Onderzoekers van de Universiteit van Reading in Groot-Brittannië hebben ontdekt dat champagne dezelfde gezondheidsvoordelen heeft als rode wijn. Het is goed voor je hart.
Champagne bevat, net als rode wijn, polyfenolen. Dit zijn antioxidanten die de bloeddruk verlagen en zo beschermen tegen hartziektes en beroertes. "Enkele glazen champagne per dag hebben een positief effect op de wanden van de bloedvaten", zegt hoofdonderzoeker Jeremy Spencer. Goedkopere alternatieven voor champagne, zoals bijvoorbeeld prosecco, zijn overigens even ... lees meer »
020 489 35 00