FBTO Waardering
Direct
afsluiten

Zorgverzekeraar FBTO | Zorgverzekering 2017

Hier vind je alle informatie over de zorgverzekering van FBTO. Zoek je informatie over de premie, kortingen of dekking van FBTO? Wil je weten hoeveel een bepaalde zorgverzekering in 2017 kost of met welke ziekenhuis FBTO afspraken heeft gemaakt? Hieronder vind je een overzicht van al deze belangrijke informatie en meer. Je kunt ook vrijblijvend een offerte bij deze zorgverzekeraar aanvragen.

Klik op "meer informatie" voor uitgebreidere informatie van een overwerp.

Zorgpremie basisverzekering
Vergelijk zorgverzekeringen
Zorgverzekering (Natura) (natura) €1242 / per jaar Vraag aan
Zorgverzekering (Restitutie) (restitutie) €1302 / per jaar Vraag aan
Meer informatie
Polis
Soort Naam zorgverzekering  
Basisverzekering Zorgverzekering (Natura) Vraag aan
Aanvullende verzekering Module Zorg&Herstel Vraag aan
Tandartsverzekering Module Tand 250 Vraag aan
Meer polissen
Ziekenhuis
Universitair Medisch Centrum Groningen
Isala Klinieken, locatie Sophia
Isala Klinieken, locatie Weezenlanden
Meer ziekenhuizen

Beoordelingen

FBTO is beoordeeld door 521 mensen. De gemiddelde beoordeling is een 7 . Dit schreven andere bezoekers:

23-11-2012 9 / 10 Anoniem
20-11-2012 8 / 10 Anonimo, Rijswijk
15-11-2012 8 / 10 Anoniem
positief
Geen problemen
negatief
Geen slechte ervaringen
15-11-2012 8 / 10 Jan Bloem, Almere
positief
geen
negatief
geen
15-11-2012 7 / 10 Anoniem
14-11-2012 8 / 10 Anoniem
13-11-2012 7 / 10 Anoniem
positief
declaratie snel, reactie via mail snel en duidelijk
negatief
er zit teveel in pakket (basis) dat ik nooit zal gebruiken, betaal ik wel voor
13-11-2012 8 / 10 Joanna, Amsterdam
12-11-2012 9 / 10 Anoniem
11-11-2012 8 / 10 Eduard, Haarlem
positief
goed
negatief
geen
11-11-2012 7 / 10 Hofman, Oude Pekela
positief
Geen
negatief
Geen
11-11-2012 8 / 10 Anoniem
10-11-2012 8 / 10 Anoniem
10-11-2012 8 / 10 Anoniem
positief
Declaraties worden snel uitbetaald en zonder heisa, echter alles gaat via internet en email verkker. Persoonlijk contact is er niet bij, maar zolang alles goed gaat vind ik dit prima.
negatief
Eigenlijk geen, alleen de hoge premie (maar dat geldt voor ons allemaal)
10-11-2012 8 / 10 Anoniem
09-11-2012 8 / 10 Anoniem
positief
alles verloopt altijd goed. Contacten vriendelijk
negatief
nooit problemen gehad
09-11-2012 7 / 10 Anoniem
positief
Een groot voordeel van FBTO is dat je apart per module je kunt bijverzekeren. BIjvoorbeeld voor fysio. Bij andere verzekeraars moet ik een heel uitgebreide dekking kiezen als ik de max. dekking voor fysio wil. Ik krijg dan ook alle andere dekkingen die ik niet wens of gebruik.
negatief
Ik vind dat ze wijzigingen in dekkingen slecht communiceren. Ik moet echt uitpluizen hoe of wat.
09-11-2012 9 / 10 Anoniem
positief
Makkelijk declaraties indienen via internet, Snelle afhandeling, Duidelijk inzicht in zorgkosten.
negatief
Wijzigingen doorgeven in het pakket wat je hebt. Teveel algemene info ipv specifieke info voor jou.
09-11-2012 6 / 10 Klaas, Ede
negatief
alle zorgverzekeraars veel te duur
09-11-2012 8 / 10 Anoniem
08-11-2012 7 / 10 goslinga , utrecht
positief
woord altijd goed en netjes voorgelicht
negatief
ik heb laats 3keer gebeld om een goede voor lichting over een nieuw gebit en ik kijg ik drie verschillende andwoorden ik heb voor tijdelijk een aanvulling gedaan /tijdelijkvan het eigen ric 2keer 125eu onder en boven 250eu/
08-11-2012 8 / 10 w broekema, grootegast
positief
Vooral goede telefonische bereikbaarheid
negatief
de online declarering verliep in het begin van het jaar slecht, nu gaat het vlekkeloos
08-11-2012 8 / 10 E.L.M. van der Houven, Nieuwegein
positief
Ik krijg snel en adequaat antwoord op mijn vragen.
negatief
Geen slechte ervaringen.
08-11-2012 9 / 10 G. de Vrieze, Houten
positief
Het eigen risico schieten ze voor. Het wordt na verloop van tijd, na aankondiging, afgeschreven. Mogelijkheid om de verzekering tussentijds aan te passen, dus bepaalde modules aan- of uit te zetten
negatief
geen
08-11-2012 9 / 10 Anoniem
positief
Deskundige informatie over allerlei soorten vragen.
negatief
nvt
08-11-2012 8 / 10 Mark Oostenbruggen, Leerbroek
positief
Alle declaraties worden netjes verwerkt en heb nog nooit problemen ervaren met de dienstverlening.
negatief
Geen enkele tot op heden
08-11-2012 8 / 10 batenburg, dronten
positief
correct
negatief
niet
08-11-2012 8 / 10 Koos Willemsen, Lunteren
positief
Goed
negatief
Geen
08-11-2012 9 / 10 visser oud-beijerland
positief
de cijfers zeggen genoeg
08-11-2012 8 / 10 ....., ......
positief
Goede ervaringen betreffen de afhandeling van de declaraties. Meer contact met de zorgverzekeraar heb ik niet.
negatief
De \'wachttijden\' van de te verzekeren onderdelen. Bij het systeem van instappen en uitstappen uit een verzekeringspakket horen wachttijden voordat het gewenst pakket de kosten dekt. OP zich begrijpelijk maar ook raar. Dus als ik in januari v.h. jaar mij verzekert met een aanvullende tandartskostenpakket dan kan ik in februari nog niet van gebruik maken. Het zal wellicht ergens staan, maar heb er blijkbaar overheen gekeken en is mij niet op gewezen
08-11-2012 10 / 10 Schellekens, Eindhoven
positief
werken alles snel af.
negatief
nvt
08-11-2012 6 / 10 Anoniem
07-11-2012 6 / 10 A. Sterk, Nijkerk
07-11-2012 8 / 10 Anoniem
07-11-2012 9 / 10 buijs, arnhem
positief
goede ervaringen mede omtrend adhd medicatie
negatief
dat de podo therapie niet bij de fysiotherapie ineen gebracht is
07-11-2012 9 / 10 A.T. Garritsen, Zutphen
positief
Deskundig. Snelle reactie op vragen mijnerzijds. Snelle afwikkeling
07-11-2012 6 / 10 Anoniem
07-11-2012 4 / 10 BUURMAN, DEN HELDER
positief
wZEl aNTWOORD OP VRAGENe
negatief
ZORG VER4ZEKERING TE VEEL MACHT aRTS BEPAALD MEDIJCEIN EN VERZEKERING VERGOED NIET OF GEEFT ALTERNATIEF REFERENTIE BELEID WAAERDELOOS
07-11-2012 8 / 10 kemper, 2e exloermond
positief
gaat altijd heel goed
07-11-2012 8 / 10 Anoniem, hillegom
positief
Goede declaraties afhandeling.
negatief
Buitenlandse declaraties afhandeling die niet in het engels geschreven waren.
07-11-2012 9 / 10 m.vreeker, alkmaar
07-11-2012 8 / 10 glimmerveen c.f.m., haarlem
positief
geen ervaring aangezien ik ze (nog) niet nodig heb gehad
negatief
geen ervaring aangezien ik ze (nog) niet nodig heb gehad
07-11-2012 1 / 10 anja van den boogaard, oosterhout
negatief
laat ik dat maar niet doen
07-11-2012 9 / 10 Henk den Drijver, SLIEDRECHT
positief
Alles prima geregeld.
negatief
Geen
07-11-2012 7 / 10 Natascha, Amsterdam
07-11-2012 8 / 10 W. Fit, Bovenkarspel
positief
Goed bereikbaar, nooit geen moeilijkheden.
negatief
Heb geen slechte ervaringen
07-11-2012 8 / 10 Rozema, Groningen
07-11-2012 7 / 10 w ust, numansdorp
07-11-2012 8 / 10 Anoniem
positief
Goed overzichtelijk de kosten en de verrekening van de kosten.
07-11-2012 8 / 10 JW.Gerrits, Raalte
positief
korte lijnen en snelle afhandeling
negatief
geen
07-11-2012 9 / 10 B.G. van Duin, Warmenhuizen
positief
Er wordt snel en accutaat gehandeld. Vragen worden snel en naar tevredenheid beantwoord
negatief
geen
07-11-2012 8 / 10 nc van ijzendoorn, breda
positief
vragen worden snel en goed beantwoord declaraties worden snel uitbetaald
negatief
info over eigen risico ziektekostendeclaraties vind ik niet altijd even makkelijk te vinden op de website
07-11-2012 8 / 10 sistermans, weert
07-11-2012 8 / 10 NS, Den Haag
07-11-2012 7 / 10 Koos Verseveld, Oudewater.
positief
Correcte, duidelijke afhandeling van de bestedingen binnen ons eigen risico. We moeten er in Nederland nog aan wennen de risico\'s in het leven meer zelf te dragen en hebben we geluk met onze gezondheidssituatie, dan moeten we solidair zijn met die mensen, die buiten hun schuld, pech hebben! Veel en goede voorlichting op dat terrein zou vele euro\'s onnodige zorgkosten kunnen besparen. Dus begin daarmee nu!!
negatief
Eigenlijk geen. Wij hebben ook nog niet echt een beroep op de FBTO hoeven te doen en betalen dus v.n. onze premies, met een vrij hoog eigen risico.
07-11-2012 6 / 10 Anoniem
07-11-2012 7 / 10 Anoniem
07-11-2012 5 / 10 H.J. Schuur, Almere
positief
Niets gedeclareerd, dus geen ervaring.
negatief
Niets gedeclareerd, dus geen ervaring.
07-11-2012 8 / 10 Anoniem
positief
snelle antwoorden
07-11-2012 9 / 10 Anoniem
positief
Je kunt aanvullende modules aan- en uitzetten. Dat is heel handig. Online declareren gaat prima en er wordt snel uitbetaald.
negatief
Heb ik niet.
07-11-2012 7 / 10 Anoniem
positief
--
negatief
-
07-11-2012 4 / 10 Anoniem
positief
normaal
negatief
niet terugstorten van verkeerd bij eigenrisico geboekte zaken.
07-11-2012 7 / 10 Anoniem
positief
Ik heb nauwelijks contact gehad en ook niets hoeven declareren (naturapolis)
negatief
Zie boven
07-11-2012 7 / 10 Anoniem
07-11-2012 6 / 10 Anoniem
07-11-2012 7 / 10 irene goslinga, utrecht
positief
heb geen slechte ervaring dus tevreden
07-11-2012 7 / 10 Anoniem
07-11-2012 9 / 10 M. Banis, Emmer Compascuum
07-11-2012 3 / 10 S. Zink, Uithoorn
positief
geen
negatief
op email wordt nooit gereageerd declaraties worden vrij laat uitbetaald, maar herinneringen kunnen ze wel snel sturen. Eigen risico bedragen worden geincasseerd zonder rekening te houden met de datum wanneer het je zelf uitkomt.
07-11-2012 7 / 10 Anoniem
positief
Snelle verwerking van wijziging. Dekking eenvoudig per maand te wijzigen. Werkt wel antiselcetie in de hand.
negatief
Eigen risico pas na ruim een half jaar bekend en ingehouden.
06-11-2012 7 / 10 D. Reinbergen, Heerhugowaard
positief
snelle uitbetaling voorgeschoten zorgkosten
negatief
invulling eigen risico is niet altijd even duidelijk. de nota\'s gaan over het kalenderjaar heen.
06-11-2012 3 / 10 Anoniem
positief
Snelle afwijzing van AL je declaraties
negatief
Afwijzing van AL je declaraties op basis van polisvoorwaarden en interpretatie daarvan in het voordeel van FBTO. Slechte en standaard \'kreten\' bij afwijzing van je declaraties online. Containerbegrippen als: \"valt niet onder de polisvoorwaarden/maximale uitkering bereikt\" waardoor je alsnog moet bellen om er achter te komen dat je therapeut niet wordt aangemerkt als eerstelijns-, maar als alternatieve arts en je daarvoor de verkeerde dekking hebt.. enzovoort.
06-11-2012 8 / 10 Anoniem
06-11-2012 7 / 10 Anoniem
06-11-2012 6 / 10 Anoniem
06-11-2012 6 / 10 J. van Eck, Apeldoorn
negatief
De vergoeding voor orthopedische (steun-)zolen blijkt te zijn ondergebrcht in de Module Extra Zorg. Over die module beschik ik - zo bleek recent - niet. De vergoeding van steunzolen blijkt \'samen te vallen\' / gelijk geschakeld te zijn met o.a. bijvoorbeeld het inhuren van een oppascentrale, \'witte\' werkster of hondenuitlaatservice, de zaken die OOK in de module Extra Zorg worden gedekt. Te zot voor woorden!!!! Een dergelijke vergoeding hoort m.i. thuis bij bijvoorbeeld fysiotherapie.
06-11-2012 8 / 10 C.P.M. Linders, Best
06-11-2012 7 / 10 Anoniem
positief
Duidelijke antwoorden op mijn gestelde vragen binnen 5 werkdagen.
negatief
geen
06-11-2012 9 / 10 I. Fresco, Hilversum
positief
zorg bemiddeling, zeer goed adviserende functie
negatief
nvt
06-11-2012 8 / 10 letty, rijswijk
negatief
tandartsvergoeding voldoet nietgoef
06-11-2012 8 / 10 Anoniem
positief
Prijs is laag. Verder nooit contact gehad.
negatief
Geen één-op-één contact vanuit zorgverzekeraar.
06-11-2012 9 / 10 J. ten Broeke, Delden
positief
On-line duidelijk aangegeven wat de zorgkosten zijn via Mijn FBTO. Snel telefonisch contact
negatief
n.v.t.
06-11-2012 7 / 10 Waage, Almere
positief
FBTO betaalt snel uit, het aan-uitzetten van modules voor bijvoorbeeld aanvullende segmenten.
negatief
De klantenservice/call center geeft heel slecht informatie. Er is al zo vaak gebleken dat de gegeven informatie verre van correct is en dat is 1x niet zonder financiele gevolgen gebleven.
06-11-2012 4 / 10 M. Souman, Bennekom aan Zee
positief
Goede prijs en goede deskundigheid. Uitstekende klachtencommissie (Achmea) 7 klaagschriften en 7 maal in het gelijk gesteld.
negatief
Communicatie met FBTO Zorg vind ik erbarmelijk. Het personeel kampt voor 70% met een enorm taalprobleem. Algemeen Beschaafd Nederlands is daar naar mijn beleving vrijwel onbekend en als de cliënt niet de Friese taal spreekt is hij/zij overgeleverd aan een ogenschijnlijk dom team, waarvan ik inschat dat het IQ ervan niet groter is dan de schoenmaat.
06-11-2012 8 / 10 Anoniem
positief
ik heb alleen de basisverzekering en nog nooit iets gedeclareerd, dus ik heb geen ervaringen, geen goede en geen slechte.
06-11-2012 8 / 10 Frieda , Utrecht
positief
Ik vind het vooral online erg makkelijk om dingen te bekijken, aan te passen en te declareren. Ook de prijs is oké, gezien mijn extra verzekering voor therapieën.
negatief
Heb ik niet echt, het mag veel goedkoper, maar dat geldt voor alle verzekeringen en ligt dan ook meer aan de regering.
06-11-2012 6 / 10 Monieke Onderdijk, Lelystad
negatief
Mijn man moet voor een sterrilisatie. Dit bleek niet in het pakket te zitten, dan moesten we eerst de module aanzetten waar dit onder valt. Verder moesten we alle afspraken weer afzeggen die al gemaakt waren, anders werd het niet vergoed. Nu moeten we ongeveer 3 maanden wachten tot hij dit kan doen. Ondertussen moeten we wel condooms kopen. Dit kost ook extra geld. Dit had allemaal te maken met een code in het ziekenhuis? Ik vond dit zeer vervelend en niet klantvriendelijk.
06-11-2012 8 / 10 stef, r hoven
positief
DEKKING IS GOED BIJ FYSIOTHERAPIE 1000 EURO VOOR EEN PAAR EURO EXTRA PER MAAND.
negatief
ALS JE VOOR 350 EURO EIGEN RISICO GEHAALD HEBT KUN JE HET IN EEN KEER VOL OPHOESTEN DUS HOUD ALTIJD GELD APPART HET ZOU BETER ZIJN OM VOOR EIGEN RISICO EEN VOORSCHOT TE BETALEN PER MAAND EN OP EIND VAN HET JAAR TERUG TE KRIJGEN ALS JE NIET VOOR 350 EURO GEDECLAREERD HEBT ZOIETS ALS BIJ JE ENGERIELEVERANCIER
06-11-2012 9 / 10 Anoniem, Amsterdam
positief
Heb erg weining ervaring met de zorgverzekeraar, omdat ik weinig problemen heb met mijn gezondheid. Geen problemen dus ook geen kontakt.
negatief
N.v.t.
06-11-2012 7 / 10 Anoniem
06-11-2012 9 / 10 Daniel wals, amsterdam
06-11-2012 8 / 10 Anoniem
06-11-2012 9 / 10 J.Christen, Leiderdorp
positief
nooit geen enkel probleem gehad met enige declaratie o.i.d aan de telefoon altijd vriendelijk.
negatief
geen enkele slechte ervaring
06-11-2012 10 / 10 WR Huiskamp, Oude Leije
positief
Zeer Goed.
negatief
Niet
06-11-2012 8 / 10 Anoniem
positief
Fijne site, en fijn dat je makkelijk aanvullende verzekeringen aan en uit kan zetten.
negatief
Geen
06-11-2012 8 / 10 M. van der Jagt, Ter Aar Langeraar
positief
zeer prettig is dat je je kunt verzekeren voor bijv. tandarts of fysio door voor de 1e van volgende maand die module aan te klikken zodat je de rest van jaar er niet voor hoeft te betalen.
06-11-2012 8 / 10 Anoniem
06-11-2012 7 / 10 Gerard Pouw, Amsterdam
06-11-2012 8 / 10 Han van den Hoek, Den Haag
positief
goed bereikbaar en zeer klantgericht!
negatief
geen
06-11-2012 7 / 10 Anoniem
positief
Declaraties kunnen ingediend worden via een app. Gaat snel en geamkkelijk.
06-11-2012 7 / 10 Mike Regoor, \'s-Hertogenbosch
negatief
Hoewel de kosten van de tandarts in 2011 hoger waren en werden betaald, werd in 2012 minder vergoed tegen een hogere premie. Schandalig
06-11-2012 7 / 10 Anoniem
positief
ik ben zeer tevreden over fbto omdat je modules uit en aan kan zetten dus je hoeft niet heel het jaar iets af tesluiten voor wat je niet vaak nodig hebt
negatief
heb ik eigenlijk geen
06-11-2012 9 / 10 Gerard van Kan, Leiderdorp
positief
Niets te klagen, info over rekeningen is zéér verzorgd. Via VEH korting is perfect!
negatief
Niets te benoemen.
06-11-2012 9 / 10 Fred, Purmerend
positief
Uitbetaling van nota\'s gaat erg senl. Ook de dekking is zeer goed.
negatief
Geen.
06-11-2012 7 / 10 RM van Louvezijn, Nieuw Bergen
positief
automatisch verwerken van rekeningen met daarmee de verrekening van de eigen bijdrage goed en duidelijk
negatief
nog geen
06-11-2012 7 / 10 Anoniem
06-11-2012 8 / 10 Anoniem
positief
SIte met mijn gegevens is altijd goed bijgewerkt, ik word regelmatig over van alles en nog wat geïnformeerd en de afwikkeling van declaraties loopt soepel.
negatief
Het overzicht op de site is niet in alle opzichten even overzichtelijk en begrijpelijk. Verder vind ik het storend dat de dekking steeds verandert. Maar ja, dat is bij alle verzekeraars.
06-11-2012 9 / 10 Anoniem
positief
Alles wordt altijd goed afgehandeld, deskundige aan de telefoon,gewoon goed.
negatief
geen
06-11-2012 8 / 10 Anoniem
positief
goed advies, denken zelf mee in mijn belang
negatief
tot dusverre geen
06-11-2012 7 / 10 Anoniem
positief
Snelle uitbetaling nota\'s Goede ondersteuning bij rechtsbijstandverzekering
negatief
aanvullende modules zijn ondoorzichtig, ik kan nooit echt kiezen wat ik echt wil; daarbij houden premie en kosten elkaar in evenwicht, dus moet je eigenlijk zo\'n aanvullende module nemen? slechte informatie w.b. zorgverzekering bij verhuizing student naar buitenland.
06-11-2012 8 / 10 Hans Rorik, Gouda
06-11-2012 8 / 10 Anoniem
positief
Snelle afwikkeling bij ziekenhuis opname
negatief
Net
06-11-2012 9 / 10 Anoniem
06-11-2012 7 / 10 L van Heeren, Dordrecht
positief
geen bijzonderheden
negatief
Ik kon geruime tijd niet inloggen op de website van FBTO, ik kreeg steeds een foutmelding. Daar heeft FBTO me niet over geinformeerd. Ik kreeg pas te horen dat er bij hen een storing was nadat ik een klacht had ingediend.
06-11-2012 8 / 10 L. Zodenkamp-Vermaas, Oosterhout
06-11-2012 8 / 10 Anoniem
06-11-2012 8 / 10 Anoniem
06-11-2012 9 / 10 coco, Zaanstad
positief
Snelle reacties, duidelijke taal. Prima club. Kosten zijn prima te zien in overzicht.
negatief
Externe factoren. Zorg is slecht georganiseerd in het algemeen. Ik vind dat patiënten meer betrokken moeten worden bij uitbetalen. Of dat dit gecontroleerd moet worden door zorgverzekeraars. Ze krijgen genoeg dus met 8 miljard reserve op de plank lijkt me een fte daarvoor wel op z\'n plek. Ook vind ik dat er weinig controle is richting artsen en apotheek. Waarom moet iemand 30 keer per jaar naar huisarts? Wat gaat er dan mis? Apothekers geven te grote verpakkingen medicijnen mee. Dat moet allemaal betaald worden. Niemand controleert dat.
06-11-2012 9 / 10 Dreeke van Dijck, Weert
positief
prima
negatief
geen
06-11-2012 8 / 10 Joop janssen, Almere
positief
Neutraal
negatief
Geen
06-11-2012 8 / 10 Frans van den Hombergh, Wijk bij Duurstede
positief
! x gedoe met buitenlandse declaraties, werd snel opgelost.
negatief
Door admin buitenlandse declaraties (die met regelmaat komen) gewoon teruggestuurd met lastige formulieren en gedoe. Moest zelf bellen.
06-11-2012 7 / 10 Dijkstra, Drachten
positief
goed
06-11-2012 7 / 10 Zon, Zwolle
06-11-2012 5 / 10 H. Brands-kivits, waalwijk
negatief
ik heb in januarie 2012 bij deze zelfde verzekering mijn verzekering veranderd zodat ik toch voor fysiotherapie verzekerd zou zijn,ik kon hier pas vanaf augustus gebruik van gaan maken!!! zelfs mijn fysiotherapuit vond het heeeel raar.
02-11-2012 9 / 10 Anoniem
01-11-2012 6 / 10 Anoniem
31-10-2012 8 / 10 Anoniem
positief
Gewoon goede ervaringen. Zeker geen minpuntjes tot nog toe.
31-10-2012 8 / 10 Anoniem
30-10-2012 8 / 10 m bouma, sneek
positief
de rekeningen die ik krijg worden doorgestuurd naar de zorgverzekering geen omkijken naar dus.
30-10-2012 8 / 10 P. Cordia, Goor
positief
Declaraties gaan bijna allemaal automatisch, dus geen last van slechte of late uitbetaling. Servicedesk zeer efficient bij het zoeken naar en reserveren van alternatieve kliniek/ziekenhuis voor darmonderzoek op korte termijn!
negatief
Geen
30-10-2012 8 / 10 broekhuizen, driebergen
positief
snel en correct. Komen afspraken na.
29-10-2012 8 / 10 Anoniem
positief
snelle telefoonverbinding,goede informatie
negatief
De jaarstaat m.b.t. eigen bijdrage is wat rommelig. Ikga gemiddeld maar éénkeer per jaar naar de huisarts. Omdat de huisarts buitren de eigen bijdrage valt zie ik er het nut niet van in, dat er een lange lijst van kosten staat met een eigen bijdrage van 0,0.
29-10-2012 8 / 10 K.K.Besouw, Utrecht
positief
makkelijk te bereiken per telefoon of mail geen 0900 nummer
negatief
nvt
28-10-2012 7 / 10 Anoniem
positief
ik heb er tot nu toe geen gebruik van hoeven maken
negatief
ik heb er tot nu toe geen gebruik van hoeven maken
28-10-2012 8 / 10 Anoniem
27-10-2012 7 / 10 Anoniem
positief
Geen problemen gehad.
27-10-2012 7 / 10 Van Dousselaere, Amsterdam
27-10-2012 4 / 10 Verschoor, Wageningen
positief
Premie is redelijk. Telefonisch goed bereikbaar; redelijke wachttijd.
negatief
Slechte communicatie. Iedere keer krijg je te maken met een andere medewerker, die weer iets anders doet dan wat beloofd is. Afhandeling van eigen bijdragen verloopt zeer traag en chaotisch.
27-10-2012 8 / 10 Anoniem
positief
een vraag per mail over de eventuele vergoeding na borstamputatie van een prothese werd snel en vriendelijke beantwoord
negatief
geen
27-10-2012 1 / 10 J.L. Crul, Bergen op Zoom
positief
geen
negatief
slechte orde op boekhouding een rare manier van afboeking maandelijkse betaling van polis
26-10-2012 8 / 10 Smekens, Schoondijke
positief
Zeer snelle uitbetaling van zorgkosten, Ook het gemak van indienen vind ik zeer goed
negatief
De vergoeding van een bril is gewoon slecht ondanks de aanvullende verzekering
26-10-2012 6 / 10 Anthonion, Hilversum
26-10-2012 7 / 10 Bjc vos, Koudum
26-10-2012 7 / 10 g. scholts, zaandam
26-10-2012 7 / 10 C.Klein, Zeisr
positief
Zijn klantvriendelijk
negatief
Vorig jaar 2 maal over telefonisch verkeerd advies gekregen inzake fysiotherapie Ik heb juli 2011 mijn dekking verhoogd naar € 1000 volgens degene die ik aan de telefoon had kon ik daar gelijk gebruik van maken Mijn vraag was moet ik dan niet een half jaar wachten Nee dat hoefde niet In november 2012 bel ik met de vraag hoeveel ik nog kan opmaken aan de therapie het antwoord was € 500 Dus geen probleem dacht ik Een week later belt mijn therapeut dat het niet meer werd vergoed. Toen ik FBTO hierover belde en mailde was er opeens wel dat half jaar in de voorwaarden en hun personeel aan de telefoon maakte geen fouten was een van de antwoorden. Maar als je logisch nadenkt ga ik tocht niet in juli het verhogen een half jaar lang de extra premie betalen en dan in Januari er pas van gebruik kunnen maken terwijl je in januari het gewoon kunt verhogen zonder een half jaar te wachten.
26-10-2012 8 / 10 Voeten, Roosendaal
positief
Je zorgpakket is gemakkelijk per MAAND aan je behoeftes aan te passen ( is de enigste zorgpolis waarbij dit kan in Nederland )! Door het digitaal indienen van declaraties behoud je zelf de orgineel rekening. Laatst heeft PostNL mijn aangetekend verstuurde orgineel artsenverklaring voor volledige vergoeding medicatie kwijtgeholpen, toch vergoedt FBTO volledig op basis van de scan van het orgineel!
negatief
Website werkt alleen goed met Internet Explorer, die ik het liefst niet gebruik.
26-10-2012 8 / 10 daan, nijmegen
positief
je kunt maandelijks je pakket wijzigen door modules aan of juist uit te zetten, declaraties worden snel afgehandeld, goed bereikbaar
negatief
nvt
26-10-2012 5 / 10 R. Sterkman, Gouda
negatief
Regelmatig zijn er pakketwijzigingen, waardoor bijvoorbeeld podotherapeutische verstrekkingen plotseling niet meer binnen het bestaande aanvullend verzekerde pakket vallen. Als gevolg hiervan kunnen de gemaakte kosten niet meer gedeclareerd worden. De huidige pakketten zijn te divers en niet meer transparant. Zorg kan administratief veel goedkoper en efficiënter indien zorgverzekeraars teruggaan naar het aanbieden één collectief zorgpakket. Dit moet voorkomen dat de zorgverzekering in de toekomst een grote financiële zorg wordt.
26-10-2012 9 / 10 Rein Woudstra, Harderwijk
positief
Ik ben al meer dan 35 jaar verzekert bij de FBTO dat zegt meer dan genoeg dacht ik...
negatief
Enige slechte ervaring is dat toen mijn jongste dochter een neus correctie wilde/moest hebben, ik het uiteindelijk allemaal zelf moest betalen.
26-10-2012 8 / 10 Anoniem
26-10-2012 8 / 10 FBTO verzekerde, nederland
positief
de aanmelding ging snel en foutloos. De incasso van de premie en eigen risico was foutloos en per mail aangekondigd
negatief
ik heb geen slechte ervaring
26-10-2012 8 / 10 Anoniem
positief
weet niets
negatief
door overstap gaf apotheek verkeerde= goedkopere medicijnen en daar ziek van geworden. kostte wel 2 maanden op hiervan bij te komen. je moet er bovenop zitten dus.
26-10-2012 10 / 10 Anoniem
positief
Door het jaar heen de polis kunnen aanpassen door iets bij te verzekeren, zeer positief, voor de 15 van de maand regelen , volgende maand module meeverzekerd.
26-10-2012 7 / 10 Anoniem
26-10-2012 8 / 10 Simone, Etten-Leur
positief
geen vreemde voorwaarden achteraf, alles is transparant en duidelijk. mogelijkheden om specifieke dingen in modules te verzekeren, en je hoeft dan niet meteen een heel pakket te nemen wat dan veel duurder is.
negatief
Geen
26-10-2012 8 / 10 jef, zeeland
positief
altijd correct
negatief
problemen met notas inlezen op hun website
26-10-2012 8 / 10 Anoniem
positief
Niet zeuren en direct antwoord op vragen
26-10-2012 7 / 10 Vera Wijnolst, Voorburg
positief
Snel telefonisch bereikbaar, goede info en snelle verwerking.
negatief
- ziekenvervoer: wachttijd = 30-45 minuten, waardoor afspraak in ziekenhuis van 10 minuten, een halve dag kost - ??? afgelopen jaar moest ik per ambulance vanuit fysio naar ziekenhuis, icl. De kosten moest ik vanuit eigen risico betalen, omdat dat toch vergoed werd door GAK (compensatie chronisch zieken)
25-10-2012 10 / 10 M. Wegman, Leiden
25-10-2012 7 / 10 Anoniem
positief
Ik maak weinig gebruik en daar waar ik gebruik van maak loopt soepel
negatief
Geen
25-10-2012 10 / 10 kitsz, Amsterdam
25-10-2012 5 / 10 Zzzz, Zzzzz
25-10-2012 5 / 10 Anoniem
positief
UItbetaling declaraties ongeveer volgens verwchting. Lang geleden voor het laatst gedeclareerd
negatief
Slonzigheid bij prijsopgave, Als men op de site een premieopgave vraagt dan volgt de premie zonder eenheid, dus zonder aanduiding van de duur waarvoor de premie geldt. Dit geldt voor autoverzekeringen.
25-10-2012 7 / 10 steven, rotterdam
positief
zoals gemeld
negatief
niet ervaren
25-10-2012 10 / 10 Janny, Amersfoort
positief
Nooit problemen
negatief
Geen
25-10-2012 7 / 10 Anoniem
positief
Het module systeem vind ik prima. Aan en uitzetten van modules gaat goed. Direct zichtbaar en verrekend.' Mijn fbto' ook prima. Vrij weinig dekking, het maximum kan gauw bereikt zijn. Maar de premie is dan ook niet zo hoog(maar hoog zat!) Fijn dat er een mogelijkheid is om bep medicatie te declareren.
negatief
Onduidelijkheid over tandarts vergoeding voor jongeren. Telefonisch was aan mij verteld dat dit bleef bestaan bij de fbto voor jongeren tot 21 jaar. Dit was later nergens terug te vinden en klantenservice deed niks......wisten van niks....
25-10-2012 10 / 10 A. van Isselt, Eemnes
positief
Super goede service Per telefoon goede adviezen Snelle betaling Wij willen geeen andere
negatief
hebben wij niet
25-10-2012 6 / 10 inder, den haag
25-10-2012 8 / 10 Anoniem
positief
Duidelijke informatie bij vragen en goede bereikbaarheid
negatief
Geen
25-10-2012 8 / 10 Anoniem
positief
Alles klopt en is didelijk
negatief
Aanvullende tandartsverzekering dekt niet het verzekerd bedrag maar per aparte post.Moet nu zelf teveel betalen en zal dit in 2013 dan ook laten vervallen.
20-11-2011 7 / 10 Anoniem Goed
positief
Goede en snelle afhandeling van de declaraties
negatief
Telefonische bereikbaarheid niet altijd optimaal
19-11-2011 6 / 10 Severien, Bergen op Zoom Kan zeer zeker beter.
positief
De declaraties worden goed afgehandeld. Dit doe ik n.l. via de pc en dat gaat prima
negatief
Bijverzekeringen had bijverzekeringen maar door dat er iets mis was gegaan met 1x betalen. Is er net zo langzaam gewerkt zodat ik uit de bijverzekeringen ben komen te vallen. Men had me aangeraden direkt het bedrag over te boeken en dan een paar dagen zelf via de pc weer deze aanvullingen te activeren ik ontving netjes een aangepaste polis. maar vlak daarna was het alleen de basis. dit is een aantal malen gebeurd toen heb ik hun gevraagd of ze me een overzicht van de betalingen wilde toesturen om het te vergelijken met mijn bank afschriften tot op heden heb ik nog niets van hun moge ontvangen. maar wel werd er een bedrag van 123,00 euro's naar mijn rek, overgeboekt volgens hun aan teveel betaalde premie. Snappen doe ik het echt niet.
17-11-2011 8 / 10 C.P. Werner, Utrecht Prima
negatief
Geen
16-11-2011 7 / 10 ac van waas, amsterdam in algemeen heel redelijk
positief
Kronen enz. 100% vergoed tot max. 800 euro per jaar, bij andere verzekeraars vaak 50-75%
negatief
niet alle medewerkers weten wat er wel en niet wordt vergoed.
13-11-2011 8 / 10 Leo Henriquez, Geertruidenberg Een 8 dus goed
positief
Altijd telefonisch te bereiken en meteen behulpzaam. Declaraties digitaal en online op te sturen. Erg gebruikersvriendelijk. Uitbetaling binnen de gestelde termijnen. Goede klachtenbehandeling en afwikkeling van klachten. Noem maar op.
negatief
Soms is de interpretatie van de verzekeringsvoorwaarden niet consistent en duidelijk. Door deze ter discussie te stellen dan is de verzekeraar wel gelegen om de letterlijke interpretatie te nuanceren.
12-11-2011 8 / 10 Anoniem Geen problemen mee, tot nu toe gaat alles goed
positief
Online declareren gaat snel en zonder problemen
negatief
Tot nu toe nog geen...
11-11-2011 8 / 10 lo, Zoetermeer Een goede en duidelijke verzekering met goede opties
positief
FBTO is een goede verzekeraar (internetverzekering)omdat je sommige modules aan en uit kan zetten naar behoefte. bijv.de tandartsverz. is max E 800,- p jaar, als het geld op is, kan je deze module uitzetten en betaal je ook geen premie meer.
negatief
geen
11-11-2011 8 / 10 Anoniem goed en je krijg waar voor je geld.
positief
De kans om een eigen keuze in aanvullend pakket te maken vind ik fijn. Ook de ruime dekking voor Fysiotherapie, psycholoog en eigen bijdrage medicijnen is heel fijn.
negatief
Jammer dat de rekening van de apotheek voor de eigen bijdrage eerst zelf betaald moet worden. dit is toch altijd een heel bedrag voor 3 maanden.
09-11-2011 7 / 10 Oomen, Haarlem redelijk goed
negatief
Ons was geadviseerd om de tandartsdekking te verlagen. Inmiddels hebben we hem wel weer verhoogd naar uitgebreid en dekking van o.a kronen heeft pas naar een half jaar plaats terwijl we altijd een aanvullende tandartsverzekering hebben gehad.
09-11-2011 9 / 10 Anoniem prima
positief
zeer goed tel.bereikbaar
negatief
niets
09-11-2011 7 / 10 Anoniem
09-11-2011 8 / 10 RenT Homan, Assen FBTO is een solide en betrouwbare verzekering
positief
De afhanderling van zaken ging volgens de afgesproken regels. Wij hebben daarnaast geen aparte bijzonderheden gehad, en dan heb je uiteraard ook geen problemen daarover. De jaarlijkse premie is vrij scherp, en dat vinden wij belangrijk, het is alles al duur genoeg.
09-11-2011 7 / 10 manon, amersfoort De prijs kwaliteit verhouding voldoet aan mijn wensen
positief
De declaraties worden vlot verwerkt via internet, dit vind ik erg prettig.
negatief
??
09-11-2011 10 / 10 Sophie van Reeden, Amsterdam Zeer tevreden, minder zorgen
positief
mijn ervaring is dat er aanzienlijk meer duidelijkheid is mbt wat er vergoed wordt en dat de vergoedingen zeer goed te noemen zijn. zo heb ik dit jaar al mijn tandartskosten vergoed gekregen, iets dat bij vorige zorgverzekeraars niet het geval was aangezien er allerlei codes niet vergoed werden en het een dagtaak is om dit allemaal bij te houden. De prijs voor de aanvullende pakketten vind ik goed en het is tevens mogelijk een module op ieder moment stop te zetten.
negatief
geen
09-11-2011 9 / 10 Astgik, krommenie goed, tevreden
positief
alles wordt vlot afgehandeld, de vragen goed beantwoord
negatief
geen
09-11-2011 9 / 10 Anoniem prima
positief
declaraties worden vlot uitbetaald.
09-11-2011 8 / 10 Ruben, Achterhoek Makkelijk, duidelijk en niet duur.
positief
De nota's (van bijv. de tandarts) werden zeer snel afgehandeld. Het invoeren van de nota's was heel makkelijk (online).
negatief
Geen
09-11-2011 6 / 10 J, Nijmegen prima service online, slecte service per telefoon
positief
prima dekking van anticonceptie en sommige buitenlandmedicatie/inentingen. Makkelijk declareren online.
negatief
Heb voor het afsluiten van de verzekering geinformeerd of buitenlandinjecties vergoed werden, daar werd bevestigend op geantwoord. Bleek later dat sommige inentingen niet vergoed worden zoals rabies, dat was een zeer onaangename verrassing, omdat deze juist de duurste was.
09-11-2011 8 / 10 buijs, arnhem goed solide betrouwbaar
positief
Ze zijn snel met uitbetalen van declaraties. Goedkoper in vergelijking met andere verzekeringen die minder vergoeden.
negatief
geen
09-11-2011 9 / 10 Marcel Smeets, Roosendaal zeer tevreden
positief
Wordt steeds correct behandeld en eerlijk voorgelicht
negatief
Tot nu geen slechte ervaringen
09-11-2011 8 / 10 Frits L, Alphen aan den Rijn goed product tegen redelijke prijs/tarief
positief
geen discussies of iets dergelijks over declaraties
negatief
nvt
08-11-2011 8 / 10 F.J.schoolderman, Hoornsterzwaag Geen problemen
positief
Nvt
negatief
Nvt
08-11-2011 7 / 10 S. Dzjaparidze-Meisner, Diemen redelijk tot goed
positief
redelijk goed bereikbaar, vriendelijk aan de telefoon, redelijk snelle reactie. op mail.
negatief
Bij vertrek naar buitenland (mijn oudste zoon is naar het Verenigd Koninkrijk om te studeren), hebben ze werkelijk geen benul hoe ze de zorgzaak moeten regelen. Hun blik reikt niet verder dan de Nederlandse grens. Ze sturen een formulier op dat in UK niet wordt geaccepteerd, en laten het eigenlijk sloffen. Maar ook het CVZ, waarheen we zijn verwezen, heeft geen benul.
08-11-2011 8 / 10 jmwe janssen, almere prima relatie
positief
snelle telefoonreactie kundigheid personeel. redelijke prijs
negatief
eigenlijk geen
08-11-2011 8 / 10 G janssen, doesburg goed
positief
snelle afhandeling
08-11-2011 9 / 10 Anoniem Aan te bevelen
positief
Direct, klantvriedenlijk. Inzicht via website in ALLE ziektekosten
negatief
Nvt
08-11-2011 7 / 10 Anoniem
08-11-2011 2 / 10 Smit, Sneek geldklopperij
positief
Als ze iets vergoeden staat dit snel op mijn rekening
negatief
Waarom nog een zorgverzekering die alsmaar duurder wordt en minder dekking heeft? Het hele zorgstelsel is 1 grote oplichting!
08-11-2011 4 / 10 Sd Te duur
08-11-2011 8 / 10 Schuurmans, Utrecht prettig en deskundig
positief
Via de mail snel en duidelijk antwoord.
negatief
n.v.t.
08-11-2011 8 / 10 gerard koenen, gorinchem goed
positief
Snelle en goed afhandeling van de declaraties
negatief
geen
08-11-2011 6 / 10 Y.F.A. Oostinga, Haarlem goed
positief
Door de toenemende kosten heb ik dit jaar slechts 1x mijn huisarts bezocht. Een bezoek aan mijn oncoloog heb ik dit jaar overgeslagen. Ik weet namelijk niet wanneer het eigen risico in werking treedt, of dit bij basisverzekering gebeurt of wanneer gebruik wordt gemaakt van de aanvullende verzekering. Bij FBTO kun je via internet declaraties indienen. Ik heb er een van de tandarts, ben daar een tijd mee bezig geweest maar dat lukt niet. Ik moet contact met hen opnemen. Verder heb ik dus niet veel te maken gehad met FBTO dus kan geen slechte ervaringen melden.
negatief
Te laat zag ik deze vraag. Dus zie boven.
08-11-2011 7 / 10 Siska Corpier, Groningen slechte informatie maar wel snel geld incasseren.
positief
Al mijn tandartskosten kon ik het afgelopen jaar declareren, vanaf paradontax-behandeling tot mondhygieniste-behandelingen. Dat is zeker niet overal het geval!
negatief
Ik ben indertijd slecht geinformeerd of ik in aanmerking kwam voor een IVF-behandeling. Aangezien ik toen 40+ was wilde ik zeker weten of ik recht had om IVF.
08-11-2011 7 / 10 Anoniem prima
07-11-2011 9 / 10 W. Voeten, Roosendaal FBTO doet wat ze zegt
positief
Duidelijk antwoord op vragen, gemakkelijk pakket aanpassingen gedurende het jaar ( internetzorgpolis )
negatief
Eigenlijk niet
07-11-2011 9 / 10 Anoniem Ik zou hier weer voor kiezen.
positief
1x helpdesk moeten bellen, zeer deskundig en duidelijk geholpen.
negatief
geen
07-11-2011 9 / 10 Anoniem
07-11-2011 9 / 10 Anoniem Aanrader
positief
Correct telefonisch contact.
07-11-2011 9 / 10 Atty, Apeldoorn correct, eenvoudig en goede dekking
positief
Declaraties worden altijd binnen een maand en correct afgehandeld. Alles kan fijn digitaal en dus geen papieren rompslomp meer
negatief
Eigen risico terug betalen is nog al een rommeltje
07-11-2011 7 / 10 C.Scheenhouwer, Rijswijk ZH ik ervaar geen problemen tot op heden
positief
Ik heb tot op heden geen problemen ervaren,dus NVT
negatief
geen ervaring tot op heden
07-11-2011 8 / 10 Victor, Venlo
07-11-2011 9 / 10 Bernd Mekking, Oegstgeest Prettig accuraat professioneel
positief
snelle reactie tijd mbt het maken van afspraken middels de zorgbemiddelaar
negatief
in het begin wat problemen met het uitbetalen van de nota's van de fysio; achter af bleek dat mijn gegevens niet in alle systemen waren opgenomen
07-11-2011 6 / 10 Anoniem Redelijk, geen aanrader voor anderen
positief
Na vele fouten met declaraties nu 1 vast contactpersoon, declaraties worden nu beter verwerkt, echter nog steeds met een behoorlijke vertraging.
negatief
Incorrecte overzichten, trage communicatie. Slechte bereikbaarheid klantenservice.
07-11-2011 8 / 10 Cees, Zeist goed
positief
meedenkend en bereikbaar voor overleg
negatief
geen
07-11-2011 8 / 10 hj.hegeman, Huissen nog geen problemen gehad
positief
nvt
negatief
nvt
07-11-2011 10 / 10 P. van der Poel, Hoofddorp Uitstekend, kan niet beter.
positief
Altijd prima geholpen met vragen o.i.d..Nooit lang aan de telefoon hoeven hangen, zeer duidelijke uitleg.
negatief
Niet van toepassing.
07-11-2011 8 / 10 S. M. Carmio, Heerhugowaard zie antwoorden pt. 4
positief
zie antwoorden pt. 4
negatief
N.v.t.
07-11-2011 8 / 10 L. Oostenbruggen, Leerbroek Goed
positief
Nooit problemen gehad dus moeilijk te zeggen, geen gezeur over declaraties.
negatief
Heb ik eigenlijk ook niet.
07-11-2011 8 / 10 muyden, denhaag ben tevreden
positief
mijn verzekering is een beetje onduidelijk met bepaalde vergoedingen
negatief
geen slechte ervaringen
07-11-2011 8 / 10 Anoniem Goed
07-11-2011 7 / 10 Anoniem Ik ben blij dat ik gezond ben.
positief
Weinig problemen. Hoewel de zorgverzekeraars in het algemeen beter zouden moeten optreden tegen bijvoorbeeld het eerste-uitgifte-tarief dat apothekers ieder jaar weer in rekening brenegn waar het gaat om semi-chronisch medicijngebruik.
negatief
De prijs.
07-11-2011 8 / 10 W Gresnigt, Montfoort Goed
positief
Weinig contact, tot op heden goede gezondheid
negatief
Geen
07-11-2011 9 / 10 Bert Berens, \'s-Hertogenbosch Vertrouwd adres voor mijn zorgproblemen
positief
Goede duidelijke declaratieoverzichten, vragen daarover snel en deskundig beantwoord.
negatief
Steunzolen via podopeut worden wel vergoed( max 200 euro) maar via orthopeed niet.
07-11-2011 8 / 10 Anoniem
07-11-2011 7 / 10 M. Verhagen, Breda Niet goed, niet slecht.
positief
De FBTO reageerde over het algemeen vrij snel op mijn mailtjes.
negatief
Zodra mijn eigen risico van € 170 was bereikt moest ik dit betalen. Ik heb gevraagd of ik het in 4 termijnen mocht doen en dat was ok. Ik had liever gezien dat ze iedere maand een gespecificeerde nota hadden gestuurd.
07-11-2011 8 / 10 Anoniem goed
positief
goede uitleg bij vragen, hulpvaardig, snelle declaratieafwerking, inzicht in ziekenhuisrekeningen etc etc
negatief
geen
01-07-2011 6 / 10 Wilma Ros, Den Haag rommelig
positief
collectiviteitskorting
negatief
Tussentijdse rekeningen die ik krijg om elke keer een gedeelte van mijn eigen risico te betalen zorgt ervoor dat je totaal geen zicht meer hebt op het geheel. Aan het eind van het jaar krijg je ook geen overzicht van de totale kosten die in rekening zijn gebracht, die vergoed zijn en die je zelf hebt moeten betalen. Dit dit kun je ook niet zelf uitdraaien vanaf de FBTO site. Als je belt en ze sturen een overzicht toe dan krijg je een overzicht die begint in het ene jaar en eindigt in het huidige jaar dus dan zie je nog niet waar wat is afgeslten en waar het opnieuw begint. Dus dan kun je nog niet nagaan of de kosten die je zelf hebt betaald wel kloppen. Ik baal hier echt van!
12-06-2011 7 / 10 Anoniem goedkoop, voor mij prima dekking, modern
positief
geen contracten, digitaal declareren, snelle afhandeling en terugkoppeling daarvan digitaal,
negatief
bij een vraag via mail vage reactie, telefonisch opheldering gevraagd, nog steeds vage reactie. zelf opgelost!
03-05-2011 8 / 10 Anoniem prima
14-02-2011 6 / 10 Anoniem bijna nooit nodig
05-02-2011 7 / 10 Anoniem
02-02-2011 7 / 10 anoniem In het algemeen voldoende
positief
Na een keer een inbraak zonder problemen een schadevergoeding. Goede informatie over een aantal afgeloten verzekringen. Aan de telefoon zijn de meeste medewerkers vriendelijk en behulpzaam
negatief
Ik ben al jarenlang client. Kort geleden werden veel meubels en andere spullen en deels de gehuurde kamer van mijn dochter door brand verwoest. In de polisvoorwaarden staat dat uit huis studerende kinderen zijn meeverzkerd, maar FBTO kon zich daar niet in vinden. Na veel correspondentie moet ik allerlei bonnen - die door de brand weg kunnen zijn- tevoorschijn halen. Op zich staat dat ook in de polisvoorwaarden, maar enig begrip had ik verwacht, omdat door de brand wij niet alles meer hebben waarnaar FBTO vraagt. Deze zaak is nog in behandeing
19-01-2011 8 / 10 Anoniem
17-11-2010 8 / 10 Anoniem
17-11-2010 9 / 10 Anoniem Prima.
16-11-2010 7 / 10 Anoniem algemeen prima, probleemoplossend slecht
positief
declareren verloopt prima
negatief
slechte klantenservice, komt afspraken niet na, slechte terugkoppeling
16-11-2010 8 / 10 Anoniem
16-11-2010 8 / 10 Anoniem
16-11-2010 6 / 10 Anoniem
16-11-2010 8 / 10 rh garama, baarn erg deskundig en goed
positief
nooit problemen gehad,alles loopt rolletjes
negatief
nog niet mee gemaakt
16-11-2010 7 / 10 Anoniem
16-11-2010 8 / 10 Eddy van Hummel, Boxtel goed
negatief
Geen
16-11-2010 5 / 10 Anoniem matig
15-11-2010 8 / 10 Anoniem goed contact, snel, duidelijk en anders word je doorverbonden.
positief
Voor het eerst heb ik online gedeclareerd, zelf een goede foto gemaakt van mijn rekening van de tandarts(ik heb geen printer), je hoort dan de volgende dag of de foto goed is overgekomen en geaccepteerd. Ik was op maandag bij de tandarts geweest en op vrijdag stond het geld al op mijn rekening. Ook is de vergoeding 100% van een kroon tot E800,- per jaar; toch juist belangrijk op mijn leeftijd.
negatief
geen
15-11-2010 9 / 10 chantal, zutphen duidelijk en simpel.
positief
ik heb precies de aanvullende verzekeringen die ik nodig heb, ik kan per onderdeel de aanvulling kiezen en deze aanvullende verzekeringen zijn ook echt compleet en niet een paar dingen wel en de rest weer niet. Daarbij valt de prijs mij niet tegen in vergelijking met andere verzekeraars.
negatief
heb ik niet
15-11-2010 5 / 10 Anoniem
15-11-2010 7 / 10 Anoniem
15-11-2010 6 / 10 Anoniem
14-11-2010 8 / 10 Anoniem
14-11-2010 8 / 10 Anoniem Zeer tevreden
positief
Heel goed telefonisch bereikbaar, snel, efficiënt, klantvriendelijk, kundig.
14-11-2010 8 / 10 Peet, Delft Scherpe prijs, geen klachten.
positief
Keuze vrijheid voor de aanvullende verzekering. Zelf bepalen wat je wel of niet niet.
negatief
geen
14-11-2010 8 / 10 arentsen, westervoort overzichtelijk, makkelijk via internet, online declaraties, betaalbaar en snelle betalingen
positief
ruime keuze om te bepalen wat je wel of niet wilt verzekeren zodat je niet onnodig betaald voor iets wat je niet nodig hebt.
negatief
ik moet fbto verlaten omdat de beugel maar beperkt word vergoed en de behandeling nog niet klaar is, jammer dat de kosten stijgen en daardoor ook nog zelf betaald moet worden omdat het tegoed maar loopt tot 1500 euro per verzekering.
13-11-2010 5 / 10 Anoniem weinig contact mee
12-11-2010 8 / 10 Anoniem Een goeie zorgverzekeraar
positief
De declaratie bij FBTO is altijd zeer snel, je stuurt de rekening in en het wordt uitgekeerd. Als je informatie wilt hebben kan je de site bezichtigen, deze vind ik overzichtelijk
12-11-2010 6 / 10 Anoniem zakelijk
12-11-2010 7 / 10 Hofman, oude Pekela Redelijk
negatief
Partner automatisch meeeverzekerd voor aanvullende verzekeringen. Ik zie dit als een nadeel omdat je verplicht bent premie te betalen voor bijv. therapie terwijl slechts '1 persoon dit nodig heeft.
11-11-2010 9 / 10 Anoniem
11-11-2010 6 / 10 Fred, Lelystad redelijk.
positief
Handige site, makkelijk keuzes maken, vrij eenvoudig declareren
negatief
1* Kosten; vrij duur en wordt steedds duurder. De kantoorpanden worden echter niet kleiner! Zielige verhalen van verzekeraars komen mijn strot uit. Ja, het wordt dit jaar helaas alweer duurder, dat kunnen ze alleen maar beamen. Maar dit wordt linea recta op de klant doorberekend inplaats van kosten te besparen op ander niveau. En de kantoorpanden worden steeds luxer en groter. Opzouten! 2* Declaraties die een jaartje te lang zijn blijven liggen, gewoon niet uitbetalen. Staat wat mij bereft gelijk aan diefstal en heeft niets meer met service te maken. (overigens is service per definitie een leeg woord tegenwoordig.) 3* De onzinnigheid dat je "zelf kunt kiezen wat je verzekerd". Wat een lariekoek, de consument wil zich verzekeren tegen 'onvoorziene kosten door ziekte of ongevallen'. Het woord ONVOORZIEN dient toch duidelijk te maken dat ik als consument niet wil gokken of iets wel of niet gaat gebeuren c.q. of het in het slechtse geval (door een verkeerde keuze) misschien niet gedekt wordt door het 'gekozen' pakket?? ONZIN!
10-11-2010 8 / 10 heleen Kaldenbach, Groenekan prima
10-11-2010 7 / 10 Anoniem Voor zover ik ze nodig heb, prima (maar ik heb ze eigenlijk nooit nodig)
09-11-2010 9 / 10 Astrid Huismans, Leeuwarden Super Verzekeraar. Modern en klantgericht.
positief
Mijn declaratie worden altijd super snel uitbetaald. Er zijn nooit problemen. Alles verloop Digitaal super handig! Ik kan op ieder moment de status van mijn verzekering checken en van mijn declaraties.
negatief
geen!
08-11-2010 9 / 10 Anoniem
07-11-2010 6 / 10 Anoniem
05-11-2010 7 / 10 M Sauter Goed
positief
Als klant wordt je telefonisch goed geholpen. Helpen je goed.
negatief
Nv.t.
01-11-2010 5 / 10 Anoniem onduidelijk
28-10-2010 9 / 10 Anoniem één van de weinige zorgverzekeraars die een keuzepakket op maat bieden!
23-10-2010 8 / 10 Anoniem
22-10-2010 9 / 10 marjon
positief
aanvullende modules te kiezen. Betaal dus voor de zorg die ik wens te ontvangen. Hierdoor lage premie
21-10-2010 4 / 10 Anoniem
17-10-2010 1 / 10 Martijn Hofstede, Beuningen
15-10-2010 8 / 10 Anoniem
positief
- snelle afhandeling van zorgnota's met snel informatie daarover per email - overzicht te bekijken via internet
negatief
bij aanmelding was het wel uitzoeken wat wel en niet in de pakketten zaten, en ook bijv. hoe lang je een pakket moest hebben, om er ook gebruik van te kunnen maken.
15-10-2010 6 / 10 Joy
15-10-2010 7 / 10 hilja, maarsbergen
15-10-2010 6 / 10 S. Waage, Almere
positief
Snelle afwikkeling declaraties.
negatief
De telefonische informatie. Ondeskundigheid, verschillende antwoorden door vershchillende medewerkers. (maar dat is structureel in Nederland!)
14-10-2010 7 / 10 scheepmaker, nieuwegein
positief
zeer goede ervaring met ziekenhuisopnamen
14-10-2010 9 / 10 G.Hermsen, Bergeijk
positief
Alleen maar goede ervaringen en ik ben de laatste 2 jaar 5 keer geopereerd.
negatief
Geen
14-10-2010 1 / 10 Anoniem
14-10-2010 8 / 10 Anoniem
positief
ik vindt het een zeer goede service van fbto dat je op elke maand een uitbrijding kan doen van je zorgverzekering en daar dan meteen gebruik van kan maken en als de behandelingen niet meer nodig zijn weer op kan zeggen
negatief
heb er geen
14-10-2010 10 / 10 r.van marsbergen, haarlem
14-10-2010 4 / 10 stouten, zeewolde
14-10-2010 8 / 10 Jeroen, Veghel
14-10-2010 6 / 10 Anoniem
13-10-2010 6 / 10 Anoniem
11-10-2010 8 / 10 Anoniem
09-10-2010 9 / 10 Anoniem
04-10-2010 8 / 10 Marcel, Hoorn
positief
FBTO biedt gerichte dekking aan. Niet een plus, plus,plus of super plus pakket, waar je toch de meerderheid niet van nodig hebt.
negatief
Glipt wel eens een declaratie door de machine. Is niet duidelijk op gebied van alternatieve geneesmiddelen(zijn ze allemaal niet) Vergoed minimaal alternatieve geneeswijzen.
04-10-2010 5 / 10 Anoniem
negatief
het in rekening brengen van behandelingen die vallen onder mijn basisverzekering...
27-09-2010 7 / 10 Anoniem
positief
declaraties worden electronisch ingediend en binnen een week vergoed
negatief
vergoeden nieuwe diagnostiek niet, mammaprint oa. als borstkankerpatient kun je daardoor je behandeling niet optimaliseren wanneer je zelf over onvoldoende vermogen beschikt... en daar is een verzekering toch juist voor..
10-09-2010 4 / 10 Anoniem
negatief
Fouten in afhandeling declaraties.
22-01-2010 9 / 10 Anoniem
positief
Klantgericht, praktisch,
31-12-2009 8 / 10 Anoniem
31-12-2009 7 / 10 Anoniem
31-12-2009 7 / 10 Anoniem
positief
ik maak eigenlijk geen gebruik van de verzekering omdat ik rdelijk gezond ben.
negatief
zie antwoord bij 4
30-12-2009 8 / 10 Schmidt, Berkel en Rodenrijs
positief
goede afspraak met zuurstofleverancier
negatief
n.v.t.
30-12-2009 5 / 10 Anoniem
29-12-2009 8 / 10 G.Hermsen, Bergeijk
positief
Ze betalen alles.
29-12-2009 7 / 10 Anoniem
positief
Snelle afhandeling declaraties. Snelle correctie bij hun vergissingen. Vriendelijke afhandeling van telefonische vragen
negatief
Enkele keer bleef decl. liggen Soms lange wachttijden aan de telefoon
29-12-2009 9 / 10 van Nieuwkerk, Amersfoort
29-12-2009 5 / 10 Anoniem
29-12-2009 8 / 10 M. van der Velde-Rienstra, Vorden
positief
Rekeningen worden op tijd betaald
negatief
Geen slechte ervaringen
29-12-2009 8 / 10 Anoniem
positief
snel en adequaat en transparant
negatief
beperkte dekking voor orthodontie boven 18 jr
29-12-2009 7 / 10 Anoniem
29-12-2009 8 / 10 tf, hilversum
negatief
geen
29-12-2009 7 / 10 Anoniem
28-12-2009 6 / 10 E. Kusters, Amsterdam
positief
Snelle afhandeling, goed contact, goed bereikbaar.
negatief
Geen
27-12-2009 8 / 10 Anoniem
25-12-2009 8 / 10 Anoniem
positief
Geven goed persoonlijk advies
negatief
Tot dusver niet gehad
23-12-2009 3 / 10 H.J.S. van Boesschoten, Beilen
negatief
Al sinds jaren problemen met "De computer".
23-12-2009 8 / 10 Anoniem
22-12-2009 7 / 10 Anoniem
positief
snel met declaraties
negatief
eigen risico bij ziekenhuisbezoeken. Kan zorgverzekaar ws. niet zoveel aan doen, maar ik krijg rekening pas 1 jaar later onder ogen.
22-12-2009 9 / 10 Anoniem
21-12-2009 7 / 10 M.Teunissen, Den Haag
positief
Declareren is eenvoudig en ik kan mijn orginele rekeningen van apotheek e.d. zelf houden
negatief
Ik ben 2 jaar geleden over gestapt naar FBTO omdat zij de kosten van mijn medicijn vergoedde. Ik heb nadrukkelijk laten weten dat ik mij bij FBTO ging verzekeren i.v.m. dit medicijn en ging ervan uit dat ik alles goed geregeld had. Afgelopen jaar is de vergoeding met de helft verlaagd, waardoor ik dit jaar ruim € 700,- zelf heb moeten betalen aan dit medicijn. Het stoort mij enorm dat deze (en andere?) verzekeringen zo makkelijk de dekking kunnen aanpassen, terwijl het voor mij als consument het nogal ingewikkeld is om steeds opnieuw uit te zoeken wat een goede verzekering is.
21-12-2009 7 / 10 rob, zuidlaren
positief
goede helpdesk en vlotte afhandeling declaraties.
negatief
geen.
18-12-2009 3 / 10 TAC Cornelissen, Amsterdam
negatief
Hartaanval in frankrijk, volgens polis en gevoerde telefoon gesprekken dekking voor reiskosten familie maar bij het indienen alles afgewezen (dommer kan niet)
18-12-2009 7 / 10 h.cambridge, maarheeze
positief
Declaratie werd snel uitbetaald.
17-12-2009 7 / 10 Anoniem
17-12-2009 2 / 10 Anoniem
17-12-2009 5 / 10 Anoniem
positief
vriendelijk
negatief
niet zozeer de ervaring, maar ze dalen in het lijstje van goede verzekeraard
16-12-2009 8 / 10 R.Woudstra, Harderwijk
positief
Al sinds 1974 daar verzekert
negatief
Neusoperatie van mijn dochter die niet vergoed werd omdat men he tniet nodig vond terwijl mijn dochter er erg onder leed
15-12-2009 7 / 10 Marieke Streefkerk, Amsterdam
positief
Declaraties altijd op tijd. Heb niet zoveel 'zorgen' dus heb eigenlijk weinig contact met FBTO.
15-12-2009 7 / 10 J. van Eck, Apeldoorn
positief
FBTO betaalt redelijk snel declaraties uit
negatief
Een vraag over een specifieke dekking binnen de zorgpolis werd - naar later bleek - verkeerd beantwoord.
15-12-2009 8 / 10 Anoniem
positief
nette afhandeling declaraties
14-12-2009 8 / 10 Kruysdijk, Oud Beijerland
positief
alles prima geregeld
negatief
maximum orthodontievergoeding
14-12-2009 8 / 10 Anoniem
14-12-2009 7 / 10 w.h.gerber, almere
positief
redelijk snel met terug betalen
negatief
raakt nog weleens een rekening weg????
13-12-2009 8 / 10 Anoniem
negatief
geen
12-12-2009 8 / 10 ZomerVijver, 7533ac
12-12-2009 6 / 10 Anoniem
positief
geen gebruik gemaakt van de verzekering, dus geen goede ervaringen
negatief
geen gebruik gemaakt van de verzekering, dus geen slechte ervaringen
11-12-2009 8 / 10 W. Voeten, Roosendaal
positief
online ingediende declaraties worden binnen 10 dagen uitbetaald.
negatief
aanvankelijk moeizame start online declareren.
11-12-2009 8 / 10 Anoniem
11-12-2009 7 / 10 Anoniem
10-12-2009 7 / 10 Ingrid, Brabant
positief
Concerta wordt vergoed!
negatief
De vergoeding voor alternatieve geneeswijzen is laag.
09-12-2009 8 / 10 Anoniem
08-12-2009 6 / 10 de Zwart, Rotterdam
07-12-2009 6 / 10 Anoniem
06-12-2009 8 / 10 Anoniem
positief
Betaling declaraties keurig op tijd
negatief
Soms is het niet mogelijk om declaraties online in te dienen
06-12-2009 7 / 10 B. van Swieten, Drachten
positief
Heb geen ervaring met andere zorgverzekeraars, maar ik heb geen klachten.
negatief
Geen
05-12-2009 6 / 10 wyers, rotterdam
04-12-2009 6 / 10 m van andel, everdingen
04-12-2009 7 / 10 Anoniem
04-12-2009 5 / 10 Anoniem
04-12-2009 7 / 10 Martin, Zoetermeer
03-12-2009 7 / 10 Anoniem
02-12-2009 7 / 10 Anoniem
02-12-2009 8 / 10 JHA van der Velden, Harderwijk
02-12-2009 7 / 10 Anoniem
01-12-2009 6 / 10 Anoniem
30-11-2009 8 / 10 Ilona Berkhof, Leiden
positief
Snelle afhandeling facturen en mails.
30-11-2009 9 / 10 Anoniem
positief
vlotte betaling declaraties
negatief
nvt
30-11-2009 7 / 10 S. Henze, Hoofddorp
positief
Snelle afhandeling
negatief
Nog niet ervaren
29-11-2009 3 / 10 Een exFBTO-er, Gelderland
negatief
weliswaar verzekerd voor alle behandelingen fyiotherapie. Toch moet je de behandelingen zelf betalen na een meniscusoperatie, omdat dit onder de basisverzekering zou vallen en je dan eerst je eigen risico moet aanspreken.
29-11-2009 7 / 10 Anoniem
positief
Voor behandeling uitwijken naar België was geen probleem.
negatief
Maximale uitkering voor orthodontie die voor kinderen absoluut ontoereikend is. Dus nu maandelijks zelf 59 euro ophoesten.
29-11-2009 3 / 10 Anoniem
28-11-2009 8 / 10 Jeroen, Zwolle
positief
snelle en correcte afhandeling declaraties.
28-11-2009 3 / 10 B. van Wijnsberge, Den Helder
negatief
Zorgeverzekeraars in het algemeen zijn aleen uit op de centen van mensen en als het om echte gezondheidszorg en dekking gaat, willen ze maar zo min mogelijk spenderen want je bent maar een nummer en dan dus ook allen maar een verliespost voor de verzekering. Ook worden goedkopere medicijnen verstrekt. wel met dezelfde werkzame stof maar waar dan net weer een extra stofje in ontbreekt wat de werking van dat goedkopere medicijn weer nadelig beinvloed. We gaan steeds meer naar het Amerikaanse systeem over: je bent verzekerd, maar je moet niet ziek worden want dan ben je in de aap gelogeerd
27-11-2009 7 / 10 j.w, hengelo
27-11-2009 7 / 10 Anoniem, Leusden
negatief
Orthopedische steunzolen niet vergoed ondanks advies van de specialist. En steunzolen van de podotherapie wel.
27-11-2009 7 / 10 Anoniem
26-11-2009 6 / 10 Familie Marijnen, Amsterdam
negatief
onbegrijpelijk overzicht van declaraties
26-11-2009 8 / 10 DR van Zuijlen, Zoetermeer
positief
snelle declaratie vergoeding
26-11-2009 8 / 10 Knapper, Zuidlaarderveeen
26-11-2009 7 / 10 Anoniem
26-11-2009 7 / 10 Anoniem
26-11-2009 9 / 10 Anoniem
26-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
zij doen wat zij beloofd hebben
25-11-2009 9 / 10 Anoniem
25-11-2009 9 / 10 Berry van den Bogaard, Veenendaal
positief
Veel is zelf via internet te regelen. Declaraties via internet indienen en snel je geld gestort met een duidelijke specificatie. Telefonisch gewijzigde gegevens zijn direct doorgevoerd.
negatief
geen
25-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
declaraties meteen afhandelen, over het algemeen ook telefonisch goed bereikbaar
25-11-2009 6 / 10 Anoniem
25-11-2009 8 / 10 jan bosman, harderwijk
positief
gaat erg gemakkelijk, krijg geen rekeningen alles gaat via de apotheek
25-11-2009 7 / 10 Uittenbogerd, Apeldoorn
positief
pakketten op maat
negatief
pil zat in aanvullende verzekering, dus geen kosten, nu in basis, dus eigen risico en wel kosten..
24-11-2009 9 / 10 Schipper, Oldenzaal
negatief
Was tevreden met zolen van Podoloog maar die worden niet meer vergoed moet naar een podotherapeut.Ben niet tevreden met de zolen van de podotherapeut heb sinds dien veel meer klachten dus waarom verschil maken als je tevreden bent met een podoloog is trouwens ook een stuk voordeliger. Dus zo zie je maar de zorg kan ook een stuk voordeliger.
24-11-2009 7 / 10 Anoniem
24-11-2009 9 / 10 R.Abma, Volendam
positief
ik ben heel erg ziek geweest in 2004 t[m 2007 verschillendde operatie*s gehad niet een klacht gehad over FBTO.
negatief
geen
24-11-2009 8 / 10 henk dubbeldam, hardinxveld/giessendam
24-11-2009 10 / 10 Anoniem
positief
rekeningen gedeclareerd door ze per e-mail op te sturen, drie dagen later was het geld bijgeschreven en ik werd gebeld voor uitleg over het eigen risico
negatief
geen slechte ervaringen
24-11-2009 8 / 10 Anoniem
24-11-2009 6 / 10 Anoniem
positief
Goede communicatie via diverse kanalen
negatief
Een hoop gedoe met digitale afhandeling van nota's
24-11-2009 4 / 10 bouwhuis, venendaal
positief
FBTO is goedkoopste en komt niet op uw overzicht voor!!!!!!!!!!!!!!!!!!
negatief
Komt afspraken over dekking niet na!
24-11-2009 7 / 10 Anoniem
24-11-2009 7 / 10 marco van geffen, puttershoek
24-11-2009 7 / 10 J.M van der Roest, Rijswijk Z.H.
24-11-2009 6 / 10 Anoniem
24-11-2009 7 / 10 Anoniem
positief
veel per mail mogelijk! ook declaraties! telefonisch slecht bereikbaar. maar dan wel vriendelijke verzoek of men u terug kan bellen!
negatief
nu niet meer; eerste jaar wel! (2006)
24-11-2009 8 / 10 Dotinga, Alphen aan den rijn
positief
snelle betaling on line!
23-11-2009 8 / 10 Gerard Bon, Uden
23-11-2009 7 / 10 Kors, Weesp
23-11-2009 6 / 10 F.H.Ooteman, Zuidscharwoude
23-11-2009 6 / 10 Anoniem
positief
ze doen wat ze zeggen
negatief
dekking is niet bijzonder goed in verhouding tot de premie
23-11-2009 8 / 10 Anoniem
negatief
Heb ik niet
23-11-2009 10 / 10 fam r.van marsbergen, haarlem
positief
heel tevreden
negatief
die hebben we niet
23-11-2009 7 / 10 Jaap van der Lugt, Otterlo
23-11-2009 6 / 10 v Collenburg ., Volkel .
negatief
Duur in verglijking . Brillen alleen bij speczegers ?? Tandcontrole geen vergoeding
23-11-2009 6 / 10 Anoniem
23-11-2009 7 / 10 Sander van Vlijmen, Alkmaar
23-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
cijfers spreken voor zich
23-11-2009 6 / 10 Anoniem
23-11-2009 7 / 10 arnold schipper, enschede
positief
decl altijd duidelijk
negatief
geen
23-11-2009 4 / 10 G.A. Wieberdink, Beusichem
negatief
Meerendeel wordt niet vergoed, terwijl het onder een normale behandeling valt. Wordt ook wel erkend alleen organisatie was nog niet klaar met advies in deze.
23-11-2009 7 / 10 Anoniem
23-11-2009 6 / 10 Anoniem
23-11-2009 8 / 10 Anoniem
23-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
behulpzaam met zoeken van oplossingen
22-11-2009 7 / 10 CJJ Veldhoen, Amsterdam
positief
Hoewel de polis een restitutiepolis is, worden alle kosten rechtstreeks met zorgverleners afgerekend. (Ik bel dus nooit op, deklareer nooit rechtstreeks, maak geen afspraken met klantenservice enz.) Hierboven waren een aantal vragen die ik (verplicht) moest beantwoorden, terwijl ik geen oordeel heb. Het cijfer 1 betekent dan: geen mening. Die optie had er natuurlijk bij moeten staan.
negatief
In reklameuitingen wordt de klant met JIJ aangesproken en FBTO laat mij weten dat dit is omdat anders teveel afstand zou ontstaan tussen verzekeraar en klant. Ik wens op een dergelijke manier niet benaderd te worden.
20-11-2009 2 / 10 Anoniem
20-11-2009 8 / 10 N. de Jong, Hoogmade
positief
Alle afsprken goed en snel nagekomen
negatief
Geen
19-11-2009 5 / 10 Anoniem
negatief
- geven geen antwoord op "moeilijke" mail - zien psycholoog NIP als "alternatieve genezer"!
19-11-2009 6 / 10 Anoniem
19-11-2009 4 / 10 monji moenli, Den Helder
negatief
ik vind het nadeel (en ik wist het niet) dat zij een restitutirie verzekeraar zijn en dat is waardeloos als je in het ziekenhuis licht ook is het vervelend als je geen geld hebt de € 155,- in ene moet ophoesten er is geen enkele manier om met hen een afspraak te maken om het maandelijks aftelossen en als je gronisch bent zit je ten aller tijden vast aan die kosten. voor mij de reden om op zoek naar een andere zorgverzekeraar te gaan
19-11-2009 5 / 10 Anoniem
negatief
Na 25 jaar als klant, zeer klantonvriendelijk.
19-11-2009 7 / 10 Anoniem
negatief
Geen
18-11-2009 8 / 10 Anoniem
18-11-2009 8 / 10 A. Arron, Zwolle
positief
Je wordt snel telefonisch geholpen en veranderingen worden zo goed als direkt doorgevoerd.
negatief
geen
18-11-2009 8 / 10 Anoniem
18-11-2009 8 / 10 J. van Eck, Apeldoorn
positief
Ik heb de Zorgverzekeraar gelukkig weinig \"nodig\". De goede ervaring is dat men snel declaraties uitbetaalt.
negatief
Ik heb geen slechte ervaringen met mijn zorgverzekeraar
18-11-2009 6 / 10 Anoniem
17-11-2009 7 / 10 Anoniem
negatief
discussie over behandeling door Fysio-therapeut of manuele arts.
16-11-2009 7 / 10 Anoniem
positief
-
negatief
-
16-11-2009 7 / 10 Anoniem, Amersfoort
positief
wordt goed geluisterd naar mijn vraag
negatief
bij het declareren van mijn nota's geef ik aan op welke rekening het gestort moet worden. wordt door de verzekering NIET gedaan.
16-11-2009 7 / 10 Anoniem
16-11-2009 5 / 10 wim geber, almere
negatief
raken soms decleraties kwijt
16-11-2009 9 / 10 Gerard van Kan, Leiderdorp
positief
Omdat alles via internet gaat krijg ik binnen de gestelde normen overal antwoord op. Declaraties worden snel en perfekt afgehandeld.
16-11-2009 8 / 10 M van den Heuvel, Heiloo
positief
prima ervaring met FBTO
negatief
Geen slechte ervaring
15-11-2009 7 / 10 Anoniem
15-11-2009 10 / 10 Anoniem, voorburg
positief
perfect, alles op tijd en goed en duidelijk. vandaar allemaal tienen!
negatief
geen
13-11-2009 8 / 10 Anoniem
13-11-2009 8 / 10 S.M. Carmio, Heerhugowaard
12-11-2009 8 / 10 Anoniem
12-11-2009 6 / 10 Anoniem
11-11-2009 5 / 10 Anoniem
positief
-
negatief
informeren klanten slecht of niet
11-11-2009 5 / 10 Dennis, Winschiten
negatief
Het is voorgekomen dat een ingestuurde declaratie te laat door FBTO is betaald. Dit ging zover dat we zelfs een deurwaardersbrief ontvingen. Uiteindelijk zijn alle kosten (inclusief incassokosten) door FBTO betaald. Maar geen enkel excuus ontvangen
11-11-2009 9 / 10 G.Hermsen, Bergeijk
positief
Ik betaal per 1 januarie mijn premie en FBTO betaalt alles korrekt en ik heb ze het afgelopen jaar heel veel nodig gehad.
negatief
Nog geen.
11-11-2009 7 / 10 Anoniem
11-11-2009 9 / 10 Anoniem
11-11-2009 8 / 10 P. Schriek, Raalte
positief
Snelle afhandeling declaraties
negatief
Manuele therapie is niet vergoed omdat de betreffende behandelaar niet in het register staat.
11-11-2009 9 / 10 Anoniem
11-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
geen ervaringen, heb het maximale eigen risico en nog nooit iets gedeclareerd.
negatief
geen ervaringen, heb het maximale eigen risico en nog nooit iets gedeclareerd.
11-11-2009 7 / 10 Anoniem
positief
online declaraties
11-11-2009 8 / 10 R.Loopik, Zoetermeer
11-11-2009 9 / 10 Anoniem
positief
Zeer tevreden
negatief
Geen slechte ervaringen.
11-11-2009 7 / 10 Anoniem
10-11-2009 5 / 10 Anoniem
10-11-2009 7 / 10 M.J.Oomen-Lindeman, Haarlem
positief
snelle afhandeling declaraties en altijd telefonisch bereikbaar door vriendelijke en meestal deskundige mensen.
negatief
Eerste halfjaar medicijnen worden vergoed onder zelfzorgmiddelen. Tweede helft van het jaar worden dezelfde medicijnen ineens niet meer vergoed niet meer vergoed.
10-11-2009 7 / 10 Anoniem
positief
in het begin waren zij voortvarend in oppakken en betalen van rekeningen. dit ging direct via zorgverzekeraar en dat is fijn. de rekeningen werden snel betaald en afgehandeld.
negatief
de laatste tijd is er onduidelijkheid over de lijnen van betalingen en gaan rekeningen heen en weer gestuurd worden. dit komt de snelheid van de betaling en duidelijkheid niet ten goede.
10-11-2009 8 / 10 Anoniem
10-11-2009 7 / 10 Anoniem
positief
De mogelijkheid om alleen die modules te kiezen die voor mij nuttig zijn
negatief
Beperkte vergoeding fysiotherapie
09-11-2009 7 / 10 Anoniem
positief
prima online overzicht
negatief
achteraf een rekening krijgen voor alle medicijnen. Deze moest ik uiteindelijk zelf betalen.
09-11-2009 8 / 10 Hoogendoorn, Hilversum
positief
Ben best tevreden over de basisverzekering afhandeling gaat altijd snel.
negatief
Alleen de tandartsdekking schiet te kort...staat er 100% vergoed ja...bij ons dan tot 400,= euro.Nou een kroon kost echter veel meer.
08-11-2009 8 / 10 christen, leiderdorp
positief
snel telefonisch bereikbaar en altijd vriendelijk en hulpvaardig
07-11-2009 5 / 10 Anoniem
positief
Heb ik niet
negatief
Slechte, niet kloppende declaratie-overzichten, je moet zelf overal achterheen, weinig service, weinig duidelijkheid over no-claim
06-11-2009 8 / 10 Anoniem
05-11-2009 9 / 10 Anoniem
positief
correct en efficiënte verzekeraar
negatief
geen slechte ervaringen
05-11-2009 3 / 10 rasmussen, zwolle
05-11-2009 6 / 10 Anoniem
negatief
declaratie die onzorgvuldig uitbetaald worden
05-11-2009 7 / 10 Anoniem
positief
declaraties worden vlot terugbetaald
04-11-2009 8 / 10 Anoniem
04-11-2009 8 / 10 Anoniem
04-11-2009 9 / 10 Anoniem
positief
snel geholpen, zeer klantvriendelijk en snel geregeld allemaal. Een vast verzekerd bedrag dat je gewoon vrij kunt besteden.
negatief
foute declaratievermelding op internetsite. Deze fout is nog steeds niet hersteld na herhaalde telefoontjes, ik heb namelijk een internetverzekering.
04-11-2009 8 / 10 Milacic, Bergen LB
positief
Alle declaraties worden correct en vlot afgehandeld. Alhoewel we niet veel te declareren hebben.
04-11-2009 8 / 10 F. Bekers, Bavel
positief
Snelle en goed afwikkeling
04-11-2009 6 / 10 oudshoorn, ridderkerk
positief
online declaratie systeem
negatief
declaratie systeem werk al meer dan een jaar niet goed geeft vaak aan string probeer later nog eens maar blijkt dan wel de declaratie te hebben ontvangen geef dit aan aan verzekeraar maar krijg nooit antwoordt behalve een mail dat ik dubbel declareer
04-11-2009 7 / 10 Anoniem
positief
declaraties worden over het algemeen redelijk snel vergoed.
negatief
je moet zelf de bankafschriften bijhouden of declaraties vergoed zijn. Hier wordt geen bericht van verstuurd. Bij het onterecht niet vegoeden van een declaratie heb ik zeer veel moeite moeten doen om dit toch vergoed te krijgen.
04-11-2009 8 / 10 Josee van Beek, den Haag
positief
snelle uitbetaling, duidelijke informatie
negatief
geen
04-11-2009 7 / 10 dlbdevries@home.nl, sappemeer
04-11-2009 9 / 10 Anoniem
positief
declaraties op tijd betaald; keurige afhandeling door helpdesk
04-11-2009 7 / 10 Mettendaf, Nieuwegein
positief
Geen onduidelijkheden in de afhandeling
negatief
Geen
04-11-2009 6 / 10 n.luijks, amsterdam
02-11-2009 8 / 10 ten Haaf, Gendringen
positief
alles verloopt tot zo ver vlekkeloos
negatief
tot op heden geen slechte ervaring
02-11-2009 8 / 10 Cobie van der Ploeg, Assen
positief
correcte snelle behandeling van vragen
negatief
prijzig
02-11-2009 7 / 10 A.Weterings, Houten
positief
Goede telefonische bereikbaarheid, en goede klant vriendelijkheid.
02-11-2009 4 / 10 eleanor, amsterdam
negatief
declaraties worden zonder overleg op andere rekeningen dan opgegeven gestort met alle gevolgen vandien!!
01-11-2009 5 / 10 Fam. Hak, Waalwijk
positief
Heel fijn dat je zelf het pakket samen kan stellen. Het declareren via internet is ook handig ( wanneer het werkt )Medewerkers zijn best vriendelijk aan de telefoon.
negatief
Uitbetalingen aan de zorgverlener met regelmaat vergeten!Wat erg vervelend is. Lijst van declaraties online niet bijgewerkt/up to date. Het kwam in het geheel over, dit jaar, alsof het allemaal nog niet op "rolletjes" loopt. Schrijf niet graag een slechte recentie echter was dit jaar niet tevreden over mijn zorgverzekeraar in dit geval FBTO. Volgend jaar kies ik een andere verzekeraar.
31-10-2009 7 / 10 Anoniem
31-10-2009 5 / 10 Anoniem
negatief
Declaraties worden pas na maanden behandeld, vele klantencontacten later wordt het geregeld.Klachten indienen lijkt weinig effect te hebben. MijnFBTO online staat boordevol fouten die de FBTO niet schijnt te kunnen verwijderen, daar doen ze bij mij nu al een jaar over... Zeer teleurstellend.
31-10-2009 9 / 10 Anoniem
29-10-2009 7 / 10 Cijntje, Eindhoven
positief
Snelle uitbetaling van declaraties
negatief
Geringe dekking
29-10-2009 9 / 10 peter houthuis, rotterdam
positief
ben nu al 2 keer afgevoerdt per ambulance en krijg netjes een brief of het nodig was of niet het was dus echt nodig
negatief
heb ik niet
29-10-2009 7 / 10 sand, Maasdonk
positief
nog steeds bij mijn oude verzekering, heb nooit enige reactie gehad.
negatief
Als je vraagt waarom moet ik dit deel zelf betalen, is de periode telang voor er antwoord komt.
29-10-2009 8 / 10 Anoniem
positief
Men geeft goed advies en neemt de tijd om iets ingewikkelds uit te leggen
negatief
Geen
29-10-2009 9 / 10 Anoniem
29-10-2009 7 / 10 Anoniem
positief
Goede klantenservice, op emails wordt niet zo snel gereageerd.
29-10-2009 8 / 10 JGHof, Zwolle
positief
afwikkeling declaratie duidelijk overzicht bedragen eigen risico
negatief
op de vraag afspr nakomen en deskundidheid klantenserv. kan ik eigenlijk geen cijfer invullen,want ik heb er geen gebruik van gemaakt
29-10-2009 8 / 10 Frieda van der Heijden, Maarssen
positief
Makkelijk, online. Klantenservice erg vriendelijk en behulpzaam.
negatief
Declaraties niet altijd gelukt.
29-10-2009 8 / 10 J. Sugito, Delft
positief
Al mijn declaraties worden rechtstreeks verwerkt via de arts, apotheek of ziekenhuis. Tot op heden geen probleem me gehad. Ik heb daardoor nog nooit contact gehad.
negatief
geen
29-10-2009 7 / 10 Anoniem
29-10-2009 7 / 10 Anoniem
29-10-2009 8 / 10 ada van der velden, st oedenrode
positief
zals hiervoor al aangegeven
negatief
geen
29-10-2009 8 / 10 T. Mulder, Woerden
29-10-2009 8 / 10 Jan Timmer
positief
snelle afwikkeling zaken, goede bereikbaarheid
negatief
heb ik niet
29-10-2009 9 / 10 M. Boret, Dronten
29-10-2009 8 / 10 Anoniem
29-10-2009 6 / 10 Robert, Rotterdam
29-10-2009 7 / 10 Anoniem
positief
Snelle afhandeling van declaraties via de zorgverleners (ik heb zelf niets gedeclareerd dus over declaraties door de klant kan ik niets zeggen).
negatief
Het duurde lang voordat ik mijn zorgpas kreeg nl in januari. De polis is alleen op Internet in te zien, die had ik graag thuisgestuurd gekregen.
29-10-2009 4 / 10 Anoniem
negatief
zeer trage betaling van declaraties onduidelijkheid v.w.b. dekking (door kleine lettertjes)
28-10-2009 7 / 10 Anoniem, rijswijk
negatief
Adhd medicatie tot €500 per jaar. Onduidelijk declaratie overzicht.
28-10-2009 8 / 10 Anoniem
28-10-2009 9 / 10 Anoniem
28-10-2009 8 / 10 Anoniem
positief
Weing tot geen gebruik gemaakt van de zorgverzekeraar. In het verleden (> 10 jaar geleden) wel goede ervaringen.
28-10-2009 8 / 10 W. Voeten, Roosendaal
positief
Snelle afhandeling online ingediende declaraties, correcte beantwoording van vragen via chat/mail/telefoon op zeer korte termijn
negatief
In het begin problemen met online declaraties, doordat FBTO moeite had om ingediende declaraties van server af te halen.
28-10-2009 9 / 10 J.A.C. Kersten, Krimpen aan den IJssel
positief
Duidelijke informatie, alles via internet (MijnFBTO), prima inzicht in mijn declaraties en gemaakte ziektekosten
negatief
Geen!
28-10-2009 8 / 10 Anoniem
28-10-2009 9 / 10 van Waas (mw.), Amsterdam
positief
Zelf geheel kunnen kiezen wat ik wil en/of nodig heb voor mijn 800 euro tandartsdekking. Bijv. een kroon wordt geheel vergoed. Bij IZZ bijvoorbeeld kreeg ik maar 250 euro terug per kroon. (maar mocht wél voor 1500 euro laten vullen, enz. enz.) Als er voor een kroon wel geheel vergoed zou worden was ik daar gebleven. (voor het gemak, dit was een tijdrovend gezoek nl.)
negatief
geen
28-10-2009 5 / 10 Archidona, Almere
negatief
Bepaalde vergoedingen die breed worden geventileerd in folder blijken achteraf alleen te gelden voor specifieke sitiatie welke in het geheel niet werden genoemd in de folder. Pas na het vaak herlezen van het vergoedingenboekje komt men enigsinds achter de kleine artikel welke het uitsluit.
28-10-2009 6 / 10 Anoniem
28-10-2009 8 / 10 Victor, Venlo
28-10-2009 9 / 10 Louis, Amsterdam
28-10-2009 10 / 10 Bert Berens, \'s-Hertogenbosch
positief
Vertrouwd, je weet van te voren wat je vergoed krijgt. Geen onduidelijkheden, en anders even een telefoontje en je weet direct wat de vergoedingen zijn.
28-10-2009 8 / 10 Anoniem
28-10-2009 8 / 10 Rob Teerlink, Den Haag
positief
Zeer snelle afhandeling declaraties.
negatief
Geen
25-10-2009 7 / 10 Anoniem
25-10-2009 8 / 10 Anoniem
positief
behalve voor het declareren van tandarts etc geen service nodig gehad, dus weinig ervaring
21-10-2009 8 / 10 R. J. van Zelm, EPE
positief
Ik heb geen negatieve
negatief
heb ik niet
21-10-2009 8 / 10 Anoniem
21-10-2009 9 / 10 Leo Kroonenburg, Tiel
positief
Aanbieden en declareren van facturen kan on-line, en dat gaat werkelijk heel makkelijk. Ook de betaling is steeds binenn 7 dagen.
negatief
Tot op heden niet gehad.
21-10-2009 10 / 10 WR Huiskamp, Oude Leije
21-10-2009 8 / 10 Maria, Utrecht
positief
Ik heb niet zo vaak rechtstreeks met hen te maken, maar als er wat is, verloopt dat normaal en goed. Ik heb nooit met stress hoeven bellen omdat ik een \"gevecht\" verwachtte
negatief
heb ik niet
21-10-2009 8 / 10 Anoniem
21-10-2009 8 / 10 Rudy de Bruin, Den Haag
positief
Goede bereikbaarheid.Atijd gelijk antwoord.
01-01-1970 8 / 10 Anoniem
01-01-1970 7 / 10 Anoniem
01-01-1970 9 / 10 Anoniem
positief
vlot bereikbaar en scherpe premie met als je wilt korting bij jaarbetaling
negatief
geen