ONVZ Waardering

Zorgverzekeraar ONVZ | Zorgverzekering 2017

Hier vind je alle informatie over de zorgverzekering van ONVZ. Zoek je informatie over de premie, kortingen of dekking van ONVZ? Wil je weten hoeveel een bepaalde zorgverzekering in 2017 kost of met welke ziekenhuis ONVZ afspraken heeft gemaakt? Hieronder vind je een overzicht van al deze belangrijke informatie en meer. Je kunt ook vrijblijvend een offerte bij deze zorgverzekeraar aanvragen.

Klik op "meer informatie" voor uitgebreidere informatie van een overwerp.

Zorgpremie basisverzekering
Vergelijk zorgverzekeringen
Er zijn geen basisverzekeringen beschikbaar.
Meer informatie
Polis
Soort Naam zorgverzekering  
Basisverzekering Niet beschikbaar  
Aanvullende verzekering Niet beschikbaar  
Tandartsverzekering Niet beschikbaar  
Meer polissen
Ziekenhuis
Universitair Medisch Centrum Groningen
Erasmus Medisch Centrum - Centrumlocatie
Isala Klinieken, locatie Sophia
Meer ziekenhuizen

Beoordelingen

ONVZ is beoordeeld door 462 mensen. De gemiddelde beoordeling is een 7 . Dit schreven andere bezoekers:

29-11-2012 10 / 10 Anoniem
25-11-2012 8 / 10 Anoniem
positief
heldere communicatie met goede toonzetting, tijdigheid.
22-11-2012 8 / 10 J.M.P.Uijtdewilligen, Halsteren
positief
Keuze uit alle ziekenhuizen. Goede berijkbaarheid en vlotte verwerking
negatief
Niet voldoende inzicht in de rechtstreekse declaraties, datun behandeling,bij wie en waar was het voor,is onduidelijk. Ook onduidelijk is wat nu wel onder eigen risico valt en wat niet gedekt is Dit kan m.i veel duidelijker
18-11-2012 8 / 10 Anoniem
17-11-2012 8 / 10 Anoniem
16-11-2012 8 / 10 Anoniem
positief
snelle afhandeling declaraties, snel antwoord op vragen via mail,
negatief
(nog) geen slechte ervaringen
16-11-2012 9 / 10 Anoniem
positief
vrije keuze zorgverlener
negatief
geen
12-11-2012 7 / 10 Anoniem
10-11-2012 9 / 10 Jan van Leeuwen, Purmerend
positief
Uitstekende verzekering met goede prijs/kwaliteits verhouding. Goede bereikbaarheid en goede service.
negatief
geen
10-11-2012 8 / 10 Ron van Tilbeurgh, Capelle aan den IJssel
positief
geen zorgen dat het niet betaald wordt
negatief
Geen
08-11-2012 7 / 10 Anoniem
positief
Servicebereidheid. Medewerk(st)ers klantendienst zijn vriendelijk en geven blijk van deskundigheid wanneer om informatie wordt gevraagd.
negatief
Heb geen slechte ervaringen bij ONVZ.
08-11-2012 8 / 10 M.M.Scholte, Rotterdam
positief
Zeer goede bemiddeling bij een behandeling
negatief
geen
08-11-2012 7 / 10 w.rijnders, Bosch en Duin
positief
n.v.t.
negatief
n.v.t.
08-11-2012 9 / 10 Jan Jacobs, Boxmeer
positief
- overzichtelijke en correcte informatieverstrekking. - correcte declaratie afhandeling - goede dekking
negatief
- declareren nog steeds per post en niet per mail - omslachtige papierstroom en uitleg over bijv. hoogte openstaand eigen risico - mijn dochter werd op haar 18e automatisch als klant genoteerd en gefactureerd. Niet netjes.
08-11-2012 8 / 10 Anoniem
positief
Ze werken zoals het hoord.
negatief
Geen
07-11-2012 7 / 10 Anoniem
positief
Betalen meestal uit Zijn altijd vriendelijk en geven altijd antwoord
negatief
Geen goede dekking voor geneesmiddelen voor kinderen die niet op de lijst staan.
07-11-2012 7 / 10 Anoniem
positief
gelijk aan de lijn declaraties goed klantvriendelijk
negatief
dure declaratie zoek geraakt
07-11-2012 8 / 10 van geffen, ede
07-11-2012 8 / 10 Anoniem
07-11-2012 7 / 10 Anoniem
07-11-2012 8 / 10 Anoniem
positief
Declaraties worden correct afgehandeld; goede informatie op website en van persoonlijke gegevens. Daarnaast regelmatig informatie over gezondheid e.d.
negatief
Geen
07-11-2012 8 / 10 hans haar, zuidwolde
07-11-2012 6 / 10 ellen van graafeiland, spijk
positief
snelle afhandeling van de declaraties
negatief
zijn niet overal bij aangesloten zodat je de declaraties in moet dienen
07-11-2012 6 / 10 Anoniem
positief
prijs kwaliteit verhouding is eigenlijk zoek. Veel te duur!
negatief
In verhouding met vroeger(nog een particuliere verzekering) kost het steeds meer moeite om een behandeling voorgeschreven door arts?specialist vergoed te krijgen.
07-11-2012 7 / 10 Anoniem
positief
goede dekking voor wel een stevige prijs
negatief
geen maatwerk voor de sportieve, gezonde 50 plusser!
07-11-2012 7 / 10 Juul van Hoven, Ulvenhout
positief
geen klachten,
negatief
erg duur.
07-11-2012 6 / 10 Anoniem
07-11-2012 9 / 10 Prent, Bilthoven
positief
voor een goede prijs uistekende dekking
negatief
nvt
07-11-2012 8 / 10 van Soolen Bernard, Maarssen
positief
declaratieafhandeling is duidelijk, snelle betalers
negatief
geen slechte ervaring
07-11-2012 8 / 10 AA Stein, Huizen
positief
Zijn beiden goed gezond dus bezoeken zeer weinig de huisarts. De tandarts meestal 3 a 4x per jaar gezamenlijk. Maken dus weinig kosten. Contact met ONVZ gaat alleen over inzenden nota,s. afwikkeling hiervan is goed geregeld en geft geen enkel probleem.
negatief
geen
07-11-2012 8 / 10 Anoniem
07-11-2012 7 / 10 v.tomic, hoensbroek
positief
neutraal.
07-11-2012 7 / 10 tgm.smit, duiven
positief
afwikkelingen goed verzorgt
negatief
prijzen ,medicijnen ,dan dit merk dan een ander
07-11-2012 8 / 10 H.J. van der Laan, Assendelft
positief
Heb nog nooit problemen gehad. Als ik bel krijg ikn afdoende antwoord.
negatief
geen
07-11-2012 8 / 10 Anoniem
07-11-2012 6 / 10 Berns, Millingen
positief
Nvt
negatief
Relatief grote beloftes vooraf en achteraf blijkt dekking tegen te vallen
07-11-2012 9 / 10 p. ostendorf, duiven
positief
zeer vriendelijk, snel bij oplossen van problemen. Betaalt snel uit
negatief
niet van toepassing
07-11-2012 9 / 10 Anoniem
positief
Komen hun beloftes na. Zijn snel met uitbetalingen declaraties. Staan je telefonisch vriendelijk te woord en zijn meestal heel geduldig.
negatief
n.v.t.
07-11-2012 7 / 10 J.M.M. Nooy, Assendelft
07-11-2012 9 / 10 Richard, Echteld
07-11-2012 8 / 10 G.J.Doves, lelystad
07-11-2012 9 / 10 H.leekens, Nijmegen
07-11-2012 9 / 10 B. Corijn, IJzendijke
positief
Goede dekking en snelle uitbetaling declaraties
negatief
geen
07-11-2012 7 / 10 koopman, soest
07-11-2012 9 / 10 W. de Jong, Alphen aan den Rijn
positief
Uitgebreide dekking in het pakket, goede service en snelle uitbetaling van declaraties. Als je belt krijg je mensen aan de telefoon met kennis van zaken.
negatief
Heb ik niet.
07-11-2012 7 / 10 Anoniem
07-11-2012 8 / 10 J. Simons, \'s-Hertogenbosch
07-11-2012 9 / 10 Adrian Kammerer, Amsterdam
positief
Ik weet , waar ik aan toe ben en tot nu toe ben ik niet voor verrassingen komen te staan
negatief
Een slechte ervaring kan ik me niet herinneren
06-11-2012 7 / 10 Fleur Russel, Voorburg
positief
Declaraties worden op zich snel afgehandeld
negatief
Wat mij betreft mag alles via automatische incasso verlopen icm een email. Geen post meer, maar alles electronisch!!! Ben slecht in administratie, maar niet in het lezen van m\'n email
06-11-2012 9 / 10 Anoniem
positief
alles snel kunnen declareren en goede vergoeding
negatief
geen
06-11-2012 8 / 10 W.van Maurik, Mierlo
positief
goed bereikbaar en snel uitkeren
negatief
geen
06-11-2012 9 / 10 Rensen, Huissen
positief
Perfecte service. ruime vergoeding
negatief
nvt
06-11-2012 8 / 10 Hugens, Zoetermeer
positief
De keren dat ik met mijn zorgverzekeraar contact had verliepen allemaal conform mijn verwachtingen, niet alleen t.a.v wachtduur als de inhoud van het besprokene
negatief
geen
06-11-2012 8 / 10 GW SIMEONE VD BURGH
06-11-2012 8 / 10 anoniem, Houten
positief
ONVZ biedt grote vrijheid in het kiezen van een zorgverlener, ook kosten die gemaakt zijn in het buitenland werden snel vergoed.
negatief
Geen slechte ervaringen te melden
06-11-2012 8 / 10 Anoniem
positief
Bij een groot probleem voor huisarts en apotheker kwam ONVZ met een uitstekende oplossing.
negatief
Tot twee keer toe werd een declaratie ten onrechte geweigerd. De derde keer wel met excuses afgehandeld.
06-11-2012 9 / 10 G. Henstra, Harderwijk
positief
Vrije keuze van medicijnen en zorgverleners
negatief
geen
06-11-2012 8 / 10 Anoniem
06-11-2012 8 / 10 Gulluoglu M.U., Den Bosch
06-11-2012 8 / 10 Anoniem
06-11-2012 9 / 10 Anoniem
06-11-2012 9 / 10 Anoniem
06-11-2012 8 / 10 Anoniem, zwolle
positief
snelle uitkering
06-11-2012 9 / 10 Anoniem
06-11-2012 9 / 10 Anoniem
positief
betrouwbaar.
negatief
geen
06-11-2012 8 / 10 Anoniem
positief
n.v.t.
negatief
n.v.t.
06-11-2012 9 / 10 L. de Bree, Loosdrecht
06-11-2012 6 / 10 Ad van Lit, Brummen
06-11-2012 8 / 10 Anoniem
positief
Online declaraties indienen binnen paar dagen betaald!
06-11-2012 8 / 10 Anoniem
06-11-2012 8 / 10 n,r,zwaan, biggekerke
positief
als we telefonische vragen hebben te stellen wordt er altijd adequaat gereageerd resp. geadviseerd; dsar we zelf een besluit kunnen nemen welke specialist wordt geconsulteerd dan wel dan wel naar welk ziekenhuis we gaan is ook zeer prettig, geen bemoeizucht dus!!!
negatief
n.v.t.
06-11-2012 9 / 10 A. Hiemstra, Lippenhuizen
positief
Correct; zeer klantvriendelijk; ter zake kundig; de menselijke maat; absoluut geen nummer.
negatief
Heb ik niet.
06-11-2012 9 / 10 JA Antonisse, Dieren
positief
Snel en deskundig.
negatief
Geen
06-11-2012 9 / 10 aarnink, schalkhaar
06-11-2012 10 / 10 Anoniem
06-11-2012 9 / 10 gerda kamps, nieuw schoonebeek
positief
zijn snel te bereiken en geven goed advies, alles wordt snel en efficient afgehandeld
negatief
geen
06-11-2012 9 / 10 Pans, Maastricht
positief
Het betreft een restitutie polis. Aangezien ik in Maastricht is het belangrijk om ook in Belgie geholpen te kunnen worden. Daarnaast zijn veel medicijnen in Belgie goedkoper en door daar te gaan kopen maak ik het voor mijn ziektenkosten verzekeraar ook weer goedkoper vandaar deelname bij een Onderlinge!
negatief
De afwikkeling van een van beide verzekerden wil nog wel eens problemen opleveren.
06-11-2012 8 / 10 Anoniem
06-11-2012 9 / 10 Frank Elbers, Venray
04-11-2012 8 / 10 Anoniem
03-11-2012 9 / 10 J.W.A. Huibers, Apeldoorn
positief
Contacten tot nu toe verlopen prima. Telefonische vragen worden beantwoordt door zorg consulent. Vriendelijk personeel. Gratis gezondheid test door Medical in Zwolle met uitgebreid rapport.
negatief
Na operatie aan hand schreef chirurg hand fysio therapie voort. Declaraties verliepen stroef, door verkeerde code ziekenhuis.
02-11-2012 7 / 10 J. van Putten, Amsterdam
positief
Verzekeraar communiceert duidelijk welke kosten ik vergoed heb gekregen. Declaratie werd direct bij de verzekeraar ingediend door de zorgverlener. Geen omkijken naar dus.
negatief
lastig om maandelijkse betaling om te zetten in eens jaarlijks betalen. Omdat ik heel weinig declareer en gezond leef zou ik daar best voordeel van willen hebben. In soort Inshared formule maar dan zorgverzekeraars. Dat zou ideaal voor mij zijn.
02-11-2012 7 / 10 Anoniem
positief
Alles in tot nu toe steeds goed geregeld.
negatief
geen
31-10-2012 8 / 10 Anoniem
30-10-2012 9 / 10 Le Coultre, Bloemendaal
positief
zie boven. snelle declaraties.
negatief
geen
30-10-2012 8 / 10 Anoniem
28-10-2012 9 / 10 J.van den Dikkenberg, Nieuweein
28-10-2012 8 / 10 Anoniem
positief
Verzekering met basis, tanarts en topfitpakket sinds 2006. Hiervoor de GOUDSE. ONVZ handelt alles netjes af, ook als er wel eens een afwijzing is welke niet terecht is wordt het gewoon opgelost. Ik kontroleer wel elk jaar met andere partijen maar heb gog geen reden om over te stappen.
28-10-2012 8 / 10 R. Plugge
positief
Zijn makkelijk te bereiken.
negatief
Niet alles wordt vergoed en dat is jammer
27-10-2012 9 / 10 ís niet relevant, dus geen opgave
positief
goed bereikbaar; vrije keuze behandelaar vrije keuze medicijnen zorgverlener declareert bij ONVZ. Wij dus geen bemoeiienis.
negatief
kan niets bedenken !
27-10-2012 9 / 10 M. van Gisbergen, Amsterdam
positief
ik heb clusterhoofdpijnn, daarvoor heb ik eerst zuurstof gekregen en toen dat niet hielp dure medicijnen waarvan ik er veel nodig heb. Hoewel de apotheker wel eens lastig deed heeft ONVZ dat nooit gedaan
negatief
ik wilde up graden maar dat is niet mogelijk gezien mijn ziektegeschiedenis
26-10-2012 6 / 10 chris, haren
negatief
Onoverzichtelijke nota\'s
26-10-2012 9 / 10 Foppen, Ede
positief
Voldoende helder en voorzover ik het kan beoordelen duidelijk.
negatief
Geen slechte ervaringen
26-10-2012 8 / 10 Anoniem
26-10-2012 8 / 10 Anoniem
26-10-2012 8 / 10 Anoniem
26-10-2012 10 / 10 Anoniem
26-10-2012 9 / 10 R. Pijper, Houten
positief
klantvriendelijkheid goede service
negatief
geen !!!
26-10-2012 10 / 10 A de Vries, Apeldoorn
positief
Snelle uitbetaling declaratie. Wat zorgverlener declareert wordt ook uitbetaald Vrije keuze zorg (ONVZ bemoeit zich niet met medicijnen)
negatief
Geen slechte ervaringen
26-10-2012 8 / 10 ab, barendrecht
26-10-2012 9 / 10 J. Klein Rot, Haaksbergen
26-10-2012 9 / 10 NvtNvt, Nvt
positief
NvtNvt
negatief
NvtNvt
26-10-2012 8 / 10 Ronald ter Beest, Didam
26-10-2012 8 / 10 Anoniem
positief
Alleen maar positieve ervaringen
26-10-2012 7 / 10 J.Twijsel, Rotterdam
negatief
Geen goed contact tussen de verschillende afdelingen .
26-10-2012 8 / 10 Anoniem
positief
tot nu toe altijd tot tevredenheid geholpen
negatief
geen
25-10-2012 9 / 10 De Boer, Bergschenhoek
positief
niet in woorden uit te drukken
negatief
n.v.t.
25-10-2012 5 / 10 Anoniem
25-10-2012 9 / 10 kruidenier, rotterdam
25-10-2012 9 / 10 M. Mooijer , Volendam
positief
doen niet moeilijk over declaraties, snelle betaling,vlotte afwikkeling, altijd vriendelijk aan de telefoon.
negatief
geen, al jaren bij ONVZ verzekerd.
25-10-2012 9 / 10 Peter, Amsterdam
25-10-2012 8 / 10 G.J. Lelieveld, Den Haag
positief
Alle declaraties worden zonder meer rechtstreeks betaald.
negatief
Een éénpersoonskamer in het ziekenhuis wordt, ondanks aanvullende verze-kering daarvoor, niet verkregen.
25-10-2012 9 / 10 Jose, Soest
positief
Altijd goed antwoord op vragen, goede zorg bemiddeling, zeer snelle afhandeling declaraties, makkelijk via internet
negatief
Geen. Tot nu toe
25-10-2012 9 / 10 Anoniem
positief
Nooit een probleem mee gehad
negatief
Geen
25-10-2012 9 / 10 Anoniem
25-10-2012 7 / 10 Anoniem
positief
snelle afhandeling declaraties
negatief
duur
25-10-2012 8 / 10 Anoniem
15-11-2011 6 / 10 Dirckx, Weert goed
positief
Snelle afhandeling van alle zaken
negatief
prijsstelling is veel te duur (met dank aan Hoogervorst!!!!!)
11-11-2011 9 / 10 Anoniem
11-11-2011 9 / 10 Vermeer, Spakenburg Duidelijk en zeer goed, snelle afhandeling.
positief
Ze zoeken de hulp die bij jou past als dat nodig is.
negatief
Geen, behalve dan dat het allemaal zo duur is maar dat is niet alleen bij onvz.
10-11-2011 7 / 10 Veldkamp, Zaandam
10-11-2011 8 / 10 Anoniem goed
09-11-2011 8 / 10 Anoniem goed maar wel een van de duurste.
positief
eigelijk wordt alles vergoed wat ik indien.
negatief
Tot nu toe geen klachten eigelijk. maar als ik er een moet noemen is dat bij de komst van een kindje, ik heb hem bij mijn verzekering ondergebracht en dat koste bijna 300 euro per jaar meer.
09-11-2011 7 / 10 Anoniem Op zich wel goed
09-11-2011 7 / 10 Anoniem beter dan bij de vorige verzekeraar Zilveren Kruis
positief
redelijk complete dekking en goed advies voor uitvoering behandeling
negatief
niet op juiste manier afwikkelen van een declaratie (eenmalig)Na contact werd dit hersteld
09-11-2011 9 / 10 Anoniem Correcte en coulante zorgverzekeraar met een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.
positief
Zeer snelle response ingeval van vragen of correspondentie. Snelle uitbetaling van declaraties.
negatief
Geen
09-11-2011 7 / 10 T. Stam, Hoorn NH
09-11-2011 9 / 10 Anoniem Prima
positief
Declaraties worden zeer snel en accuraat afgehandeld. Wanneer je belt wordt je snel en deskundig te woord gestaan. Verder geen ervaring, gelukkig.
negatief
Geen
09-11-2011 7 / 10 Anoniem prima
09-11-2011 9 / 10 J. Simons van Geloven, \'s-Hertogenbosch goed
08-11-2011 9 / 10 Jean-Paul, Almere gewoon goed
positief
Nog nooit problemen gehad met ze, declaraties worden altijd snel behandeld.
negatief
geen, ja alleen de prijs is erg hoog, ze zouden een paket moeten samen stellen waarbij je zelf kan kiezen wat je in de verzekering wil hebben, dat je echt kan kiezen welke module je er in wil hebben, wat moet je als man bv. bevalling en als ik geen intresse heb in Alternatieve geneeswijzen of brillen etc dat je die uit het pakket weg kan laten. Maar dit zouden eigenlijk alle verzekeringen moeten doen.
08-11-2011 9 / 10 P.W. Kloppers, Delft Correct
positief
Correcte bereikbaarheid, en afhandeling zorgtaken.
negatief
Geen
08-11-2011 8 / 10 ap, den haag uitstekend
positief
Ben gewoon tevreden met over alles
negatief
Heb ik niet echt.
08-11-2011 7 / 10 A.van Boxtel, Amersfoort goed
positief
geen nare ervaringen gehad, tevreden
negatief
geen
08-11-2011 8 / 10 Charlotte, Leimuiden Goed
positief
Revalidatie van zoon wordt volledig vergoedt. Incl de aangepaste kinderstoel.
08-11-2011 8 / 10 Mary, Santpoort Uitstekend
positief
Sporadisch heb ik contact met mijn zorgverzekeraar
negatief
Ik heb nog nooit verschillen gehad met mijn zorgverzekeraar.
08-11-2011 8 / 10 T.J.M. Desmet, Amsterdam Zeer goed
positief
Enorme behulpzaamheid. Zeer snelle nakoming afspraken. Uitbetaling declaraties zeer snel, bijvoorbeeld eerst treffe men het te verwachten geld op de rekening (binnen één week) en vervolgens na lange tijd krijgt men een schrijven dat er geld zal worden overgemaakt.
negatief
Geen, behoudens dat ze niet goedkoop zijn naar mijn mening.
08-11-2011 9 / 10 Anoniem
08-11-2011 8 / 10 AW, Den Haag attent
07-11-2011 8 / 10 Anoniem Ongevraagde degradatie is absoluut een principiele reden om over te stappen
positief
Prima hulp bij vragen en afhandeling declaraties.
negatief
Bij het invoeren van een nieuwe indeling van dekkingen heb ik een brief gekregen dat ik bij niet reageren zou worden gedegradeerd naar een lagere (tandarts)dekking. Ik heb de brief niet bekeken en kwam er zodoende te laat achter dat ik -zonder instemming- in een lagere dekking ingedeeld was. Bij onieuw aanvragen/keuren werd mijn verzoek afgewezen.
07-11-2011 9 / 10 GW Simeone vd Burgh, den haag niet goedkoop maar goed
positief
gewoon goed
negatief
geen
07-11-2011 9 / 10 C.H. Beuk, Bilthoven Uitstekende verzekeraar maar niet bepaald goedkoop.
positief
Geeft duidelijke informatie over zorgverleners waaruit ik vrij ben te kiezen.
negatief
Eenmaal werd een claim tot tweemaal toe ten onrechte geweigerd, maar daarna met excuses gecorrigeerd.
07-11-2011 7 / 10 j.schaddelee, sleeuwijk prima
positief
door goede dekking geen problemen en ze zijn goed bereikbaar
negatief
je moet je wel aan de regeltjes houden, wijk je er vanaf dan is het even een probleem
07-11-2011 8 / 10 Anoniem prima
positief
vlotte en uitvoerige behandeling
negatief
geen
07-11-2011 9 / 10 Anoniem
07-11-2011 7 / 10 Anoniem Niet goed maar ook niet slecht,
positief
Weinig ervaring, alleen zie hier onder,dus dat was geen goede ervaring.
negatief
Wilde de verzekering op het hoogste niveau, maar werd niet toegelaten omdat volgens hun m,n gebit niet in orde was,wilde ook de tandarts niet in de verzekering, daar wij het altijd particulier zelf betaalde, maar dat was volgens hun onmogelijk, diverse keren gebeld, maar kreeg geen deskundig iemand aan de telefoon, en aantal keren steeds een ander, waar we dan weer opnieuw ons verhaal moesten doen, op een gegeven ogenblik geef je het dan maar op,, het gekke van het verhaal is dat m,n echtgenoot wel in de hoogste kon, omdat hij niet bij een tandarts komt,maar een gebit heeft,het betreft een top,vip verzekering.
07-11-2011 6 / 10 d.breedveld, alblasserdam
positief
er hebben zich bij matig gebruik van de voorzieningen geen problemen voor gedaan
negatief
zie 6a
07-11-2011 9 / 10 Anoniem positief, meedenkend en aangenaam
positief
goede dekking, uitgebreid antwoord op vragen, zorgbemiddeling prima
negatief
geen
07-11-2011 7 / 10 Bos, Staverden Redelijk goed.
positief
Declaraties worden redelijk snel uitbetaald
negatief
De dekking wordt steeds verder uitgekleed. Ik heb absoluut drie brillen nodig, multivocaal-+computer-+leesbril. Maar voor het bedrag wat je voor de glazen krijgt kun je nog niet eens 1 glas kopen. Maar ik heb deze slechte ogen al vanaf mijn geboorte! Dus deze hulpmiddelen heb ik gewoon nodig. Maar ik vraag me af waarom ik nog een ziektyekostenverzekering heb. Die alleen maar duurder wordt en er minder voor krijg. Dat ik meer moet gaan betalen omdat een ander zijn/haar premie niet betaalt, onbegrijpelijk!! Houdt die basisverzekeringspremie maar op hun salaris/uitkering in. Op mijn vraag of ONVZ mij een specificatie wilde geven over de vergoede kosten, welke onder de basisverzekering vallen en welke onder de aanvullendeverzekering kreeg ik geen antwoord. Het lijkt me dat ik daar wel recht op zou moeten hebben. Ik wil hier mijn keuze voor volgend jaar van laten afhangen.
07-11-2011 8 / 10 joop, naarden goed
positief
Alles gaat zo als het moet gaan.
negatief
Geen slechte ervaringen tot nu toe.
07-11-2011 6 / 10 Juul van Hoven, Ulvenhout Jammer van de vergoeding voor het alternatieve
positief
Keurige afhandeling van de rekeningen.
negatief
Veel alternatieve dingen worden niet meer vergoed, of wel te weinig. Dat was de rede dat ik bij Onvz ben gegaan indertijd, helaas is alles verandert in de afgelopen jaren.
07-11-2011 7 / 10 Jan, Yerseke Goede verzekeraar maar duur.
positief
Uit betalingen zijn prima en strikt op tijd
negatief
Geen ervaringen mee.
07-11-2011 8 / 10 G.Huijgen-Haring, Soest zeer positief
positief
Alles wordt op tijd betaald, ik krijg goed einfo. enkan op \"mijn onvz\"nakijken wat alles kost en zo heb je toch wat controle .
negatief
geen
07-11-2011 8 / 10 Anoniem
07-11-2011 7 / 10 B.D. van der Linden, Lekkerkerk
positief
alles gaat perfect
14-04-2011 6 / 10 Anoniem matig
positief
geen
negatief
betalingen van nota's 30 dagen na factuurdatum
13-04-2011 6 / 10 Anoniem
14-03-2011 9 / 10 Anoniem goed
03-03-2011 10 / 10 Anoniem heel goed
02-03-2011 9 / 10 hoen, amsterdam perfect
positief
Zeer tevreden ; zie hierboven
28-01-2011 5 / 10 nadine, amsterdam
positief
Ze betalen
negatief
Communicatie onderling
26-11-2010 9 / 10 Ger, Zeist tevreden
positief
restitutie is vrije artsenkeuze goede rapportage van kosten goede telefonische beantwoording van vragen
negatief
geen
24-11-2010 9 / 10 verburgh, rotterdam zeer goed
positief
zeer correcte behandeling zeer coulant en een vlotte afhandeling van schade
negatief
geen
17-11-2010 9 / 10 Anoniem
17-11-2010 9 / 10 dijkstal, halfweg prima
positief
zijn vriendelijk aan de telefoon, vlot van afhandelen, goede service
negatief
geen slechte ervaringen
17-11-2010 6 / 10 Hans Schepers, Eindhoven Redelijke verzekering maar wel prijzig
positief
Netjes geholpen bij tel. vragen.
negatief
Afwikkeling wil nog wel eens verkeerd gaan. Moet zeggen dat het altijd opgelost word. Soms niet helemaal naar tevredenheid omdat wij de polis voorwaarden schijnbaar anders lezen als de bedoeling is
17-11-2010 6 / 10 Francine Witten, Amersfoort
negatief
erg duur
16-11-2010 8 / 10 Anoniem
16-11-2010 6 / 10 Anoniem dekking minder, kosten omhoog
16-11-2010 8 / 10 René Rila, IJmuiden
positief
Snelle betaling, goede service. Goed Pakket.
16-11-2010 8 / 10 Anoniem Goede betrouwbare zorgverzekeraar
positief
Blessure opgelopen tijdens stage in Duitsland, alle bezoeken aan de fysiotherapeut werden zonder problemen vergoed. Geen kosten gehad voor huisbezoek van orthopeed.
negatief
De tandarts verzekering die ik al tientallen jaren had, vergoedde maar een gedeelte van de kosten toen mijn ontstoken verstandskies getrokken moest worden. Voor rond de 200 euro per jaar aanvullende tandarts verzekering wordt een kroon tot 500 euro vergoed.
16-11-2010 9 / 10 Anoniem
16-11-2010 7 / 10 Anoniem
16-11-2010 4 / 10 Anoniem ongedurig.
negatief
Slechte verstandhouding
16-11-2010 8 / 10 Anoniem
positief
voortreffelijke assistentie bij ongeval in buitenland (zorgassistence). ook niet-voorgeschreven hulpmiddelen worden na telefoontje vergoed
negatief
geen
16-11-2010 8 / 10 Anoniem
15-11-2010 8 / 10 Anoniem
15-11-2010 6 / 10 Anoniem 6
negatief
hoge rekening bij klein poliklinisch ingreep onder locaal.
14-11-2010 7 / 10 Anoniem redelijk tevreden
14-11-2010 7 / 10 Anoniem
negatief
Toen ik van pakket wilde wisselen, omdat ik 150,00 per jaar duurder uit was dan het meest uitgebreide pakket, werkten ze tegen. Mijn verzoek is na een jaar toch ingewilligd
14-11-2010 7 / 10 Anoniem
negatief
zeer beperkte telefonische bereikbaarheid
14-11-2010 6 / 10 J.l.deVries, IJsselstein zakelijk
positief
Ze zijn heel erg op geldzaken gericht en geven weinig aandacht als je die vraagt
negatief
Er werd plotseling een hoge declaratie afgeschreven voor een gehoor apparaat. Als ik niet goed had gecontroleerd was dat gewoon gebleven. Ik heb namelijk een uitstekend gehoor en doe bijna nooit een beroep op de extra verzekering. Van mijn 165 Euro staat nu nog 3/4 open om aan te geven hoe weinig ik besteed.
13-11-2010 8 / 10 Anoniem
13-11-2010 7 / 10 Anoniem
13-11-2010 5 / 10 Anoniem
13-11-2010 8 / 10 Anoniem
positief
premie is in wezen niet duurder dan bij de concurrentie en de dekking is zeer uitgebreid.
negatief
geen.
13-11-2010 7 / 10 A.W.Bemelmans, Heel
13-11-2010 6 / 10 Anoniem
13-11-2010 5 / 10 Anoniem Goede service qua afhandeling, maar veel betalen voor beperkt aanbod.
positief
Wanneer ik vragen heb of dingen die moeten worden opgelost, dan doen ze dat prima.
negatief
Toen ik mij aanmeldde voor ONVZ, wilde ik een aanvullende tandartsverzekering. Mijn tandarts had gezegd dat ik ooit in de toekomst nog wel eens een kroon nodig zou hebben. Daar ben ik eerlijk over geweest naar de ONVZ. Vervolgens kreeg ik niet de mogelijkheid om een uitgebreide tandartsverzekering af te sluiten. Dat vind ik echt niet goed.
12-11-2010 8 / 10 Anoniem
12-11-2010 8 / 10 Anoniem
12-11-2010 7 / 10 Anoniem
positief
Snelle afhandeling van ingediende declaraties
negatief
Ineens geen dekking meer voor osteopaten die niet zijn ingeschreven voor een beroepsvereniging. Hiervan ook geen melding ontvangen.
11-11-2010 6 / 10 janse, terneuzen
11-11-2010 6 / 10 Anoniem te duur
09-11-2010 7 / 10 Anoniem
09-11-2010 9 / 10 Anoniem
08-11-2010 8 / 10 A. Heuseveldt, Goes Belangrijk om dicht bij de mens te zijn, naast te staan.
positief
Declaraties worden zeer snel en (meestal) juist afgewikkeld. Vriendelijke behandeling aan de telefoon.
negatief
Afwijzing van een declaratie wat achteraf niet juist was. Moet er dan zelf actie op ondernemen maar wordt wel correct gecorrigeerd.
07-11-2010 10 / 10 Anoniem Zeer positief, echte aandacht en dat is fijn
positief
Komen afspraken na. En als je een keer iets hebt dan staan ze echt voor je klaar
negatief
Geen
07-11-2010 7 / 10 Anoniem over 2010 goed
positief
Op dit moment zijn wij tevreden over Menzis , maar 2011 dan wordt het een ander verhaal, wij worden hierover nog gebeld, maar zoals het er nu naar uitziet moeten we extra drie verzorgd nemen om de rekeningen welke we dit jaar met extra verzorgd twee konden declareren. Als raportcijfer het ik 7 ingevuld zou eigenlijk ook wel 8 mogen zijn, maar met de komende 'verhoging' is een 8 niet meer op z'n plaats!
negatief
geen
04-11-2010 7 / 10 Miranda Schipper-Siemeling, Rotterdam niet altijd even meedenkend
positief
snelle afhandeling declaraties en onlangs moest ik naar ziekenhuis maar had ik geen vervoer werd er binnen een uur een taxi geregeld
negatief
had altijd de 1 na hoogste aanvullende verzekering waarbij fysiotherapie volledig werd vergoed in de loop vd tijd plakken ze er steeds een aanvullende verzekering boven en als ik dan mee wil naar die verzekering kan dat niet want ik maak gebruik van fysiotherapie. Ik moet van de specialist 3x per week naar fysio of naar rev.kliniek. ONVZ vergoedt wel de revalidatiekliniek, maar op advies van de betreffende kliniek lijkt het ze beter dat ik fysio blijf volgens omdat dat nog te combineren valt met mijn werk, echter ze willen niet meer vergoeden dan het huidige aantal van 38 per kalenderjaar..maar ja daar zit je na 3/4 jaar 3.pw zo aan...
03-11-2010 9 / 10 Anoniem
03-11-2010 6 / 10 Anoniem
03-11-2010 8 / 10 Anoniem prima
positief
zeer accurate en juiste mentaliteit en afhandeling van alle items die spelen.
negatief
nog geen
28-10-2010 9 / 10 Ben Oosterhuizen Vriendelijk, betrokken, prima dekking, scherpe prijs, deskundig, innovatief
positief
Zeer deskundige begeleiding en informatieverstrekking voor een second opinion in het buitenland.
28-10-2010 8 / 10 Anoniem 8
positief
Betalingen worden redelijk snel afgewikkeld en afspraken goed nagekomen. Informatieverstrekking, zowel telefonisch als op papier als online zeer goed en duidelijk.
26-10-2010 7 / 10 Anoniem prima
23-10-2010 7 / 10 Anoniem
positief
declaratie worden snel verwerkt
negatief
zijn overdreven streng met het vergoeden bv er stond een factuur op mijn mans naam incl de juiste voorletters van mij en geboortedatum. men weigerde vergoeding omdat de factuur op mijn meisjes naam moet staan...en zo zijn er meer voorbeelden.
23-10-2010 7 / 10 Luteijn, Hilversum
positief
zeer behulpzame help desk, mensen zijn beleefd en deskundig
negatief
Er is de laatste jaren heel erg in de te vergoeden behandelingen gesneden, premie is echter op het zelfde niveau gebleven
20-10-2010 10 / 10 Wim Melkert, \'s-Hertogenbosch
18-10-2010 5 / 10 Petrescu Diana, Almere
positief
ziekenhuis kosten in buitenland zijn tenminste met mijn eigen risico berekend
17-10-2010 6 / 10 Anoniem
15-10-2010 8 / 10 M vd Broek, Someren Eind
positief
ONVZ TOP Fit heeft een uitgebreide dekking.
14-10-2010 6 / 10 Anoniem
14-10-2010 8 / 10 Anoniem
14-10-2010 7 / 10 Anoniem
11-10-2010 5 / 10 Anoniem
negatief
Beloften tussentijds wijzigen.
08-10-2010 8 / 10 Zonder, Enschede
positief
alle rekeningen worden rechtstreeks gedeclareerd. medisch specialist/tandarts. Niks met fa-med van doen. Erg prettig. Medicatie hoeft bij de apotheek ook niet eerst betaald te worden. Ook kan de eigen bijdrage via een automatische incasso. Dus geen gedoe met acceptgiro's. De eigen bijdrage van dit jaar wordt snel geïncasseerd. Erg veel gemak en weinig rompslomp.
04-10-2010 10 / 10 Anoniem
03-10-2010 9 / 10 Anoniem
28-09-2010 6 / 10 Anoniem
positief
ONVZ zorgt voor een snelle afwikkeling van de facturen.
negatief
Het is niet voldoende duidelijk wat wel en niet vergoed wordt, waardoor wij zelf voor zeer hoge kosten zijn komen te staan. Miscommunicatie door de klantenservice en onduidelijke informatievoorziening. Dure zorgverzekering en uiteindelijk bleken we aan de aanvullende verzekeringen niets gehad te hebben.
28-09-2010 8 / 10 R. Jones, Utrecht
16-09-2010 8 / 10 Anoniem
14-09-2010 8 / 10 Anoniem
08-09-2010 8 / 10 Anoniem
09-02-2010 9 / 10 Peter Mansvelt, Sassenheim
positief
Snelle en adequate behandeling van declaraties hoort bij mijn verzekeraar. Telefonisch gaat ook prima.
05-02-2010 8 / 10 Anoniem
positief
brace nodig en deze werd na opgestuurde foto's en brief gelukkig wel vergoedt.. beter dan opereren.. en goedkoperer oplossing, voor zover nu
01-02-2010 3 / 10 Anoniem
positief
alleen zaken in Nederland worden goed afgehandeld
negatief
voorlichting is in feite leugenachtig, want in de praktijk wordt niet uitgevoerd wat het call center toezegt. in aankondiging staat dat er tot twee keer Nederlands tarief in het buitenland wordt uitbetaald, dat blijkt helemaal niet zo te zijn. je kunt zogenaamd tot 60 km buiten de Ned. grens naar een buiten;lands ziekenhuis, maar de informatieverstrekking over de te volgen procedures kloppen gewoon niet ( call center!!) en dan wordt niet uitbetaald. dat terwijl je de praatjers van het call center naadloos volgt. er wordt gesteld dat je een E112 formulier moet inleveren in het buitenalnd. dat formulier is in de ziekenhuizen die ik heb bezocht volstrekt onbekend en wordt niet geaccepteerd, en dus betaalt ONVZ dan de rekening niet meer. het formulier is voor grenswerknemers!
31-12-2009 5 / 10 Maddy, Soest
positief
plezierig in contact van mens tot mens
negatief
tandartskosten moet je zelf 30% van betalen terwijl je tot 1500 euro per jaar aan de tandarts mag uitgeven en we hier nog lang niet aan zitten Verder een te dure premie voor wat je krijgt
30-12-2009 8 / 10 Anoniem
positief
snelheid uitbetalingen declaraties goede bereikbaarheid
negatief
geen
30-12-2009 9 / 10 Anoniem
30-12-2009 8 / 10 R.Plugge, Zoetermeer
positief
Het afhandelen van declaraties gaat prima en de dekking die ik heb is goed.
negatief
Ik heb eigenlijk geen slechte ervaring.
30-12-2009 7 / 10 Anoniem
30-12-2009 9 / 10 Anoniem
positief
snel terzake, duidelijke informatie
30-12-2009 7 / 10 erik, berghem
positief
reguliere afhandeling correct en snel m.u.v. de verrekening eigen bijdrage (is onduidelijk) overzichtelijke schema's
negatief
veel declaraties worden snel eschouwd als buiten de polis vallend
29-12-2009 6 / 10 Anoniem
29-12-2009 8 / 10 Anoniem
29-12-2009 7 / 10 Anoniem
29-12-2009 8 / 10 Anoniem
positief
Bijstand keuze ziekenhuis in Duitsland
negatief
Reiskosten naar fysio en Duitsland, verschil van inzicht/interpetatie polisb.verschueren
29-12-2009 8 / 10 P.M.Jacobs, Amsterdam
positief
Mijn vrouw is nierpatient en alles wordt zonder enig dralen voldaan
29-12-2009 7 / 10 Anoniem
29-12-2009 9 / 10 H. Borghmans-Bults, Emmen
positief
in alles een correcte voorlichting en afhandeling van zaken
negatief
n.v.t.
29-12-2009 5 / 10 Anoniem
negatief
inhoud aanvullend pakket is dit jaar verminderd
28-12-2009 9 / 10 Anoniem
positief
goede bereikbaarheid en afhandelingen
27-12-2009 6 / 10 Anoniem
27-12-2009 7 / 10 Mevrouw, Rotterdam
25-12-2009 9 / 10 Anoniem
23-12-2009 8 / 10 Anoniem
23-12-2009 7 / 10 Anoniem
negatief
Tandartsverzekering staat niet voor iedereen open - zeer beperkte dekking
21-12-2009 1 / 10 Anoniem
21-12-2009 9 / 10 Anoniem
positief
binnen 1 week rekening al terug gestort
negatief
duur en steeds minder vergoed
20-12-2009 4 / 10 van der Linden, Oss
negatief
duur. Pakket wordt steeds meer uigekleed
19-12-2009 7 / 10 leontine balk, nibbixwoud
positief
als je een nota indient wordt dat vrij snel overgemaakt. klantvriendelijk aan de telefoon
negatief
ik vind het heel erg raar dat je als je van alternatieve zorg gebruik maakt, je in 2010 eerst een verwijzing moet vragen bij de huisarts. ook vind ik het vervelend dat als de behandelaar geen arts is, er bij de keuzemogelijkheid optifit niets vergoed wordt. je betaalt al genoeg voor de aanvullende verzekering, maar ik zou alles vergoed willen hebben wat ik indien.
17-12-2009 6 / 10 Anoniem
16-12-2009 6 / 10 rita vermeer, hoevelaken
positief
Alle declaraties en afhandelingen worden ltijd snel en correct afgehandeld, via tussenpersoon meestal. Ik vind de kosten erg hoog voor de verz. heb topfit, al jaren gehad, maar overal wordt het minder.Ik wil eigenlijk wel de tandartsverz. omlaag doen, heb al jaren bijna niets gehad, maar dan zul je zien....
15-12-2009 7 / 10 Anoniem
15-12-2009 8 / 10 verhoeven, haghorst
positief
goed gelezen is, nooit problemen
negatief
stil aan minder dekking maar (minimaal) kostenstijging
15-12-2009 8 / 10 M.M.Scholte, Rotterdam
positief
Door mij vergeten declaraties 2007 alsnog in behandeling genomen. Klasse!!!
14-12-2009 8 / 10 J. Bruinsma, Wassenaar
14-12-2009 9 / 10 Anoniem
positief
zeer snelle afhandeling declaraties, goede zorgbemiddeling
negatief
sinds de invoering van het nieuwe zorgstelsel is de dekking helaas wel verminderd (uitgebreide dekking is nog wel mogelijk, maar veel duurder)
14-12-2009 6 / 10 Hubens, Limbricht
negatief
te vaak gehannes over declaraties en krotzichtig gedrag resp wijzigingen in toekenning
14-12-2009 6 / 10 Ko, Groningen
positief
Eerst maximale pakket topfit. Daasrna is dit pakket uyitgekleed en er is een verzekering bovengesteld (superfit) met een strenge aqcceptatie. Declaraties verwerken duurt erg lang.
negatief
Zie boven
13-12-2009 8 / 10 Anoniem
12-12-2009 7 / 10 fwjm van dijk, doetinchem
12-12-2009 7 / 10 M.Braam, Gorssel
negatief
Sinds de Zwolsche Alg over is naar ONVZ worden er door de arts voorgeschreven medicijnen niet meer vergoed.
12-12-2009 8 / 10 Anoniem
positief
Goede afwikkeling van in buitenland gemaakte kosten
12-12-2009 10 / 10 w.a.koopman, soest
positief
Komen na wat zij beloven, doen écht moeite voor hun klient
negatief
Nog niet gehad
12-12-2009 8 / 10 Anoniem
positief
mijn apotheek kan rechtstreeks declareren, zonder dat ik zelf eerst moet voorschieten. De vergoeding van mijn medicijnen blijft toch bestaan, ondanks een versobering van de vergoeding
11-12-2009 8 / 10 c.stikker, amsterdam
11-12-2009 8 / 10 Anoniem
positief
mogelijkheid van restitutiepolis
11-12-2009 7 / 10 Fennema, Amsterdam
10-12-2009 6 / 10 Anoniem
10-12-2009 6 / 10 Anoniem
negatief
Onthouden dekking voor een hersteloperatie omdat het geen verminking is in de zin van de polis. (echter de gevolgen zijn het zelfde) Zeer formele opstelling............
09-12-2009 8 / 10 Anoniem
positief
Open voor nieuwe aanpak. Niet gelijk met dat kan niet.
09-12-2009 7 / 10 de leeuw, Amsterdam
09-12-2009 7 / 10 W. van Staveren, Utrecht
negatief
Vergeoding voor brillen werd drastisch gekort na een enkel jaar (wegens misbruik van een verzekerde die er geloof ik 17 had besteld, dat wel), terwijl ik vooral daarvoor bij ONVZ was gegaan...
08-12-2009 5 / 10 Anoniem
08-12-2009 7 / 10 Anoniem
06-12-2009 8 / 10 Anoniem
06-12-2009 7 / 10 Anoniem
06-12-2009 7 / 10 Anoniem
05-12-2009 6 / 10 Anoniem
04-12-2009 8 / 10 Peter Vernooy, Lemmer
04-12-2009 8 / 10 jan van Leeuwen, Purmerend
03-12-2009 6 / 10 Anoniem
02-12-2009 6 / 10 Anoniem
02-12-2009 6 / 10 Mw. M. M. Th. Knottnerus, Apeldoorn
positief
redelijk tevreden
negatief
zonder collectief: duur bij aanvullende verzekering 2010 (hoger dus duurder) van optifit naar topfit niet geaccepteerd c.q. toegelaten
02-12-2009 7 / 10 Jannie Bos, ERMELO
negatief
Ik ben brildragend, varilux glazen, de verzekering dekt 300,00 euro per jaar. Ik kan daar nog niet 1 glas voor kopen. Ik draag al een bril van 1 1/2 jaar, dus echt niet voor de lol, maar strikt noodzakelijk. Geef dan een dekking van 600,00 per 2 jaar, of meer.
02-12-2009 9 / 10 G W Simeone vd Burgh, DEN HAAG
positief
ben niet ziek dus weinig ervaringen
02-12-2009 9 / 10 Anoniem
positief
veel vrijheid in keuzes en nooit gezeur over declaraties
negatief
geen
02-12-2009 7 / 10 Anoniem
30-11-2009 6 / 10 Anoniem
positief
goede vlotte afhandeling,
negatief
minder goed telefoonservice: verkeerd voorgelicht over wijzigen polis gedurende het jaar
30-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
snelle betalingen
negatief
vergoeding psychotherapeutische hulp is wat karig
30-11-2009 7 / 10 Koeleman, Berkel en Rodenrijs
positief
Prima ervaring.Werken erg snel wat betreft declaraties alleen komen er steeds wat kosten terug en dat wordt slecht uitgelegd waar die kosten vnadaan komen.
negatief
Zie hierboven
29-11-2009 8 / 10 G.A.M. Flipse, Arnhem
positief
ze betalen veel
negatief
Wij hadden altijd de hoogste verzekering en nu hebben ze er een boven gezet en die kan ik niet krijgen
28-11-2009 7 / 10 Anoniem
28-11-2009 8 / 10 Anoniem
28-11-2009 8 / 10 Anoniem
28-11-2009 8 / 10 H.M.L. Leekens, Nijmegen
27-11-2009 7 / 10 g van happen, lommel
positief
altijd tevreden geweest tot 2009
negatief
ben altijd verzekerd geweest metb alles totdat ze ineens zeiden dat omdat wij in Belgie wonen (al 12 jaar) nu die verzekering niet meer krijgen.wat een onzin Wij hebben de zaak in nederland
27-11-2009 7 / 10 Anoniem
27-11-2009 7 / 10 Anoniem
positief
declaratie's worden per direct behandeld
negatief
heb dit jaar een homeophaat bezocht voor accupunctuur vanwege een langdurige tennisarm en hielspoor. Hij was aangesloten bij N.V.A en M.B.O.G. maar het werd niet vergoed omdat het geen arts was. Dit jaar gelukkig wel anders was ik zeker naar een andere zorgverlener gegaan. Ook is de vergoeding voor brillen veranderd van 500.= per 3 jaar naar 150.= per jaar. elk jaar een nieuwe bril is niet nodig , wel af en toe een goede, wat in mijn geval dus erg onvoordelig is. mijn man en ik zijn beide bril dragend. grote onkosten post dus.
27-11-2009 9 / 10 Anoniem
27-11-2009 5 / 10 Clare Pasanisi, amstelveen
26-11-2009 6 / 10 Anoniem
positief
Ben gelukkig niet vaak ziek geweest. Als ik eens wat declareer wordt het netjes terug betaalt.
negatief
Ze sturen regelmatig ongevraagd erg glossy full color magazines, we hebben doorgaans geen tijd om deze te lezen, en als we die eens wel hebben boeit de inhoud ons niet, we zouden hier zelf nooit een abbonement op nemen! Zonde! Wat een verspilling. Heb de indruk dat de verzekering onnodig duur is.
26-11-2009 2 / 10 Anoniem
25-11-2009 8 / 10 B. van Soolen, Maarssen
positief
snelle afhandeling declaraties
negatief
geen
25-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
snelle betaling van rekeningen of rekeningen worden rechtstreeks vergoed
25-11-2009 8 / 10 van geffen, ede
25-11-2009 7 / 10 kjell, schijndel
positief
een perfecte dekking, prijs van de polis blijft redelijk gelijk
negatief
iets declareren is moeilijker.
25-11-2009 8 / 10 GH Baars, Nieuwegein
positief
goede transparante informatie, snelle afwikkeling
negatief
geen slechte ervaringen
25-11-2009 8 / 10 Anoniem
25-11-2009 7 / 10 Anoniem
positief
De cijfers boven spreken voor zich.
negatief
Te moeilijk doen over mijn tandartsdekking. Ik mocht geen hoger dekking nemen omdat ik wat gatjes had laten vullen. Wellicht moet er meer aan gatjes worden gedaan maar groeter probelemen met mijn tanden verwacht ik niet.
25-11-2009 7 / 10 Anoniem
25-11-2009 10 / 10 M. van Leeuwen, Zeist
24-11-2009 8 / 10 B.J.W. te Lintum, Winterswijk
24-11-2009 9 / 10 Anoniem
24-11-2009 7 / 10 GG. Bles-Rutten, Wijchen
24-11-2009 6 / 10 Anoniem
negatief
niet tandartsverzekerd wordt de tandarts wel vergoed bij declaratie waardoor declaratie niet bij mij maar bij verzekering terechtkomt
24-11-2009 6 / 10 c.walvis, bosch en duin
24-11-2009 8 / 10 vanMens, Hilversum
positief
prima ondersteuning bij een doorverwijzing m.b.t. wachtlijst
negatief
belooft een gezondheischeck die in de praktijk niet verder komt dan die van de s;portschool
24-11-2009 7 / 10 Anoniem
24-11-2009 8 / 10 j m reerink, leidschendam
positief
Telefonisch zeer correct en snelreageren op vragen en oplossen hiervan
negatief
onoverzichtelijk als (delen) van vergoedingen onder eigenrisico vallen, onduidelijke overzichten
24-11-2009 5 / 10 Anoniem
negatief
Veel van wat er in mijn pakket gedekt was is tegenwoordig niet meer gedekt. De reden waarom ik ooit koos voor deze verzekering bij ONVZ is daarmee vervallen.
24-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
altijd korekt
negatief
geen
24-11-2009 5 / 10 Anoniem
negatief
hoge premie en slechte dekking
23-11-2009 8 / 10 Anoniem
23-11-2009 8 / 10 n.v.t.
positief
duidelijk;zakelijk;vriendelijk.
negatief
n.v.t.
23-11-2009 7 / 10 Anoniem
positief
Extra info van artsen op basis van mijn medische vraag.
negatief
Aanvullende verzekering bevat minder (of gelimiteerdere) dekking dan 2 jaar geleden.
23-11-2009 3 / 10 Anoniem
23-11-2009 7 / 10 P. Zwart, IJmuiden
positief
Enkele jaren het toppakket gehad. Hierin werd veel vergoed. Helaas is dit pakket uitgekleed.
negatief
bijdrage rekeningen apotheek ondoorzichtig. soms bij betalen aan apotheek soms bij betalen aan onvz. Porti kosten voor inzenden declaraties. Bij toetreden bij onvz was toezegging dat een machtiging voor implantaat werd overgenomen van vorige verzekeraar. Hier werd later heel moeilijk over gedaan.
23-11-2009 5 / 10 Anoniem
23-11-2009 8 / 10 Anoniem
23-11-2009 7 / 10 Anoniem
23-11-2009 8 / 10 J.Schalkwijk, Eindhoven
23-11-2009 8 / 10 Anoniem
23-11-2009 6 / 10 Jo Urlings
negatief
vergoeding buitenland gaf problemen reserve bril was stuk vervangen in het buitenland zou achteraf niet vergoed worden dit stond niet in de polis na veel bellen dan weer wel vergoed dan weer niet uiteindelijk na 4 maanden uitbetaald
23-11-2009 8 / 10 Nienke, Almere
positief
ik heb er geen last van
negatief
ik merk niets van ze
23-11-2009 7 / 10 Anoniem, boxtel
23-11-2009 7 / 10 Frank, Son
positief
snel met uitbetalen
negatief
af en toe vreemd waarom een declaratie niet wordt gehonoreerd
22-11-2009 8 / 10 H. Raaphorst, Joure
positief
Vergoeding othodontische behandelingen
22-11-2009 5 / 10 Jac Hubens, Limbricht
negatief
doen moeilijk over declaraties en beleid is niet consequent
22-11-2009 7 / 10 Anoniem
positief
Collectieve verzekering via werkgever. Duidelijke communicatie.
negatief
Goed opletten waarvoor je verzekerd bent. Polis goed checken.
21-11-2009 9 / 10 Anoniem
20-11-2009 6 / 10 Aad Dijksman, Delft
positief
Altijd binnen 6 weken declaraties uitbetaald, altijd binnen een week antwoord op vragen via internet of brief.
negatief
Helaas ondanks redelijke hoge premie soms onverwacht geen dekking op medisch noodzakelijke of preventieve poliklinische ingrepen
19-11-2009 7 / 10 Janssen, Dommelen
positief
Reageren netje op vragen via de mail. De declaratie worden altijd netjes en tijdig betaald.
negatief
Sinds het invoeren van het nieuwe zorgstelsel zijn wij door een slecht advies lager verzekerd dan daarvoor. Sinds die tijd proberen wij weer een hogere aanvullende verzekering te krijgen. Echter deze is nu al 3 keer geweigerd, met verschillende reden van afwijzing.
19-11-2009 6 / 10 xx
positief
bereikbaarheid goed, afhandeling declaraties goed
negatief
3 maanden moeten wachten op antwoord op verzoek voor machtiging voor preventief onderzoek.
19-11-2009 10 / 10 Ilona, Baarn
positief
Ik ben erg tevreden over ONVZ. Het is wel duur, maar de service is daar dan ook echt naar.
19-11-2009 7 / 10 Anoniem
18-11-2009 7 / 10 cjg verhoeven, haghorst
positief
vooral geen trammelant
negatief
maar wel steeds minder dekking
18-11-2009 7 / 10 Anoniem
17-11-2009 8 / 10 Anoniem
16-11-2009 6 / 10 Elisabeth, Rijswijk
positief
de declaraties zijn binnen 14 dagen betaald
negatief
allerlei rekeningen worden rechtstreeks aan de zorgverlener betaald en ik krijg zelf geen inzage in wat ik moet betalen.
16-11-2009 9 / 10 Shirley, Amsterdam
positief
alles is zo goed geregeld dat ik nooit heb moeten bellen of mailen
15-11-2009 7 / 10 Anoniem
positief
Snelle afhandeling van declaraties
negatief
premie is aan de hoge kant
15-11-2009 7 / 10 Anoniem
15-11-2009 6 / 10 Anoniem
positief
wikkelen alle zaken redelijk snel af
negatief
te laat gezonden facturen niet meer vergoeden en dan kijken op een week.
15-11-2009 7 / 10 Anoniem
negatief
lenzen niet vergoed
15-11-2009 8 / 10 Roggeveen, Vught
positief
keurige afwerking vragen per telefoon en/of schriftelijk. Prima ondersteuning bij versnelling procedures
negatief
Geen
15-11-2009 6 / 10 Mischa van Lieshout, Eindhoven
13-11-2009 7 / 10 Anoniem
12-11-2009 6 / 10 Anoniem
12-11-2009 8 / 10 Anoniem
12-11-2009 5 / 10 Anoniem
11-11-2009 6 / 10 Anoniem
11-11-2009 8 / 10 Rirem, \'s Gravenhage
positief
Declaratie afhandeling is altijd zeer accuraat geregeld. Dit geeft een grote mate van rust. De rekeningen worden door ons vooruit betaald en dus is het prettig om snel de rekeningen betaald te krijgen.
negatief
Voor de overgang naar een nieuw zorgstelsel was ik altijd top verzekerd (al jaren) bij de ONVZ, namelijk de "top-fit"polis. Na de overgang was er boven de topfit polis een andere verzekering geplaatst. Aangezien ik de jaren daarvoor bewust gekozen had voor de beste polis bij de ONVZ, wilde ik na de overgang dus naar de polis die boven de "top-fit"was geplaatst. Echter moest ik een gezondheidsverklaring invullen op welke zij mij afgewezen hebben voor die polis!! Dat is ook een manier om van betalingen aan klanten af te komen. Het ergste vind ik dat de mensen die excessief declaratie gedrag hadden vertoond, heeft de kranten gehaald, die zijn nooit gecontroleerd door de maatschappij en op deze manier moeten ook wij die zelden of nooit iets declareren de rekening betalen voor hen die misbruik hebben gemaakt. Maatschappijen voer uw controle op declaratiegedrag op en schrijf of spreek die mensen erop aan!!!!
11-11-2009 4 / 10 Pans, Maastricht
positief
Snelle verwerking declaraties
negatief
Leeftijdsdiscriminatie bij het willen afsluiten van het Superfit pakket, waarbij op leeftijd wordt gediscrimineert.Als smoesje laat men een gebidscontrole doen door de tandarts en wijst vervolgens af voor het superfit pakket. Hierin geeft menmen een uitkering bij overlijden van € 5000,-. De tandarts kost maximaal slechts €100,- per jaar meer in dit pakket dus kan de screening van de gebitstoestand geen criterium zijn voor de afwijzing. Blijft dus over de leeftijd ( 62 jaar) waardoor men actuarieel in de problemen komt met de uitkering wegens overlijden. Schandelijk!!
11-11-2009 8 / 10 Postma
positief
er zijn nooit problemen geweest ten aanzien van declaraties
negatief
10 jaar geen beroep op fisio gedaan. Toen 1 keer wel en vervolgens kon ik niet in een hogere aanvullende tandartsverzekering omdat ik in een risico groep zat. Voordeel was lagere premie en op die tandarts verzekering heb ik geen beroep hoeven te doen.
11-11-2009 9 / 10 J.Kroese
positief
Nooit problemen enhelkpen snel.Ook niet zeuren over de medicijnen,ik gebruik nogal wat soorten
negatief
geen
11-11-2009 7 / 10 Anoniem
negatief
onjuiste informatie over dekking/vergoeding aanvullende verzekering
11-11-2009 6 / 10 c.k., Oosterhout NB
positief
Behoorlijk uitgebreid aanvullend pakket, wat wel e.e.a. extra kost . . .
negatief
Helaas zijn de eerder ook vergoedde alternatieve kosten grotendeels geschrapt. Die waren wel de hoofdreden om bij ONVZ te gaan.
11-11-2009 7 / 10 J.Meijer, Wierden
negatief
Na declaratie (met toevoeging van brief)werd aangeven die nooit te hebben ontvangen tot 2 keer toe .Uiteindelijk goedgekomen.
11-11-2009 8 / 10 Anoniem
11-11-2009 8 / 10 f.c.j.franse, amstelveen
11-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
Bij vragen over juistheid/onjuistheid van declaraties alle medewerking.
negatief
Wat onduidelijk systeem bij verrekening/saldo eigen risico bedraf.
11-11-2009 8 / 10 peter, ijsselstein
10-11-2009 5 / 10 G.m. de Groot, Wamel
positief
tandarts is goed verzekerd .
negatief
De afgelopen jaren wordt er steeds minder vergoed terwijl de premie hoog is. De zorg v erleners moeten er lang op hun geld wachten
10-11-2009 7 / 10 Anoniem
10-11-2009 7 / 10 Anoniem
negatief
te weinig flexibele polis en daardoor vrij duur.
10-11-2009 5 / 10 Anoniem
10-11-2009 8 / 10 I.L. Tilon, Heemstede
09-11-2009 6 / 10 Anoniem
09-11-2009 1 / 10 H.A.Boeije, Terneuzen
positief
geen enkele
negatief
alles
09-11-2009 9 / 10 Dennis, Den Haag
positief
Zeer persoonlijk betrokken bij het oplossen van problemen, kan mijn eigen zorgverlener kiezen. Prima service
negatief
Geen
09-11-2009 6 / 10 Anoniem
09-11-2009 7 / 10 R
positief
Klantvriendelijk en behulpzaam aan de telefoon
negatief
Het niet verwerken van een declaratie i.v.m moelijk te lezen handschrift van de Dr. Bel/mail dan even, om na te vragen. Stukje service je betaald er opok goed voor.
09-11-2009 9 / 10 M.Goossen, Amersfoort
positief
De dekking is prima en de declaraties worden snel en accuraat afgehandeld! Prima verzekeraar die waar maakt wat ze belooft!
08-11-2009 8 / 10 R. Meijer, RijswijkZH
positief
goede afhandeling declaraties, snel
negatief
geen slechte ervaringen
07-11-2009 7 / 10 Mels, Nuenen
positief
Zeer correcte behandeling
negatief
Declaratie in het verleden fout afgehandeld, te laat betaald aan zorginstelling. Dekking wordt ieder jaar minder, terwijl premie en eigen risico alleen maar wordt verhoogd.
06-11-2009 8 / 10 Adrie van Diemen, Landsmeer
positief
nog geen gebruik gemaakt
negatief
nog geen gebruik gemaakt
06-11-2009 8 / 10 zwaans, leiderdorp
06-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
Snelle afhandeling van declaraties
06-11-2009 8 / 10 Anoniem
05-11-2009 6 / 10 Anoniem
05-11-2009 8 / 10 R. R. Windrich, Philippine
05-11-2009 7 / 10 Anoniem, Leiden
05-11-2009 6 / 10 r. Koopman, Blaricum
05-11-2009 9 / 10 Anoniem
positief
adequate service, goede dekking en snelle betaling voorgeschoten bedragen
negatief
tot nu toe geen
05-11-2009 7 / 10 w janssen, culemborg
positief
snelle afhandeling / duidelijke overzichten
negatief
in het oude jaar nog vergoede kosten vielen in het nieuwe jaar plotseling niet meer onder de dekking. Na reclamering wel weer. Foutje??? en bedankt!
05-11-2009 4 / 10 Anoniem
negatief
houden zich niet aan afspraken
05-11-2009 8 / 10 Anoniem
05-11-2009 8 / 10 N. van ´t Loo, Lelystad
05-11-2009 5 / 10 Anoniem
negatief
Veel achterliggende beperkingen en/of eisen m.b.t. gegeven dekking
05-11-2009 5 / 10 Herbert Peters, Hilversum
negatief
zonder duidelijk aan te geven de dekking te minimaliseren, maar wel de premie verhogen
05-11-2009 6 / 10 Ron, ijsselstein
positief
snelle betaling van declaraties
negatief
eigen risco gedeelte wat ze inhouden op de kinderen die jonger zijn dan 18 jaar . Heb hier verschillende malen over gereageerd maar ze blijven het inhouden. wettelijk is dit niet toegestaan
05-11-2009 8 / 10 Marnix Renkema, IJsselmuiden
positief
Ik heb eigenlijk bijna nooit wat maar die paar keer dat ik naar de tandarts of huisartsenpost ben geweest betalen zij keurig de rekening rechtstreeks aan de huisarts of tandarts, Ik hoef niets zelf te betalen en dan te declareren.
negatief
Geen tot nu toe.
05-11-2009 8 / 10 Anoniem
05-11-2009 6 / 10 Anoniem
positief
spoed- ziekenhuisopname buitenland werd bijzonder goed afgehandeld
negatief
ontzettend gedoe met de eigen bijdrageverrekening
04-11-2009 5 / 10 Anoniem
positief
Altijd binnen 6 weken bericht over en eventuele uitkering van declaraties ...
negatief
Ondanks dat ik 1.600 euro betaalde in 2009 heb ik vrijwel geen vergoeding gekregen voor een preventieve behandeling van een langdurig en agressief progressieve aandoening ... Tevens worden circumcisies op medische noodzaak totaal niet vergoed. Ik mag slechts 200 euro per 2 jaar declareren voor mijn bril ondanks mijn -8.5 aan beide ogen ....
04-11-2009 8 / 10 Anoniem
04-11-2009 7 / 10 R.Jongerhuis, hoofddorp
positief
betaling declaraties op tijd telefonisch goed bereikbaar en vriendelijk
04-11-2009 7 / 10 r jongerhuis
positief
betaling declaraties op tijd . telefoon goed bereikbaar en vriendelijk.
04-11-2009 8 / 10 Anoniem
04-11-2009 8 / 10 rw van ringelestijn, baarn
04-11-2009 8 / 10 Tobben, Musselkanaal
positief
voor informatie aanvragen word ik heel goed geholpen
negatief
heb geen slechte ervaring
04-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
correct zie punten
negatief
prijzig
04-11-2009 6 / 10 Anoniem
positief
tot vorig jaar goede ervaringen.
negatief
dit jaar zijn er op onverklaarbaren redenen div medicijnen die niet meer worden vergoed
04-11-2009 9 / 10 Rensen, Huissen
positief
snelle correcte afhandeling. Goed dekkenig
04-11-2009 6 / 10 Anoniem
04-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
zorgbemiddeling: van 6 weken wachttijd naar 3 dagen!
negatief
-
04-11-2009 8 / 10 Anoniem
04-11-2009 7 / 10 Anoniem
04-11-2009 10 / 10 R. Barten, Wijk bij Duurstede
positief
In verband met de aanschaf van 2 nieuwe hoortoestellen had ik nogal een flinke rekening. Het deel dat door de basisverzekering zou worden vergoed werd door de hoorwinkel rechtstreeks bij ONVZ geclaimd. De aanvullende nota werd, direct nadat ik deze had ingediend, rechtstreeks door ONVZ aan de hoorwinkel overgemaakt. Ik hoefde niets voor te schieten!
negatief
Geen enkele.
03-11-2009 10 / 10 c.h.de vries-van teeffelen, amsterdam
positief
vergoedingen vinden snel plaats en in tegenstelling tot wat ik over andere mijen hoor snel met toestemming voor opname in longrevalidatiecentrum
02-11-2009 7 / 10 J. Bruinsma, wassenaar
positief
bijna geen rekeningen meer. regelmatig een overzicht van de betalingen
31-10-2009 6 / 10 vermeer, hoevelaken
positief
Paar jaar geleden werd alles met 0 risico vergoed
negatief
Het wordt steeds duurder en minder uitbetaald
30-10-2009 7 / 10 Boeijen, Oss
positief
snelheid afhandelen van vragen
negatief
zorgvuldigheid betreffende wat wel of niet vergoed wordt.
29-10-2009 7 / 10 Anoniem
29-10-2009 7 / 10 simeone
29-10-2009 6 / 10 van der Linden, Numansdorp
positief
Er worden veel kosten afgedekt
negatief
Geen antwoord enveloppen, matige service, soms onduidelijke afrekeningen
29-10-2009 7 / 10 P.W. Kloppers, Delft
29-10-2009 6 / 10 Bos, Ermelo
negatief
Ik heb een bril echt nodig. Maar de vergoeding is belachelijk laag naar beneden gegaan. Ik kan voor 300,00 euro per jaar nog geen glas kopen. En ik heb dusdanig slechte ogen dat ik buiten mijn multifocale glazen ook nog een computer- en leesbril echt nodig heb. Dus met slechte ogen is de vergoeding echt een lachertje. Ik heb geen bril voor de show.
29-10-2009 7 / 10 jan visser, heiloo
negatief
afhandelingh declaraties duurt lang
29-10-2009 6 / 10 R van der Zeijde, Rijswijk
29-10-2009 10 / 10 auke Pasterkamp, urk
positief
geen gezeur, duidelijkheid, kwaliteit Ik heb het idee dat ONVZ echt voor mijn zorg bezig is, niet alleen voor hunzelf
29-10-2009 8 / 10 G.Huijgen-Haring, soest
positief
directe afhandeling en makkelijke communicatie
negatief
geen
28-10-2009 6 / 10 Anoniem
negatief
Heb topfit polis en daar krijg je te weinig voor
28-10-2009 8 / 10 Anoniem
28-10-2009 7 / 10 denizn, oss
positief
bereikbaar en afspraken nakomen vind ik belangrijk. Ook zijn de medewerkers vriendelijk gebleven. Want vaak bij de ander zorg verzekeraars tot dat je kalnt bent vriendelijk als je problemen hebt en vaker belt dan kunnen zij heel brutaal zijn.
negatief
dekking is niet altijd naar de wens.Voor minder premie bij een ander krijg je meer dekking
28-10-2009 8 / 10 Anoniem
28-10-2009 8 / 10 C. van Druten, Oss
positief
bepaalde vergoedingen die door andere niet worden vergoed
negatief
telkens komen er toch weer maateregelen dat vergoedingen niet meer worden gedaan
28-10-2009 6 / 10 Anoniem
28-10-2009 7 / 10 M.L.Kievit
positief
tot nog toe bijn a geen problemen
negatief
onder de nota's uiit willen komen en niet altijd deskundig personeel
28-10-2009 8 / 10 Anoniem
28-10-2009 8 / 10 Anoniem
positief
zeer goede informatie en duidelijke afhandeling
negatief
nog geen
28-10-2009 7 / 10 I. Fierinck-Tenbroek, Breskens
positief
Vragen via mail worden binnen 2 dagen beantwoord.
negatief
Ik weet nog steeds niet of ik naar het ziekenhuis in Knokke (Belgie) mag. Ik heb een vrije keuze polis dus dan zou het ziekenhuis geen contract met ONVZ hoeven te hebben. ONVZ kwam echter met een lijst gecontracteerde ziekenhuizen.
28-10-2009 8 / 10 Anoniem
positief
Uitgebreid pakket
negatief
Veel wijzigingen
28-10-2009 7 / 10 Ruud, Haarlem
positief
Soepele afhandeling van declaraties en duidelijk welke kosten wel of niet gedekt zijn.
negatief
Veel overbodige zaken waar je toch voor moet betalen (geen maatwerk). Elk jaar versobert het pakket, maar de prijzen blijven stijgen.
28-10-2009 7 / 10 Dirckx, Weert
positief
Geven correct en snel antwoord op vragen mbt tot wel of geen dekking op de afgesloten polis
negatief
geen ervaringen
28-10-2009 8 / 10 Anoniem
positief
Snelle afhandeling van declaraties, ruime vergoeding bij de aanvullende verzekering.
negatief
Het was nog beter. Na één jaar is de dekking toch aardig beperkt.
28-10-2009 3 / 10 A. Kooijstra, Hoogkarspel
positief
Zullen er best zijn maar ik ben zwaar teleurgesteld.
negatief
We hebben deze genomen vanwege zijn dekking, vooral wat betreft alternatieve geneeswijzen. Na een aantal jaren is daar niets meer van over. Ook moeten we veel bijbetalen zonder dat we de rekeningen te zien krijgen. Dit jaar alleen al ongeveer 800 euro....Ik heb diverse keren hierover gebeld. Ook wilde we dan de duurdere verzekering nemen die ons in het begin afgeraden was want daar zat b.v. bevallingen bij die wij helemaal niet meer nodig hebben.
28-10-2009 9 / 10 Anoniem
28-10-2009 7 / 10 Anoniem
28-10-2009 9 / 10 smit j, assen
positief
alles positief
negatief
geen slechte ervaring
25-10-2009 7 / 10 Anoniem
positief
Veel is gedekt
negatief
ONVZ is duur maar veel is ook gedekt. Men heeft het pakket helaas wat aangepast. Ik kan ivm chronische ziektes niet overstappen voor een betere dekking of naar een andere verzekering met beter pakket
22-10-2009 8 / 10 Anoniem
22-10-2009 9 / 10 Ria Verhoeven Diessen
positief
heb geen problemen met O.N.V.Z.
negatief
n.v.t.
21-10-2009 9 / 10 K.J. van den Berg, Ede
positief
Heeft mij zeer geholpen bij het zoeken van een ziekenhuis in het buitenland nadat ik in Nederland uitbehandeld was.
21-10-2009 7 / 10 van Bemmel, Bemmel
positief
Vrijwel alles valt bij ons onder de dekking van polis.
negatief
onduidelijke overzicht betaalde declaraties. Voor een leek niet te volgen. Moeilijk om in te stappen in een hogere verz.klasse, op grond van dingen waarvoor je in de hogere verzekeringsklassen niet hoger verz. bent. Premie wordt geind via tussenpersoon, zij ontvangen provisie maar voor informatie moet je rechtstreeks bij verz. mij zijn. beter is premie te verlagen en tussenpersoon weg laten.
21-10-2009 7 / 10 Anoniem
positief
- behoorlijk ruime dekking - snelle afhandeling van declaraties
negatief
- dekking behoorlijk 'uitgekleed', mede door wetswijzigingen - onduidelijkheid finaciële overzichten - navraag levert verschillende antwoorden op dezelfde vraag [wie heb je aan de lijn]
21-10-2009 7 / 10 Anoniem
21-10-2009 7 / 10 Smit, Heijningen
negatief
de vergoedingen worden elk jaar minder.
21-10-2009 8 / 10 Anoniem
positief
Heb weinig contact met zorgverzekeraar maar declaraties worden snel afgehandeld en betaald.
negatief
Geen.