Vergelijk en sluit direct je zorgverzekering af.

Zorgverzekering vergelijken

De premies zijn bekend over:

Consument beoordeelt kleine en regionale verzekeraars het best

ONVZ wint prijs beste zorgverzekeraar, Anderzorg beste online zorgverzekeraar

ONVZ Zorgverzekeraar is de beste zorgverzekeraar van Nederland. Dit blijkt uit onderzoek van de onafhankelijke vergelijkingssite ZorgKiezer.nl. De verzekeraar uit Houten krijgt een 8,2 als rapportcijfer, terwijl gemiddeld alle verzekeraars een 7,3 krijgen. Opvallend is dat vooral kleine en regionale zorgverzekeraars over het algemeen beter scoren dan grote verzekeraars, zoals bijvoorbeeld Agis en VGZ. Van de top 10 beste zorgverzekeraars zijn er maar liefst zes kleine of regionale zorgverzekeraars. Anderzorg is de beste online zorgverzekering met een score van 7,7.

IMG_6722

Klanten zijn het meest tevreden over de afhandeling van declaraties (7,4) en de dekking van de zorgverzekering (7,2). Over de bereikbaarheid (6,4) en de deskundigheid van de klantenservice (6,2) is men het minst tevreden. Opvallend zijn de grote verschillen in de beoordelingen voor de klantenservice, van een 8,1 tot een 5,1.  Wouter Heuvelink van ZorgKiezer.nl: ‘Overall krijgt elke zorgverzekeraar een voldoende, maar vooral op service wordt echt het verschil gemaakt. Daar liggen dan ook nog voldoende mogelijkheden voor verzekeraars om zich te verbeteren.’

ONVZ beste zorgverzekeraar

ONVZ is met een gemiddelde score van 8,2 de duidelijke winnaar van de Gouden Award voor beste zorgverzekeraar van Nederland. Ook vorig jaar won de Houtense verzekeraar deze prijs. Wouter Heuvelink van ZorgKiezer.nl: ‘ONVZ scoort buitengewoon hoog op de deskundigheid van de klantenservice. Daarvan verschillen ze echt van de andere verzekeraars. Je ziet dat consumenten goed service zeer waarderen. Vooral op belangrijke zaken als een zorgverzekering’.

Erno Kleijnenberg (bestuursvoorzitter van ONVZ Zorgverzekeraar) is zeer verheugd dat ONVZ wederom deze mooie prijs in ontvangst mag nemen: ‘Keuzevrijheid en kwaliteit zijn steeds belangrijker wordende criteria voor het kiezen van een zorgverzekering. Mensen zien dat ze hiervoor bij ONVZ aan het juiste adres zijn.’”

De zilveren award gaat naar Stad Holland Zorgverzekeraar uit Schiedam (8,0) en de bronzen award gaat naar de Leidse zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid (7,9).

Beste online zorgverzekeraar, Anderzorg

Met een 7,7 is Anderzorg de beste online zorgverzekeraar. FBTO is tweede met een 7,6. CZ Direct derde met ook een 7,6. Wouter Heuvelink over Anderzorg: ‘Anderzorg is dit jaar de nummer 1 op het gebied van online zorgverzekeringen. Klanten waarderen vooral de prijs/kwaliteit-verhouding van Anderzorg enorm.’

Renée Wilke van Anderzorg over het winnen van ZorgKiezer.nl Gouden Award voor Beste Online zorgverzekeraar. ‘Prachtig dat Anderzorg-klanten zo tevreden zijn. We vinden het belangrijk dat zij vooral de prijs-kwaliteitverhouding waarderen. Dat toont aan dat onze klanten het prettig vinden hun zaken online, 24/7 te regelen en dat ze daarvoor een scherpe premie terugkrijgen met uitstekende zorg als basis.”

Anderzorg ontvangt ZorgKiezer.nl Award

Over het onderzoek

ZorgKiezer.nl heeft in de periode van 1 januari 2013 tot 15 november 2013 ruim 11 duizend bezoekers gevraagd om hun zorgverzekeraar te beoordelen op bereikbaarheid en deskundigheid van de klantenservice, afhandeling van declaraties, prijs/kwaliteit verhouding en dekking/inhoud van pakket.

Overstappen van zorgverzekering

Consumenten hebben tot 1 januari 2014 de tijd om hun huidige zorgverzekering op te zeggen. Ze hebben dan nog tot 1 februari om een nieuwe zorgverzekering uit te kiezen. Zorgverzekering vergelijken is eenvoudig en overstappen kan een Nederlands gezin gemiddeld 200 euro per jaar besparen.

Laatste update op 29 december 2022 – 16:52 door Fabian Clemens.