De Amersfoortse Waardering
Direct
afsluiten

Zorgverzekeraar De Amersfoortse | Zorgverzekering 2017

Hier vind je alle informatie over de zorgverzekering van De Amersfoortse. Zoek je informatie over de premie, kortingen of dekking van De Amersfoortse? Wil je weten hoeveel een bepaalde zorgverzekering in 2017 kost of met welke ziekenhuis De Amersfoortse afspraken heeft gemaakt? Hieronder vind je een overzicht van al deze belangrijke informatie en meer. Je kunt ook vrijblijvend een offerte bij deze zorgverzekeraar aanvragen.

Klik op "meer informatie" voor uitgebreidere informatie van een overwerp.

Zorgpremie basisverzekering
Vergelijk zorgverzekeringen
Basisverzekering Restitutie (restitutie) €1410 / per jaar Vraag aan
Meer informatie
Polis
Soort Naam zorgverzekering  
Basisverzekering Basisverzekering Restitutie Vraag aan
Aanvullende verzekering Compact Vraag aan
Tandartsverzekering Tand Basis Vraag aan
Meer polissen
Ziekenhuis
Universitair Medisch Centrum Groningen
Erasmus Medisch Centrum - Centrumlocatie
Isala Klinieken, locatie Sophia
Meer ziekenhuizen

Beoordelingen

De Amersfoortse is beoordeeld door 303 mensen. De gemiddelde beoordeling is een 7 . Dit schreven andere bezoekers:

26-11-2012 10 / 10 Ingrid Husers, Badhoevedorp
positief
Makkelijk bereikbaar voor vragen/korte lijnen. Er wordt alle tijd genomen voor mijn evt vraagstellingen e.d..
negatief
nvt
23-11-2012 10 / 10 Frank Berema, Amsterdam
23-11-2012 9 / 10 holierhoek, vlaardingen
positief
doorverwijzing naar privekliniek
22-11-2012 9 / 10 Lamers, Haaksbergen
positief
Geen gezeur over declaraties en medicijnen
negatief
Eigenlijk geen slechte ervaringen
22-11-2012 9 / 10 Groendijk, Berltsum
22-11-2012 10 / 10 René Brattinga, Amersfoort
positief
Denken altijd mee en zijn pro-actief
negatief
geen slechte ervaringen meegemaakt
22-11-2012 9 / 10 Arnold Smit, Heiloo
positief
goed te bereiken en heldere antwoorden.
22-11-2012 9 / 10 Prins, Arnhem
positief
Ik krijg de medicijnen vergoed die ik al jaren slik en niet de door de apotheek aangeboden goedkopere variant.
22-11-2012 8 / 10 verborg, lobith-tolkamer
positief
na overleg alsnog vergoeding orthondonsie
negatief
geen vergoeding voetzooltjes omdat fysio papendal ipv podoloog ze heeft aangemeten.
21-11-2012 10 / 10 Jeroen , Amersfoort
positief
Kennis van zaken en geen adertjes onder het gras.
negatief
nvt
13-11-2012 6 / 10 Anoniem
09-11-2012 7 / 10 Anoniem
08-11-2012 7 / 10 Anoniem
positief
Altijd iemand die je kan helpen per telefoon of per e-mail. Vriendelijke medewerkers, deskundig advies
08-11-2012 8 / 10 EDgar, Vlaardingen
positief
Bij vragen altijd een helder en duidelijk antwoord.
negatief
Hebben we niet.
08-11-2012 7 / 10 Anoniem
07-11-2012 6 / 10 mevr. van de wouw , zundert
positief
geen klachten
07-11-2012 9 / 10 Chris van Saarloos, Leiden
positief
Ik heb in de afgelopen 2 jaar ernstige medische problemen gehad, die veel kosten met zich meebrachten (ca. € 50.000); de verzekeraar heeft alles uitstekend afgewikkeld, ik heb geen enkele declaratie hoeven voorschieten, en ook met de keuze van ziekenhuis resp. artsten bemoeiden ze zich niet.
negatief
geen
07-11-2012 7 / 10 Anoniem
07-11-2012 9 / 10 Anoniem
07-11-2012 8 / 10 R.J. Leemberg, Amsterdam
07-11-2012 8 / 10 A. Platje, Son
positief
duidelijk, goede overzichten, vlotte afhandeling
negatief
haptonomie wordt niet altijd vergoed, is zwaar afhankelijk van aangesloten beroepsorganisatie
07-11-2012 6 / 10 Schoumans, Eemnes
positief
Op zich snel en efficiënte door hun digitale afhandeling van zaken per mail en internet.
negatief
Helaas heb ik bij Ditzo slechte ervaringen met het Brillen- en Lenzenabonnement. Ze doen alsof alles vergoed wordt, maar er blijken een hoop kleine lettertjes te zijn, waardoor je een behoorlijke vergoeding zelf moet bijbetalen.
06-11-2012 8 / 10 leeuwin, arnhem
06-11-2012 7 / 10 Anoniem
positief
geen
negatief
geen
06-11-2012 8 / 10 erik, berghem
positief
goede afwikkelingen zijn daarbij de belangrijkste factor
negatief
de afwijzingen wanneer iets net buiten de codering valt wannneer een zorgverlener de code niet goed heeft aangegeven
06-11-2012 7 / 10 W.Jansen, Hoorn
positief
Regelmatige/stabiele afwikkeling van schade qua tijdsduur.
negatief
Vergoedingsoverzicht niet geheel duidelijk; ontbreken vandiverse dekkingen in relatie tot gekozen meest uitgebreide dekking en vergelijk met andere goedkopere verzekeraar.
06-11-2012 10 / 10 Anoniem
06-11-2012 8 / 10 Anoniem
positief
polisvoorwaarden helder en duidelijk
06-11-2012 7 / 10 Anoniem
06-11-2012 7 / 10 kempers, apeldoorn
06-11-2012 8 / 10 Anoniem
06-11-2012 6 / 10 ik, utrecht
positief
afhandeling declaraties redelijk snel
negatief
prijs is vrij hoog
06-11-2012 7 / 10 Theo, Munter
positief
Bereidheid tot overleg en het ingenomen standpunt t.a.v declaratie te herzien. Dit is ook van toepassing op Ditzo, dochtermaatschappij van De Amersfoortse.
negatief
Soms onwetend over de polisvoorwaarden waardoor er te weinig wordt vergoed. Na overleg komt dit wel weer in orde.
06-11-2012 8 / 10 Anoniem
06-11-2012 7 / 10 Anoniem
06-11-2012 5 / 10 Anoniem
06-11-2012 8 / 10 X, X
positief
Nvt
negatief
nvt
06-11-2012 6 / 10 John, Stein
06-11-2012 8 / 10 Anoniem
06-11-2012 7 / 10 jeroen, oss
01-11-2012 8 / 10 Ada Lentjes, huissen
30-10-2012 4 / 10 Melanie, Zoetermeer
positief
Declaraties worden automatisch verwerkt. Geen onnodige formulieren invullen etc.
negatief
Weinig verstand van zaken wanneer men belt met een vraag. Slechte website.
28-10-2012 6 / 10 J.Twigt, Spijkenisse
positief
Declaraties worden redelijk snel afgehandeld
negatief
geennormaal
26-10-2012 7 / 10 T. J. van Dijk, Callantsoog
positief
Of mijn ervaringen werkelijk goed zijn? Ik beschik niet over vergelijkingsmateriaal. Maar ik ben er van overtuigd dat de Amersfoortse klantvriendelijk wil zijn
negatief
Minder vind ik een recent ontvangen \"Verzamelnota\" Bedrag E. 110,--. Doordat ik langdurig in Zuid-Afrika verblijf heb ik geen idee wat is er verzameld in deze nota. Antwoord op een verstuurde mail, laat lang op zich wachten. Jammer.
26-10-2012 7 / 10 J.Bosman, Purmerend
26-10-2012 7 / 10 Anoniem
26-10-2012 8 / 10 Anoniem
positief
alles loopt prima
negatief
nvt
26-10-2012 8 / 10 Anoniem
positief
.
negatief
.
26-10-2012 7 / 10 Ineke van Koolwijk, Duiven
25-10-2012 7 / 10 h.k.sanders, Capelle aan den IJssel
positief
goede afhandeling van ziekte zaken
negatief
dure verzekering
25-10-2012 8 / 10 Inge de Bruin, Nieuwegein
positief
Zijn telefonisch goed te bereiken en geven goed advies
negatief
geen slechte ervaring
25-10-2012 9 / 10 Anoniem
25-10-2012 8 / 10 Anoniem
positief
-
negatief
-
25-11-2011 8 / 10 Anoniem Uitstekende ervaring gedurende een aantal jaren..
positief
In vergelijking met de zorgverzekeraar van mijn echtgenote bij het Zilveren kruis is het pakket van de Amersfoortse beduidend beter.
negatief
Heb ik niet.
13-11-2011 3 / 10 korporaal, wassenaar Verzekeraar is in het geheel niet klantgericht
positief
Geen.
negatief
Verzekeraar negeert communicaties, en negeert vragen m.b.t. declaraties en dekking. Verzekeraar dreigt vrijwel onmiddellijk met royeren. De directie regaeert in het geheel niet bij klachten.
09-11-2011 7 / 10 G. Dorgelo, Ruurlo
09-11-2011 8 / 10 Anoniem zeer tevreden
positief
De dekking is prima en afhandeling over het algemeen vlot.
09-11-2011 7 / 10 Anoniem goed
positief
snelle afhandeling van declaraties
negatief
ondanks uitgebreide aanvullende verzekering bedrag voor alternatieve geneeswijze te laag.
09-11-2011 4 / 10 Anoniem steeds minder goed, want meer betalen voor minder zorg
positief
de goede ervaringen zitten in het contact en de accuraatheid van de zorgverzekeraar
negatief
de premiestijging staat niet in verhouding met het pakket. onduidelijke polissen - te veel om door te lezen als ik voor 1500 euro aan tandartskosten ben bijverzekerd , voor een hoog bedrag, krijg ik toch nog rekeningen omdat opeens onderdelen die bij een behandeling horen, zoals een kroon plaatsen opeens niet meeverzekerd zijn. terwijl een kroon plaatsen nu eenmaal niet zonder die bepaalde handeling kan. Ik vind dat persoonlijk niet normaal als ik dan voor 1500 euro per jaar ben verzekerd, daar fors premie voor betaal. en vervolgens op een ingreep van 635 euro nog zo'n 40 euro zelf moet betalen.
09-11-2011 7 / 10 a van Pinxteren, gorinchem
09-11-2011 8 / 10 Erwin Basten, Ooij weinig problemen
positief
Alle declaraties worden netjes en snel vergoed. En ik heb uitgebreide dekking voor orthodontie, alternatieve geneeswijze en brillen.
negatief
Af en toe krijg ik wel bericht dat iets niet onder de dekking valt terwijl dit wel zo is.
09-11-2011 9 / 10 Wil Scholte, Heiloo
08-11-2011 8 / 10 Anoniem prima
positief
Een vooruit geplande behandeling tijdens een verblijf in het buitenland van enkele maanden voor werk, werd prima geregeld.
negatief
geen
08-11-2011 9 / 10 de boer, volendam heel goed
positief
niet te veel post ,maar alles is goed op orde.
08-11-2011 8 / 10 Anoniem goed
08-11-2011 7 / 10 Jeannette, Amsterdam vrij prijzig (vind ik) maar degelijk
positief
werkt snel mbt declaraties deskundig en snel advies mbt declaraties
negatief
geen uitsluiting van boven ooglidcorrecties. Zou niet moeten i.g.v. medische noodzaak
08-11-2011 7 / 10 Schippers, wassenaar Oké.
positief
Als er iets was ,is dat snel verholpen.
negatief
rekening van hulpmiddelen 2010 pas ontvangen in 2011.
08-11-2011 9 / 10 Anoniem
08-11-2011 6 / 10 barba, den haag slechte dekking
positief
snelle afhandeling van declaratie
negatief
slechte dekking
08-11-2011 8 / 10 F.M.Timmer, Bussum
08-11-2011 8 / 10 Kok Geen problemen tot nu toe.
positief
Ziektekosten, die gemaakt zijn komen perfect per post terug.
negatief
Geen.
07-11-2011 9 / 10 Lenie, Bleiswijk Mijn ervaringen met de Amersfoortse zijn top
positief
Voor mij een zeer goede zorgverzekeraar,een van de weinige verzekeraars die 100% vergoedingen geeft voor medische kosten in Duitsland o.a operaties,bestralingen,halfjaarlijkse consult ect Het is geen goedkope verzekeringsmaatschappij maar voor mij een goede.
negatief
Nog niet mee gemaakt ik hoopt het ook niet mee te maken.
07-11-2011 6 / 10 Anoniem Basic
07-11-2011 9 / 10 K, Boxmeer heel erg goed Super uitstekend top
positief
snelle afhandeling van declaraties en goede beschikbaarheid ook telefonisch indien nodig! Goede prijs voor een uitstekend pakket
negatief
geen
07-11-2011 8 / 10 Anoniem Betrouwbare en snelle dienstverlening.
positief
Snelle afhandeling declaraties. Zijn coulant.
negatief
Brieven worden soms slecht gelezen.
07-11-2011 7 / 10 Watervoort, Brunssum
07-11-2011 8 / 10 nn, doesburg zo zouden ze allemaal moeten zijn
positief
korrekte en snelle afhandeling van berichten, vragen en declaraties. na ziekenhuis opname en vervolgbezoeken alsmede diverse therapien per maand een specificatie van de direct overgemaakte bedragen. Duidelijke polis info over wat wel en niet gedekt is.
negatief
geen
07-11-2011 8 / 10 J.Heldoorn, Genemuiden
21-04-2011 6 / 10 Anoniem
negatief
Het tarief dat gehanteerd word voor een vergoeding van fysio- en manuele therapie is laag. In de polis staat dan: een marktconforme prijs. Nou, een prijs die door Amersfoortse eenzijdig bepaald word en veel lager is dan de meestvoorkomende andere ziektekostenverkeraars. In mijn woonplaats is er van de vele fysiopraktijken maar 1 praktijk waar ik terecht kan waarvan de kosten helemaal vergoed worden.
23-11-2010 7 / 10 Anoniem goed
17-11-2010 9 / 10 Anoniem Goede ziektekostenverzekeraar
positief
Zeer goed
negatief
Niet gehad
17-11-2010 7 / 10 W.Hoogeveen, Herten goed
positief
Alles op tijd afgehaqndeld maar heb hem gelukkig weinig nodig
negatief
Naar onze mening is hij vrij duur vandaar een vergelijking
17-11-2010 8 / 10 h.huisman, vaassen
17-11-2010 9 / 10 Anoniem Duur, maar erg goed.
positief
Een kostbare verzekering, Optimaal + van de Amersfoortse, maar ben wel erg tevreden. Ik heb in 2009 nogal grote chirurgische ingrepen ondergaan in het buitenland, Thailand, om precies te zijn. Dat ging om echt grote bedragen. De afhandeling ging zorgvuldig en naar volle tevredenheid. Mensen die vergelijkbare ingrepen hebben ondergaan, hebben het vaak veel minder goed getroffen. Maar ook de minder grote zaken, worden altijd snel en zorgvuldig behandeld. Ben erg tevreden.
negatief
Ik kan echt niets bedenken
16-11-2010 6 / 10 V.Ariens, Dongen
16-11-2010 9 / 10 Anoniem
16-11-2010 7 / 10 Anoniem 7
16-11-2010 7 / 10 Anoniem goed
16-11-2010 8 / 10 Anoniem
16-11-2010 5 / 10 I Willems, Heerlen
16-11-2010 8 / 10 Anoniem zeer positief
positief
Ruime dekking, snelle afhandeling van declaraties
15-11-2010 6 / 10 Anoniem bedroevend zie 6b
negatief
Ik dacht met mijn uitgebreidde aanvullende verzekering mijn fysiotherapie voor 100% vergoed te krijgen. Nu na 1,5 jaar behandeling, met voor mij goede resultaten (o.a. vermindering van pijn en behoud van mobiliteit), komt er ineens een onderzoek en wordt bepaald dat de fysio/oefentherapie niet 'werkt' en dus niet meer vergoed wordt. Deze voorwaarden staat niet onder het kopje fysiotherapie maar blijkt een algemene voorwaarde te zijn. Daar zit ik dan met al mijn klachten (fibromyalgie) en een dure aanvullende verzekering die me in de steek laat.
15-11-2010 8 / 10 Anoniem
15-11-2010 8 / 10 Anoniem
13-11-2010 6 / 10 Anoniem
13-11-2010 8 / 10 Anoniem
13-11-2010 5 / 10 Anoniem Onoverzichtelijk
negatief
Betalingen zijn traag en de helpdesk heb je niets aan. Verder kom je om in paieren en berekeningen die moeilijk te volgen zijn. Kortom weinig duidelijkheid over declaraties
13-11-2010 8 / 10 Anoniem
13-11-2010 7 / 10 Anoniem
12-11-2010 8 / 10 Anoniem
11-11-2010 6 / 10 J. Koopman, Eindhoven
positief
Duidelijke brieven waarin staat wat wel en niet vergoed wordt.
11-11-2010 7 / 10 boelsma, heerenveen
11-11-2010 6 / 10 henny takken, hoorn ik vind het erg duur
11-11-2010 9 / 10 Ted Wiesman, Julianadorp buitengewoon goed
positief
De Amersfoortse heeft qua dekking en prijs een uitstekende combinatie gevonden
10-11-2010 8 / 10 Anoniem degelijk, redelijk geprijst.
positief
snelle afhandeling van declaraties, en hierbij gebruik kunnen maken van een antwoordenvelop mét antwoordnummer.
negatief
geen
08-11-2010 7 / 10 Anoniem wij hebben in relatie met het uitgebreide pakket goede ervaringen
06-11-2010 6 / 10 Wim van der Hart, Enschede Overweeg een andere verzekeraar
positief
Helaas kan ik zowel in pos. of neg. zin niet zoveel zeggen over deze verzekeraar. Recent ontvingen wij de melding dat Fortis ASR was overgenomen door De Amersfoortse. Na ruwe vergelijking met andere pakketten lijkt me deze zorgverzekering duur!
negatief
Het declaratierapport van De Amersfoortse is net zo onoverzichtelijk als dat van Fortis. Volgens mij zou dat beter kunnen.
05-11-2010 4 / 10 Anoniem
05-11-2010 9 / 10 Anoniem effectief en zakelijk, star weinig coulance.
positief
Geen selectie Tel geen wachttijden. Correcte bejegening. Direkte doorverbinding juiste persoon. Bemiddeling bij wachtlijst.
negatief
Buitenland dekking, niet spoedeisende hulp, slecht tot niet omschreven in polis. Verlaging medicijn vergoeding die buiten het GVS systeem vallen.
04-11-2010 8 / 10 Anoniem
04-11-2010 8 / 10 Anoniem goed
28-10-2010 8 / 10 Anoniem
positief
decleraties worden snel afgehandeld
24-10-2010 6 / 10 Anoniem
positief
Op zich goed, maar ik kwam dingen tegen die mij teleurstelde dat ik niet verzekerd meer was, vb. stoelmassage via bedrijf.
negatief
geen, of zie boven
21-10-2010 6 / 10 Mieke van Heusden, Amsterdam
positief
De goede ervaringen stopten 2 jaar geleden. van de aanvullende verzekering in 2008 werd er veel meer vergoed. 2009 minder en 2010 nog veel minder. misschien de bereikbaarheid. de gratis declaratie-enveloppe vind ik wel sympathiek
negatief
Vorig jaar werd er al veel niet meer vergoed in hun dure aanvullende verzekering. en dit jaar is het nog eens erger geworden. Ik denk er nu zeker over om te wisselen voor 2011. de klantenservice vind ik zeker niet deskundig.
18-10-2010 8 / 10 NJ Oord, Borne
positief
Zeer vlot met betalen
negatief
slechte dekking voor alternatief in verhouding met de goede resultaten die wij (en anderen ) hebben met alternatieve methoden
16-10-2010 8 / 10 Anoniem
15-10-2010 8 / 10 Anoniem
15-10-2010 7 / 10 Anoniem
positief
Mijn antwoord heeft niets te maken met goede of slechte ervaringen, maar ik overweeg wel om mijn verzekering 'uit te kleden' vanwege de stijgende kosten. Ben nu uitgebreid (aanvullend) verzekerd, ook voor tandartskosten. Dat kan misschien wel wat minder.
14-10-2010 10 / 10 e.veltens, veendam
14-10-2010 5 / 10 Anoniem
14-10-2010 7 / 10 J.C. Vermeulen, Ulvenhout
positief
correct, tijdige afhandeling; e.e.a. zoals het hoort in een overeenkomst.
negatief
n.v.t.
14-10-2010 6 / 10 Anoniem
14-10-2010 7 / 10 Anoniem
14-10-2010 5 / 10 RN Poot, assendelft
positief
zeer slecht ga ook zeker overstappen dan maar iets duurder
14-10-2010 8 / 10 P.van Duren, Wormerveer
positief
Snelle afwikkeling van de nota's
negatief
Geen
27-09-2010 5 / 10 Tamara, Delft
positief
De Amersfoortse is goed te bereiken per telefoon.
negatief
Men is niet goed op de hoogte van de kaders van vergoedingen die worden toegekend. Daarnaast vind ik de dekking voor een Uitgebreid pakket, a 140 euro per maand!!!, erg beperkt.
16-09-2010 7 / 10 Anoniem
positief
snelle afhandeling van declaraties. Mogelijkheid tot extra verzekerinf af te sluiten zoals de comfortklasse
negatief
vergoeding van diverse soorten ziektekosten 2010 veel minder dan in 2009. Voorbeeld, vergoedingen bril naar beneden bijgesteld, medicijnen voorgeschreven door alternatieve arts worden niet meer vergoed.
26-01-2010 4 / 10 j van kempen, wageningen
positief
wordt altijd snel uitbetaald
negatief
premies steeds hoger terwijl vergoedingen lager worden. Irritant dat alles via een tussenpersoon moet, dat is een belangrijke reden om over te stappen.
31-12-2009 8 / 10 M. Vermeij, Rotterdam
positief
een goede prijs/kwaliteitverhouding met een redelijk stabiel premiebeleid de laatste jaren.
negatief
Onduidelijkheid ten aanzien van afgehandelde declaraties of welke verzekerde deze zijn gesplaatst en of deze wel/niet in mindering gebrcaht moeten worden op eigen risico
30-12-2009 6 / 10 Anoniem
negatief
een paar keer bleek de informatie die ik via de telefoon doorkreeg niet te kloppen, zodat ik fout ben voorgelicht
30-12-2009 8 / 10 W.G.Herdigein, Prinsenbeek
29-12-2009 7 / 10 Anoniem
positief
Goede, snelle claimafhandeling, duidelijke specificaties
29-12-2009 9 / 10 Anoniem
29-12-2009 7 / 10 G BOTJE, GELDROP
28-12-2009 5 / 10 theo van den brink, bemmel
negatief
overzicht m.b.t. declaraties moeilijk
27-12-2009 7 / 10 Anoniem
positief
Snelle uitbetaling en heldere feedback op vergoeding op papier Normaal telefoonnummer
negatief
Vergoedingen pakket is per 1/1/2010 zeer sterk gereduceerd
27-12-2009 7 / 10 Anoniem
25-12-2009 7 / 10 Anoniem
24-12-2009 6 / 10 Anoniem, Utrecht
positief
Vlot met afhandelen van de declaraties
negatief
Onduidelijk over de wijzigingen met name in het alternatieve pakket.
22-12-2009 9 / 10 Anoniem
22-12-2009 7 / 10 H.F.Snijder, ,T Zandt
positief
Ik had dit jaar een lichte broerte gehad ,zij hebben alles tot de laatste cent betaald.
negatief
N.V.T
21-12-2009 7 / 10 Anoniem
positief
correcte afhandeling nota's
21-12-2009 7 / 10 Anoniem
positief
ingestuurde nota's worden snel betaald
18-12-2009 4 / 10 Anoniem
positief
Niet van toepassing
negatief
Onterechte aanmaningen van premiebetalingen, die men nota bene middels een machtiging van mij, zelf int. Hebben administratie niet op orde.
17-12-2009 6 / 10 Anoniem
positief
n.v.t. alleen declaraties ingestuurd.
negatief
Geen slechte ervaringen
16-12-2009 8 / 10 Anoniem
positief
Aanpassing zooltjes toch vergoed, terwijl alleen het consult in aanmerking zou komen. Ik moest er wel voor bellen
negatief
Gedoe om een sportkeuring vergoed te krijgen. Sportmedisch centrum is geen sportmedisch advies centrum. Daar lag het onderscheid.
15-12-2009 1 / 10 Anoniem
negatief
agghh.. het is een hele allende
15-12-2009 7 / 10 Anoniem, almere
15-12-2009 5 / 10 van Dijk, schiedam
positief
telefonisch bereikbaarheid
negatief
geen vergoeding medicijnen
15-12-2009 5 / 10 Anoniem
negatief
premie omhoog en vergoedingen alternatieve geneeswijzen drastisch naar beneden voor 2010
15-12-2009 6 / 10 Anoniem
negatief
Heel veel papierwerk en moeilijk te begrijpen
15-12-2009 7 / 10 Anoniem
14-12-2009 6 / 10 Anoniem
positief
afgelopen jaar hebben we goed alles kunnen declaren
negatief
aankomend jaar gaat er veel wijzigen en kun je veel mindender declaren geen alternative geneeswijze en de bril kun minder afschrijven en het is een dure verzekering
14-12-2009 8 / 10 W.H.Koldeweid, Enschede
14-12-2009 6 / 10 b j van Koot, \'s-heerenberg
14-12-2009 7 / 10 Anoniem
positief
Weinig ervaring, maar alles wordt goed afgehandeld.
negatief
Niet van toepassing
12-12-2009 8 / 10 Anoniem
11-12-2009 8 / 10 Anoniem
11-12-2009 7 / 10 W.G. Herdigein, Prinsenbeek
11-12-2009 8 / 10 sanders, rotterdam
positief
goede afhandeling van declaraties
negatief
Aan het einde was de eigen bydrage nog niet voldaan toen kreeg men dit zoner enige bericht op der mat sorry da overrompelde ons
11-12-2009 8 / 10 Anoniem
11-12-2009 7 / 10 Smink, Driebergen
positief
hebben tot nu toe gedaan zoals in de polis en voorwaarden vermeld.
negatief
premie is aanzienlijk verhoogd voor 2010 terwijl de dekking van de aanvullende verzekering niet meer 100% is. Stuurden een uiterst moeilijk te begrijpen afrekening in verband met het eigen risico, dat in 2008 bovendien niet werd opgevraagd, waardoor in 2009 dubbel eigen risico betaald moest worden.
11-12-2009 7 / 10 Driesman G., Rekken
negatief
Geen
10-12-2009 8 / 10 Anoniem
negatief
Regelmatig heb ik ze moeten wijzen op alternatieve zorg die niet was vergoed maar wel voor vergoeding in aanmerking kwam. Dit werd dan overigens snel weer rechtgezet. Helaas heeft De Amersfoortse ervoor gekozen voor 2010 haar vergoedingen voor aanvullende zorg drastisch te verminderen!!!
08-12-2009 8 / 10 Ales, Almere
positief
snel behandelen
negatief
niet alles vergoed zoals verwacht
07-12-2009 7 / 10 Anoniem
07-12-2009 8 / 10 P.J. Harsveld, Obdam
positief
goede bereikbaarheid, op tijd betalen
negatief
voor 2010 slechte vergoeding voor fysiotherapie.
05-12-2009 7 / 10 Anoniem
positief
MAKEN GEBRUIK VAN ANTWOORDNUMMERS MBT OPSTUREN DECLARATIES HANDELEN ALLES SNEL AF
negatief
GEEN
04-12-2009 6 / 10 I. Marik, Driebergen
positief
Snelle reactie op declaraties
negatief
b.v. tandartskosten. Soms wordt bij declaraties opgevoerd 'wordt niet vergoed wegens foutieve berekening behandelaar'. Dan moet ik uitzoeken wat er fout is. Bovendien is het een rompslomp waar mijn tandarts geen zin in heeft.
04-12-2009 8 / 10 A.J. Hameete, Zwijndrecht
positief
Goed bereikbaar, deskundig advies, aut. declaraties verlopen prima. Uitgebreid pakket
negatief
Prijs wel erg fors, polisvoorwaarden wijzigen voor mijn belangrijkste post "Alternatieve Geneeswijzen" ongunstig
04-12-2009 3 / 10 H.P. Herrebrugh, Delfzijl - Bussum
positief
zijn er helaas niet
negatief
gedurende in feite het gehele jaar onzorgvuldigheid
03-12-2009 8 / 10 b j van Koot, \'s-heerenberg
positief
Regeld alles netjes heb geen klachten over wat dan ook tot nu toe
negatief
Het duurt wat mij beterft veels te lang voor men een algeheel overzicht krijgt men weet vaak niet of men b.v. de eigenbijdrage al betaald heeft of dat er nog wat openstaat
03-12-2009 7 / 10 Anoniem
positief
vind het een goede verzekering maar wel duur
negatief
volgend jaar gaat er veel verdwijnen aan vergoedingen en de premie gaat om hoog
03-12-2009 6 / 10 P .Hofman, Roosendaal
positief
Afhandeling en contact met de medewerkers is uitstekend
negatief
Vergoedingen met chronissche aandoeningen en de kosten die daar uit volgen
03-12-2009 7 / 10 m.y.brouwer-teunisse, hilversum
02-12-2009 7 / 10 Anoniem
02-12-2009 6 / 10 Anoniem
negatief
premie aanvullende verzekering 2010 gaat met bijna 70 % omhoog van 66 naar 102 euro per maand!!!
02-12-2009 7 / 10 Anoniem
positief
snelle uitkering van kosten
negatief
Lastige invulformulieren voor de declaratie
30-11-2009 9 / 10 B.
positief
Alles is altijd prima
negatief
Zijn er niet
30-11-2009 7 / 10 Anoniem
30-11-2009 7 / 10 AMTvan Houwelingen, Utrecht
30-11-2009 3 / 10 Anoniem
positief
alles wordt goed behandeld en afgerekend
negatief
simpele medicijnen en zalf moeten worden afgerekend bij apotheek terwijl ik de duurste verzekering heb
29-11-2009 7 / 10 Anoniem
29-11-2009 4 / 10 Anoniem
negatief
onoverzichtelijke website; niet duidelijk wat de voordelen zijn van antroposana boven gewone dekking
29-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
Handelen alles naar wens af en naar afgesprokene.
28-11-2009 4 / 10 Anoniem
28-11-2009 7 / 10 Anoniem
27-11-2009 7 / 10 P.Blazer, vianen
positief
Betaald op tijd en redelijk berijkbaar.
negatief
is niet aangesloten bij mijn tandarts in Lexmond, moet altijd de rekening doorsturen Dat vind ik erg vervelend.
27-11-2009 7 / 10 laura, Den Haag
positief
Kraamhulp die ik wilde werd geregeld en zeer volledig kraampakket
negatief
flinke premieverhoging voor 2010
27-11-2009 6 / 10 Anoniem
27-11-2009 8 / 10 Anoniem
27-11-2009 7 / 10 Anoniem
27-11-2009 8 / 10 Anoniem
27-11-2009 8 / 10 Anoniem
27-11-2009 7 / 10 Anoniem
negatief
Moet drie keer mailen om 1 wijziging doorgevoerd te krijgen (die notabene nog in voordeel vd verzekering is!!)
27-11-2009 7 / 10 PJM Andriessen, Soest
positief
Toen mij dochter botkanker had werden alles snel en netjes afgehandel
26-11-2009 7 / 10 Anoniem
26-11-2009 6 / 10 Anoniem
positief
telefonisch altijd te bereiken
negatief
onduidelijkheid over vergoedingen
26-11-2009 4 / 10 Anoniem
26-11-2009 6 / 10 Steenbergen, Bennekom
positief
snelle afhandeling
negatief
dekking onderhevig aan uitzonderingen
25-11-2009 7 / 10 Anoniem
25-11-2009 7 / 10 Anoniem
25-11-2009 6 / 10 Anoniem
25-11-2009 6 / 10 Anoniem
25-11-2009 8 / 10 a.welgraaf, apeldoorn
25-11-2009 5 / 10 g.w. van Loon, alkmaar
negatief
declaraties niet op tijd. declaraties niet op datum, krijg rekeningoverzichten van maanden terug.zelfs van vorig jaar.
24-11-2009 6 / 10 Anoniem
24-11-2009 7 / 10 Anoniem
24-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
alles wordt snel en vlot geregeld
24-11-2009 7 / 10 Anoniem
negatief
onduidelijkheid, over wat er wel en niet vergoed word, zeker met betrekking tot geneesmiddelen
24-11-2009 8 / 10 J. Weemaes, Sluiskil
positief
In geval van zwangerschap wordt je direct met de desbetreffende instantie doorverbonden en hebt er verder geen omkijken meer naar.
negatief
declaraties die opnieuw ingediend moeten worden omdat ze zogezegd niet zijn aangekomen
24-11-2009 8 / 10 Anoniem
24-11-2009 6 / 10 Anoniem, zwijndrecht
negatief
eerst geen vergoeding voor lenzen na telefonische contact wel.
24-11-2009 6 / 10 Anoniem
24-11-2009 9 / 10 A. Platje, Son
24-11-2009 8 / 10 Anoniem
24-11-2009 7 / 10 Ellen Beunk, Haarlem
positief
Ik heb ze nooit nodig gehad dus ik kan geen antwoord geven op de vorige vragen
negatief
Zie hierboven
24-11-2009 7 / 10 Anoniem
24-11-2009 7 / 10 Anoniem
24-11-2009 7 / 10 Anoniem
23-11-2009 7 / 10 Anoniem
positief
Als gezin met jonge kinderen profiteren wij van de zeer ruime dekking zonder beperkingen.
negatief
Erg prijzig
23-11-2009 8 / 10 Anoniem
23-11-2009 10 / 10 Irene Postma, Kesteren
positief
Alles snel vergoed. Vergissing montuur/glazen bedrag direct gecorrigeerd. Alternatieve dekking was goed het afgelopen jaar.
negatief
Het enige wat ik erg vind is dat er constant gesleuteld wordt aan de voorwaarden en dat de alternatieve dekking afkalft, terwijl dat mij heel veel reguliere cardiologenkosten scheelt.
23-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
sneller geholpen bij oogarts, binnen een week!dmv 1 telefoontje naar bemiddeling.
23-11-2009 8 / 10 Anoniem
23-11-2009 8 / 10 Hilde Graas - van der Spoel, Hoorn-nh
positief
Nooit problemen met vergoedingen altijd alles correct afgehandeld.
negatief
Is antroposana maar we moeten toch bijbetalen in tegenstelling tot de CZ. Opeens is een vergoeding van 80% bij de orthodontie ingesteld voor 2010, dit was 100%.
22-11-2009 8 / 10 Anoniem
22-11-2009 5 / 10 Anoniem
negatief
ik was naar de oogarts gegaan in de veronderstelling, dat deze kosten gedekt zouden worden. Was niet zo, dus jammer. Verder erg jammer dat geen natuurlijke geneesmiddelen gedekt worden.
21-11-2009 7 / 10 Anoniem
21-11-2009 6 / 10 Anoniem
negatief
zelden vriendelijk an telefoon bij bizondere , niet alledaagse situaties geen adequat antwoord, wordt van de een naar de ander gestuurd, hetgeen zeer onbevredigend is.
20-11-2009 9 / 10 Paul & Ria, Lelystad
positief
geen gezeur nav declaraties.
negatief
geen
19-11-2009 7 / 10 J. M. Géron, Eindhoven
positief
Dekking van alternatieve geneeswijzen en medicijnen is goed door aanbod collectieve verzekering Antroposana door de Amersdfoortse
negatief
Vergoedingen vallen tegen
18-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
goede dekking alternatieve behandelingen
negatief
niet alleen stevige afname dekking alternatief maar ook nog eens sterke teruggang in aantal therapeuten
18-11-2009 6 / 10 I.Hansen, Leiden
positief
snelle afhandeling declaraties, goed telefonisch bereikbaar
negatief
tot nu toe was de dekking (met aanvullende verzekering) goed, maar nu wordt aangekondigd dat dat volgend jaar een stuk minder wordt juist op punten die voor mij belangrijk zijn zoals orthodontie en brillen, dus nu ga ik uitkijken naar een andere verzekeraar
18-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
Weinig problemen
negatief
Voor 2010 , een enorme verhoging van de premie, ik overweeg om een andere zorgverzekeraar te zoeken .
17-11-2009 7 / 10 J. van Hiele, Heerenveen
positief
Over het algemeen tevreden
negatief
Vergoeding van alternatieve geneeswijzen beneden de maat
16-11-2009 7 / 10 Anoniem
16-11-2009 9 / 10 Anoniem
positief
Declaraties worden zeer snel uitbetaald goede klantenservice
negatief
erg veel papier, alles wordt steeds weer apart verstuurd
16-11-2009 7 / 10 Anoniem
positief
Snel telefonisch contact, snel antwoord op vragen
negatief
Er kan veel tijd verstrijken tussen indienen declaratie en uitbetaling. Onduidelijke communicatie over verrekening eigen risico !
16-11-2009 7 / 10 h.a. van dijk, callantsoog
positief
declaraties worden snel en duidelijk afgewerkt
negatief
Ik ben teleurgesteld over de vele malen dat er niet vergoed wordt
15-11-2009 7 / 10 Anoniem
15-11-2009 8 / 10 Boot, Opheusden
positief
durven terug te komen op genomen beslissingen en nemen zaken in heroverweging
15-11-2009 7 / 10 E. van der Maden, Oosterhout
positief
deklaraties vlot verwerkt
negatief
informatie over vergoedingen alternatief genezers via telefoon klopte niet met uiteindelijke vergoeding (twee keer)
15-11-2009 7 / 10 Gert Jan ter Welle, Maarssen
positief
Snelle reacties op vrsgen door ons gesteld.Vlotte afwikkeling declaraties
14-11-2009 6 / 10 Anoniem
positief
redelijk snelle en nette afhandeling
negatief
kosten gaan snel omhoog, terwijl het aantal vergoedingen daalt. niet altijd duidelijke informatie
14-11-2009 4 / 10 Anoniem
positief
Goed bereikbaar.
negatief
Regelmatig onjuist advies.
14-11-2009 6 / 10 Anoniem
positief
Goede telefonische bereikbaarheid. Prettige (maar te trage) afhandeling van declaraties met heldere declaratieformulieren en gratis terugzendenvelop.
negatief
Op de uitbetaling v/d declaraties moet te lang gewacht worden: het duurt meestal langer dan 3 a 4 weken voordat het te declareren bedrag wordt bijgeschreven. De vergoedingen voor het aanvullende pakket zijn zeer drastisch beperkt in de afgelopen 2 jaren.
13-11-2009 7 / 10 wildt, wijchen
positief
snel vergoed
negatief
moet zelf telkens ales declareren, kan niet met de mail!!!
12-11-2009 10 / 10 Anoniem
11-11-2009 10 / 10 Anoniem
positief
duidelijk, snelle afhandeling
11-11-2009 6 / 10 Anoniem
11-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
Snelle afhandeling van declaratie, goed leesbaar overzicht
negatief
Soms fouten in declaratie, na telefoontje snel hertelt
11-11-2009 7 / 10 Anoniem
11-11-2009 9 / 10 W.H.Koldeweid, Enschede
11-11-2009 8 / 10 R. Kool, Maarssen
positief
snelle en duidelijke afhandeling van declaraties. goede tussentijdse overzichten van declaraties, ook welke rechtstreeks naar De Amersfoortse zijn gegaan
negatief
Geen
10-11-2009 6 / 10 A.sloot, Wolvega
positief
goede ervaring nette afhandeling
09-11-2009 8 / 10 Anoniem
09-11-2009 8 / 10 HH, Westland
positief
Declaraties worden snel en duidelijk omschreven afgehandeld
negatief
ontdanks onbeperkte fysiotherapie toch een verzoek gehad om voortijdig dit jaar een einde vd behandeling te maken
09-11-2009 6 / 10 Anoniem
positief
Snelle afhandeling facturatie
negatief
Krijg ook constant alle declaraties te zien die niet voor mij van belang zijn, zoals de declaraties van de artsen.
08-11-2009 6 / 10 R. Mandala, Voorburg
07-11-2009 6 / 10 Anoniem
positief
Declaraties die via zorginstellingen-verzekeraar lopen, gaan prima
negatief
Onallerdaagse declaraties die ik zelf indien gaan meestal traag en moeten worden voorzien van extra brieven en verwijsbrieven
07-11-2009 8 / 10 Anoniem
06-11-2009 7 / 10 Anoniem
06-11-2009 6 / 10 Anoniem
positief
Indien er niets aan de hand is met de algemene gezondheid is alles perfect geregeld.
negatief
Indien er wel iets is , bijvoorbeeld verblijf in buitenlands ziekenhuis met lange nasleep, is een toer om alles geregeld te krijgen en zijn er steeds weer bepalingen om er onderuit te komen van de vergoedingen.
06-11-2009 7 / 10 Anoniem
positief
Nette een tijdige afhandeling van de declaraties
negatief
Geen. Valt tegen wat de dekking is ten opzichte van de prijs die je voor een basispaket betaalt.
05-11-2009 7 / 10 P.A. Poelmann, Amersfoort
positief
geen
negatief
geen
05-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
snel met uitkering
negatief
te veel overzichten ivm alle uitkeringen
05-11-2009 7 / 10 van der beek, castricum
05-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
Declaraties worden snel uitgekeerd, goede dekking.
negatief
Geen
04-11-2009 7 / 10 Anoniem
04-11-2009 5 / 10 Anoniem
positief
geen goede ervaring.
negatief
men gaat op de stoel van de arts zitten. Geen deskundigheid aanwezig. Arrogantie bij medewerkers.
04-11-2009 5 / 10 Anoniem
04-11-2009 9 / 10 Anoniem
04-11-2009 9 / 10 Anoniem
positief
snelle schade-afwikkeling, bekwaam personeel aan de telefoon
negatief
NVT
02-11-2009 5 / 10 Anoniem
30-10-2009 8 / 10 I. de Bruin, Nieuwegein
positief
declaraties worden op tij en snel verwerkt. de dekking van het pakket is goed
negatief
geen
30-10-2009 8 / 10 Anoniem
positief
goede zorg en snelle uitbetaling
negatief
niet alle vergoeding van een zonnebril op sterkte
30-10-2009 8 / 10 Yvonne van der Worp, Zutphen
positief
Weinig contact mee gehad, afhandeling declaraties snel.
negatief
Weinig contact mee gehad, is snel (binnen 2 weken) met stopzetten verzekering als keer niet op tijd betaald is en automatische incasso niet simpel met een verzoek via mail te regelen.
30-10-2009 8 / 10 Marleen, Groningen
positief
duidelijk polisoverzicht, duidelijke declaratie (met nummering), goede dekking, goed en uitgebreid aanvullend pakket, kinderen gratis aanvullend meeverzekerd, goed dekking alternatieve geneeswijzen.
negatief
een keer verkeerd voorgelicht, na opnieuw navragen na een aantal maanden wel juiste antwoord.
29-10-2009 8 / 10 Anoniem
29-10-2009 9 / 10 Anoniem
positief
Maken gelukkig niet zoveel gebruik van de polis. niet meer dan noodzakelijk
negatief
Geen
29-10-2009 9 / 10 C.Boon
positief
zie afhandeling declaraties , plus 2 x verwijzing naar andere adres voor med. hulp
negatief
mijn vrouw en ik hebben er geen
29-10-2009 8 / 10 Anoniem
29-10-2009 7 / 10 Anoniem
positief
Snel afhandelen declaratie Prettig gesprek ivm ongelukmelding
29-10-2009 9 / 10 Anoniem
positief
geen bijzondere ervaringen
negatief
N.v.t.
29-10-2009 8 / 10 E.D.van den Burg, Amersfoort
positief
Snel antwoord op vragen. Vlotte afhandeling van declaraties.
negatief
1x werden er declaraties aan de zorgverlener voldaan terwijl ik ze zelf al had betaal en dat vermeld was.
29-10-2009 8 / 10 f v nimwegen, sommelsdijk
28-10-2009 8 / 10 Anoniem
positief
Alternatieve geneeswijzen en middelen zitten in het pakket. Bedrag wordt helaas minder.
28-10-2009 9 / 10 Vermeer, Spijkenisse
28-10-2009 8 / 10 H.B.G.Henrix, Doesburg
positief
snelle afhandeling door contactpersonen, overzichtelijke afrekeningen, nakomen toezeggingen
negatief
niet gehad
28-10-2009 7 / 10 Anoniem, Tilburg
negatief
Pakket voor alternatieve geneeswijze en middelen is in 2009 verslechterd in vergelijking met vorige jaren, maar premie is verhoogd.
28-10-2009 9 / 10 Anoniem
positief
De Amersfoortse is de enige verzekeraar die een Antroposofische zorgpolis aanbiedt. Ik ben zelf macrobioot maar daar is geen speciale polis voor de Antoposofische polis daar kan ik mee uit de voeten.
negatief
Ik heb niets met de reguliere geneeskunde. Ik wil een polis die mijn natuurlijke keuzes en klinieken/ziekenhuizen vergoed.
28-10-2009 7 / 10 G.Schoen, Uithoorn
28-10-2009 5 / 10 Anoniem
28-10-2009 7 / 10 Anoniem
25-10-2009 6 / 10 Anoniem
23-10-2009 7 / 10 Anoniem
21-10-2009 7 / 10 Anoniem
21-10-2009 9 / 10 Visser, Ede
positief
De kosten worden altijd gelijk terugbetaalt en de dekking is goed. En ik krijg korting.
negatief
Kan ik niet zo bedenken.
21-10-2009 5 / 10 Anoniem
21-10-2009 9 / 10 j c sheoratan, Rotterdam
positief
claims met respect afgewikkeld,
negatief
die hebben wij niet!
21-10-2009 7 / 10 Amons, Driebergen
positief
keurig bij het beantwoorden van vragen per telefoon of schriftelijk, declaraties worden overzichtelijk afgehandeld
negatief
in 2008 is het eigen risico niet ingehouden en toen moesten we in 2009 het dubbele betalen, hetgeen een regeling vergde. Wij begrepen ook de brief niet die gestuurd was en vinden de werkwijze erg omslachtig
21-10-2009 4 / 10 Anoniem
positief
Snelle uitbetaling van Nota's.