De Friesland Zorgverzekeraar Waardering
Direct
afsluiten

Zorgverzekeraar De Friesland Zorgverzekeraar | Zorgverzekering 2017

Hier vind je alle informatie over de zorgverzekering van De Friesland Zorgverzekeraar. Zoek je informatie over de premie, kortingen of dekking van De Friesland Zorgverzekeraar? Wil je weten hoeveel een bepaalde zorgverzekering in 2017 kost of met welke ziekenhuis De Friesland Zorgverzekeraar afspraken heeft gemaakt? Hieronder vind je een overzicht van al deze belangrijke informatie en meer. Je kunt ook vrijblijvend een offerte bij deze zorgverzekeraar aanvragen.

Klik op "meer informatie" voor uitgebreidere informatie van een overwerp.

Zorgpremie basisverzekering
Vergelijk zorgverzekeringen
Zelf Bewust Polis (natura) €1199 / per jaar Vraag aan
Alles Verzorgd Polis (natura) €1379 / per jaar Vraag aan
Vrije Keus Polis (restitutie) €1446 / per jaar Vraag aan
Meer informatie
Polis
Soort Naam zorgverzekering  
Basisverzekering Zelf Bewust Polis Vraag aan
Aanvullende verzekering AV Budget Vraag aan
Tandartsverzekering AV Tand Standaard Vraag aan
Meer polissen
Ziekenhuis
Universitair Medisch Centrum Groningen
Erasmus Medisch Centrum - Centrumlocatie
Isala Klinieken, locatie Sophia
Meer ziekenhuizen

Beoordelingen

De Friesland Zorgverzekeraar is beoordeeld door 644 mensen. De gemiddelde beoordeling is een 8 . Dit schreven andere bezoekers:

26-11-2012 7 / 10 Anoniem
18-11-2012 7 / 10 b de Pagter, Middelburg
positief
geen
negatief
teveel op friesland gericht
15-11-2012 4 / 10 Anoniem
positief
vriendelijk aan de telefoon
negatief
Alles rekeningen die ik indien krij ik niet veroed omdat de behandelende specialist niet aan hun verbonden is
14-11-2012 8 / 10 E.W. de Vries, Tolbert
positief
n.v.t.
negatief
n.v.t.
13-11-2012 7 / 10 Anoniem
13-11-2012 7 / 10 Carin, Raalte
12-11-2012 7 / 10 W.Pot, Sneek
11-11-2012 7 / 10 Anoniem
positief
rdelijk snelle terug betaling van declaraties
negatief
het opsturen van de declaraties, helaas geen antwoordnummer.
10-11-2012 7 / 10 Anoniem
09-11-2012 7 / 10 Anoniem
09-11-2012 7 / 10 G.Steunebrink, Heerenveen
positief
aanvullende verzekering is goed
negatief
geen
09-11-2012 7 / 10 h.j.smink, leeuwarden
08-11-2012 8 / 10 Paragh, Almere
08-11-2012 8 / 10 Anoniem
08-11-2012 8 / 10 Anoniem
08-11-2012 7 / 10 jellema, den haag
positief
vlotte afwikkeling
negatief
geen
08-11-2012 9 / 10 koen de boer, utrecht
positief
Snel, vakkundig en makkelijk te bereiken
negatief
nog geen
08-11-2012 7 / 10 Anoniem
positief
Telefonische behandeling correct .
negatief
Nvt
08-11-2012 10 / 10 L. van Lieshout, Leende
07-11-2012 7 / 10 E de Vries, Beetgumermolen
07-11-2012 7 / 10 Anoniem
07-11-2012 7 / 10 Anoniem
positief
word goed behandeld. en snel
negatief
verzekeraar gaat op stoel tandards zitten. in 2011 was 19,65 per consult gedekt en in 2012 maar 19 euro . of we de verzekeraar vind dat de tandarts niets mar verdienne en zelf wel een paar % meer verdienne
07-11-2012 7 / 10 Ansje
positief
Over het algemeen wordt alles snel afgehandeld.
negatief
geen
07-11-2012 7 / 10 Anoniem
07-11-2012 9 / 10 T. Verduijn, Zeist
positief
Snel antwoordt op vragen en snelle afhandeling van declaraties
negatief
geen
07-11-2012 9 / 10 Smilda, Leek
07-11-2012 9 / 10 Anoniem
07-11-2012 8 / 10 Anoniem
positief
Ben nu twee jaar bij deze zorgverzekeraar en heb nog nooit contact met ze gehad. Facturen en afschrijvingen kloppen altijd.
negatief
geen
07-11-2012 9 / 10 Jan, Brummen
positief
nvt
negatief
nvt
07-11-2012 8 / 10 Bruno, Helmond
positief
Heb geen ervaringen tot nu toe met deze zorgverzekeraar (gelukkig).
negatief
Heb geen ervaringen tot nu toe met deze zorgverzekeraar (gelukkig).
07-11-2012 7 / 10 Helena, Smilde
positief
Goed
negatief
Geen
07-11-2012 8 / 10 de jong, joure
positief
Geen problemen gehad tot nu toe. Overzicht betalingen eigen risico goed.
negatief
geen
07-11-2012 7 / 10 Anoniem
positief
snelle en correcte afwikkeling declaraties,
negatief
omslachtige polisadministratie,
07-11-2012 10 / 10 Will , Lippenhuizen
07-11-2012 7 / 10 frank, vrouwenparochie
07-11-2012 9 / 10 h van der veer, almere
positief
Heldere overzichten. Informatieve nieuwbrieven.
negatief
geen
07-11-2012 8 / 10 Anoniem
07-11-2012 7 / 10 Anoniem
07-11-2012 9 / 10 Anoniem
positief
Gewoon goed zoals het hoort
negatief
geen
07-11-2012 7 / 10 Dijkstra, Amsterdam
07-11-2012 7 / 10 Trudy, Franeker
07-11-2012 8 / 10 Anoniem
positief
Relatief goedkoop een redelijk uitgebreide dekking
07-11-2012 8 / 10 commijs, den-bosch
positief
kiemer is een goede zorgverzekering waar ik geen problemen mee heb.
negatief
geen slechte ervaring.
07-11-2012 6 / 10 Bosgraaf, Leeuwarden
positief
Vergoeding tandarts natuurlijk wel exstra verzekerd zijn. Declaratie\'s meestal binnen 20 werkdagen. Ook telefonich vriendelijk.
negatief
Ondanks briefen van Artsen uit het ziekenhuis en aandringen van de Dermatholoog,en de orthopeet, enz enz. Geen vergoeding voor een zalf. En dan word er gezegt ach laat u maar opnemen wij weten dat het veel duurder is dan een zalf maar het is niet anders. Artsn in het zieken huis staan soms stom verbaast.
07-11-2012 9 / 10 S.P.Braaksma, Bedum
06-11-2012 7 / 10 B.Zijlma, Goutum
positief
Wij vinden deze verzekeraar goed met omgang klant. Afwikkeling declaratie goed.
negatief
Geen
06-11-2012 6 / 10 H. Budding, Lopik
positief
geen
negatief
Te weinig declareren van mijn tandartsnota\'s
06-11-2012 7 / 10 Anoniem
06-11-2012 8 / 10 Anoniem
06-11-2012 8 / 10 Anoniem
06-11-2012 3 / 10 Pieter, Stiens
positief
waardeloos
negatief
waardeloos
06-11-2012 6 / 10 Anoniem
positief
De bereikbaarheid is goed en de toon is vriendelijk.
negatief
Ondanks de uitgebreide aanvullende verzekeringen worden we toch herhaaldelijk geconfronteerd met niet te declareren ongedekte oorzaken zoals steunkousen en 80% dekkingen.
06-11-2012 7 / 10 de vries , groningen
06-11-2012 9 / 10 anil, lelystad
06-11-2012 7 / 10 Barneveld, Wijhe
positief
Dit is het 1e jaar dat wij bij deze zorgverzekeraar verzekerd. De declaraties die we tot nu toe hebben ingediend zijn netjes afgehandeld.
negatief
Het uitkeren van wat je hebt gedeclareerd mag wel iets sneller uitgekeerd worden. Maar helaas is dat wat ik weet overal het zelfde. Het is vervelend dat je eerst voor moet schieten, vooral in deze tijd en met 1 inkomen. Dat is soms best moeilijk. Vandaar de snellere afhandeling/uitbetaling gewenst.
06-11-2012 9 / 10 S. Machiels, Hoogland
positief
Altijd aardig aan de telefoon en kunnen goed adviseren. En de declaraties ook altijd netjes optijd teruggestort.
negatief
Nog niet gehad.
06-11-2012 7 / 10 H. Rolsma, Workum
positief
Heb nog niet zoveel mee te maken gehad. Wat ik tot nu toe ervaar over de friesland, vooral tandarts, is goed
negatief
Geen slechte ervaringen.
06-11-2012 7 / 10 Anoniem
06-11-2012 1 / 10 G.Kerstholt, Soest
negatief
De administratie is een zooitje. Ze melden mij onterecht aan bij de CVZ, zelfs de Ombudsman Zorgverzekeringen SKGZ heeft geoordeeld dat er grove fouten zijn gemaakt. Nu moet ik een juridische procedure starten, want de Friesland weigert de uitspraak uit te voeren.
06-11-2012 9 / 10 Ramler, Donkerbroek
positief
zeer correct en snel
negatief
geen
06-11-2012 6 / 10 Anoniem
positief
Ze zijn helder, accuraat, betrouwbaar
negatief
Voor de alternatieve behandelingen is er slechts een vergoeding van 50 euro per behandeling, terwijl de meeste behandelingen meer kosten. Ook al heb je maar 2 behandelingen en 750 euro als maximum dan is dit vervelend.
06-11-2012 9 / 10 A Lap, Aldeleie
positief
Voor mij in alle opzichten de zorgverzekeraar
negatief
geen
06-11-2012 8 / 10 auke van hielkema, oldekerk
06-11-2012 9 / 10 Anoniem
06-11-2012 8 / 10 Anoniem
06-11-2012 7 / 10 numan, heerenveen
positief
geen klachten
negatief
geen klachten
06-11-2012 8 / 10 Anoniem
06-11-2012 8 / 10 Anoniem, zuidlaren
06-11-2012 7 / 10 xx, xx
negatief
Geen
06-11-2012 8 / 10 Anoniem
positief
je wordt serieus genomen
negatief
zou het graag goedkoper zien, doch!!
06-11-2012 9 / 10 w Boels, Emmen
positief
vlot te woord staan per telefoon
06-11-2012 8 / 10 Peter de Jong, Maasdam
06-11-2012 7 / 10 Bertina, Langweer
negatief
Ik moest eerst een jaar optimaal verzekerd zijn, wilde ik in aanmerking komen voor een ooglidcorrectie, vervolgens het jaar erop(dit jaar) is dit niet meer nodig, maar wordt mijn aanvraag afgekeurd!! Daar werd ik zacht gezegd niet blij van!
06-11-2012 9 / 10 T.Lensink, Franeker
06-11-2012 9 / 10 W.Scingenga, Ysbrechtum
positief
Prettige ervaring met ziektekosten in buitenland. Vragen worden duidelijk en op een prettige manier beantwoord
negatief
Tot nu toe geen enkele
06-11-2012 7 / 10 M Tielens, Den helder
06-11-2012 9 / 10 T.Sijtsma, Leeuwarden
positief
Nooit geen problemen. Vlot uitbetalen declaraties
negatief
geen
06-11-2012 7 / 10 Anoniem
06-11-2012 8 / 10 Anoniem
06-11-2012 10 / 10 Karin, Leeuwarden
positief
Snel, correct en zeer klantvriendelijk
negatief
Geen
06-11-2012 6 / 10 Anoniem
06-11-2012 10 / 10 De Groot, Uitgeest
positief
maak weinig gebruik hiervan
negatief
ik weet het niet
06-11-2012 8 / 10 Anoniem
06-11-2012 9 / 10 N, Leeuwarden
06-11-2012 7 / 10 Anoniem
06-11-2012 8 / 10 Cindy, Amsterdam
06-11-2012 8 / 10 Anoniem
06-11-2012 8 / 10 Cees van de Haar, Emmen
positief
Goede prijs-kwaliteit verhouding.
negatief
Geen.
06-11-2012 8 / 10 Mans, Amersfoort
06-11-2012 8 / 10 Anoniem
06-11-2012 6 / 10 Anoniem
06-11-2012 9 / 10 caroline dijkstra, leeuwarden
positief
deskundige mensen op het callcenter; vriendelijke en inhoudelijk goede benadering face to face
negatief
tot nu toe geen slechte ervaringen
06-11-2012 8 / 10 Anoniem
06-11-2012 9 / 10 Anoniem
positief
Bereikbaar, komt betrouwbaar over
06-11-2012 8 / 10 peer dieters, eindhoven
positief
ben erg tevreden
06-11-2012 8 / 10 Brenda, Amsterdam
positief
Goed verzekeringspakket, maandelijks kostenoverzichten, duidelijk.
negatief
n.v.t.
06-11-2012 9 / 10 Anoniem
positief
Goede klantenservice
negatief
geen
06-11-2012 10 / 10 Anoniem
06-11-2012 7 / 10 van Soest, Almere
positief
telefonise vraag, antwoordt duurde lang.
negatief
geen
06-11-2012 7 / 10 G.Hoppenbrouwer, Delft
positief
De Friesland help waar ze kunnen
negatief
Waar moet ik beginnen
02-11-2012 8 / 10 r.hogeboom, nieuw-beyerland
positief
gelukkig niet veel ervaring. bij ervaringen in het verleden bij de ziekte van mijn man werd alles goed geregeld.
negatief
geen probleem gehad
01-11-2012 8 / 10 Anoniem
positief
Ik word accuraat te woord gestaan en geholpen. Geen kluitje in het riet gedoe.
negatief
Geen
31-10-2012 8 / 10 E.van Dieren & W. van Dieren-de Heer, Harlingen
30-10-2012 7 / 10 Jan, Leeuwarden
positief
goeie afhandeling
negatief
geen
29-10-2012 9 / 10 Anoniem
29-10-2012 8 / 10 Anoniem
29-10-2012 6 / 10 J.E., Leeuwarden
positief
vriendelijke behandeling
negatief
niet zo transparant bij beoordeling van vergoeding bij bijvoorbeeld brilglazen, zaken als declaraties kunnen ook per mail afgehandeld worden.
28-10-2012 7 / 10 de pagter, middelburg
negatief
geen
28-10-2012 8 / 10 Anoniem
28-10-2012 6 / 10 S. Meegdes, A\'dam
positief
Vriendelijk personeel.
negatief
Als je een tandarts verzekering met een hogere vergoeding wilt kan dit niet als Friesland Zorgverzekeraar denkt dat je gebruik gaat maken van deze aanvullende verzekering. Slechte ervaringen hiermee, veel brieven over en weer, maar kan geen tandarts verzekering met hogere vergoeding bij Friesland afsluiten. Dus geen aanrader!
28-10-2012 8 / 10 Anoniem
28-10-2012 8 / 10 Breitsma, Heerenveen
27-10-2012 8 / 10 Gosse, Oosterwolde
positief
correcte afhandelingen van kosten, vragen, telefoongesprekken e.d.
negatief
geen
27-10-2012 8 / 10 G. Douma-de Jong, Wolvega
positief
Snel kontakt, goede informatie.
negatief
n.v.t.
27-10-2012 7 / 10 W.Pot, Sneek
27-10-2012 8 / 10 J.Hoekstra, De Westereen
positief
Ik heb helemaal geen probleem,alles wordt correkt afgehandeld
27-10-2012 8 / 10 Hiemstra, St. Annaparochie
positief
Goed bereikbaar en betalen binnen 14 dagen de declaraties terug. Jammer dat de zorgverzekeraars oudere mannen niet bijv. eens per 5 jaar preventief controleren op hun totale gezondheid. Je moet eerst klachten hebben voordat er iets gebeurt.
negatief
Geen
27-10-2012 8 / 10 langen, lent
positief
snelle correcte afwerking en goede telefonische informatie
negatief
geen
26-10-2012 8 / 10 C. Waringa, Leeuwarden
positief
alleen maar goede herinneringen aan de contacten tot nu toe.
negatief
geen
26-10-2012 7 / 10 L.T. Jansma, Britsum
positief
Geen klachten.
negatief
Geen klachten.
26-10-2012 6 / 10 Nijhoff, Westervoort
negatief
De dekking van het pakket is niet wat er beloofd wordt. In de vergoedingen voor podotherapie stond dat dit volledig vergoed zou worden. Later bleek dat er elders in de vergoedingen beperkingen waren opgenomen, waar niet naar vermeld werd. Pure misleiding! Bellen heeft geen zin, ze willen niet snappen dat ze dr regels anders moeten opstellen. Ik ben nu van plan een klacht in te dienen!
26-10-2012 10 / 10 S. Kelder, Bourtange
positief
Overzichtelijke vergoedingenwijzer. Declaraties worden snel behandeld.
negatief
N.v.t.
26-10-2012 9 / 10 Anoniem
26-10-2012 8 / 10 p.j.p., Sneek
positief
Tandarts-, huisarts- en apotheek-rekeningen worden rechtsstreeks door de behandelaar doorgezonden, zodat ik geen declaraties hoef in te dienen.
negatief
Geen
26-10-2012 10 / 10 Anoniem
26-10-2012 8 / 10 anoniem, Apeldoorn
positief
overleg is mogelijk, krijg de indruk dat men met mij meedenkt en niet alleen aan de eigen portemonnee
negatief
waren slecht op de hoogte van de mogelijkheden bij een privekliniek terwijl de wachttijd er zes maanden korter was
26-10-2012 7 / 10 H. Houstra, de Harkema
positief
Goed te berijken ,en vriendelijk personeel. Duidelijk in uitleg.
negatief
n-v-t
26-10-2012 10 / 10 de vries , lemmer
positief
rek. worden betaald en verder geen opmerkingen
26-10-2012 9 / 10 tineke, amersfoort
positief
Goed bereikbaar. Snel reaktie/antwoord. Zowel via de mail als telefonisch. Uitbetaling van ingediende declaraties snel uitbetaald. Ben zeer tevreden en hoop eigenlijk dat het voor mij wederom de beste keus wordt en ik geen reden kan hebben om over te stappen. Kijk naar de prijs en wat ik denk nodig te hebben. Dus de goedkoopste maar wel goed.
negatief
Geen
26-10-2012 3 / 10 Anoniem
negatief
Ze houden zich niet aan eigen voorwaarden oa mbt orthodontie. Na klacht werd standaard elke declaratie zee laat uitbetaald. Online declareren kan alleen met digid.
26-10-2012 7 / 10 Anoniem
positief
Geen contact gehad met de zorgverzekeraar, dus ik kan eigenlijk geen gegrond antwoord hierop geven.
negatief
Geen contact gehad met de zorgverzekeraar, dus ik kan eigenlijk geen gegrond antwoord hierop geven.
26-10-2012 7 / 10 Anoniem
26-10-2012 9 / 10 H.Derks, Assen
26-10-2012 9 / 10 Anoniem
26-10-2012 3 / 10 veenstra, houtigehage
positief
n.v.t.
negatief
iv.m. mijn ziekte sclerodermie heb ik gekozen voor een uitgebreidere dekking, in de brochure stond dat de pedicure wordt vergoed bij reuma, maar na indiening van de rekening bleek dat in de voorwaarden staat dat de pedicure alleen vergoed wordt bij diabetes en artrose, terwijl ik in de veronderstelling was dat het bij reuma vergoed wordt. sclerodermie is een reumatische aandoening. de meerkosten van de maandpremie had ik dus beter kunnen gebruiken voor de rekening van de pedicure !!
26-10-2012 10 / 10 Joke van Hesselingen, Koedijk
positief
Wij hoeven zelden zelf zorgkosten te betalen. Declaraties worden rechtstreeks met zorgverzekeraar afgehandeld . Uigezonderd de 2 maandelijkse nota van de reumagespecialiseerde pedicure behandeling die wij zelf voorschieten. Na opsturing van de nota is het bedrag binnen 2 weken aan ons overgemaakt ! De Friesland is telefonisch prima bereikbaar en men geeft goed advies.
negatief
Die zijn er niet !
26-10-2012 7 / 10 Anoniem
26-10-2012 8 / 10 jkorbijn, papendrecht
positief
Altijd optijd met betalen
negatief
Ze doen soms erg moeilijk als je een rekening instuur zonder stempel omdat het dan volgens hun om een rekening gaat die je krijgt als je een factuur laat makem zinder het eerst te kopen of te betalen.Dan moet je soms iets 2 x opsturen
26-10-2012 7 / 10 Anoniem
positief
Betaald snel uit.
negatief
Het is gedoe, maar dat geldt voor zorgverzekeringen in het algemeen die geen kontrakt hebben met mijn zorgverleners. Bonnetjes opsturen etc.etc.
25-10-2012 9 / 10 Anoniem
25-10-2012 8 / 10 Anoniem
25-10-2012 9 / 10 Anoniem
25-10-2012 9 / 10 h dijkstra, harkema
25-10-2012 8 / 10 Anoniem
25-10-2012 8 / 10 Anoniem
positief
Prettig tel. Contact
negatief
Geen
25-10-2012 6 / 10 S van der Werff, Drachten
25-10-2012 9 / 10 Anoniem
25-10-2012 9 / 10 Hetty, Harderwijk
positief
Altijd goed bereikbaar, doen wat met opmerkingen van klanten. Goede prijs/kwaliteit verhouding in vergelijking met andere verzekeraars.
negatief
Heb ik niet
25-10-2012 8 / 10 Anoniem
positief
Geen ervaring
negatief
Geen ervaring
25-10-2012 7 / 10 Irene, Apeldoorn
positief
Fijne medewerking bij het verstrekken van goedkeuring voor operaties in het buitenland.
negatief
Na \'fusie\' met Achmea ben ik bang dat De Friesland niet meer De Friesland wordt, die ik ken. Pakket zal worden uitgekleed om de pakketten zoveel mogelijk met elkaar in overeenstemming te brengen.
25-10-2012 9 / 10 Anoniem
positief
Geen bijzonheden, snelle uitbetaling declaraties.
negatief
Nvt
25-10-2012 8 / 10 Conny bos, Zuthen
19-11-2011 9 / 10 H.Bouma, Heerenveen uitstekend
positief
Ik wordt altijd correct geholpen in de winkel van De Friesland Zorgverzekeraar.
negatief
geen
13-11-2011 0 / 10 Rappoldt, stiens minimaal
positief
niet nodig gehad dit jaar
negatief
De tandartsen kosten bleken nooit in het pakket te zitten, dus niet meer bijverzekerd voor tandartsenkosten. Die kosten wel gehad dit jaar.
11-11-2011 9 / 10 Anoniem Betrouwbaar
positief
Rekeningen altijd korrekt
negatief
????
11-11-2011 5 / 10 M van den Heuvel Lenselink, Oud beijerland niet zo best
negatief
Incasso uitvoeren zonder toestemming weinig vergoed ondanks zeer uitgebreide dekking zelf prostop laser therapie werdt niet vergoed
10-11-2011 7 / 10 jan, achlum --
positief
--
negatief
--
10-11-2011 10 / 10 Anoniem perfect !!!!
positief
contacten met zorgverzekeraar worden snel opgepakt en geregeld
negatief
geen
09-11-2011 8 / 10 Ingrid, Wolvega goede prijs-kwaliteit verhouding, vriendelijk en menselijk
positief
Weinig rompslomp, goede aanvullende pakketten voor een redelijk prijs. Vriendelijk personeel.
negatief
geen
09-11-2011 8 / 10 mevr. J.P. Doves - Nederveen, Hippolytushoef Goed
positief
Mijn zorgverzekeraar heeft mij een collectieve verzekering aangeboden via de zorgverzekering van De Friesland
negatief
Geen slechte ervaringen
09-11-2011 8 / 10 j.feenstra, marsum ik ben al diverse jaren bij de friesland dat zegt genoeg
positief
ik vind de voorlichting en de service goed van de friesland. declaraties worden altijd keurig op tijd overgemaakt.
negatief
heb ik niet
09-11-2011 10 / 10 Hartog M.B.,
09-11-2011 6 / 10 Anoniem
09-11-2011 7 / 10 r keizer, kortehemmen duidelijk, goed en betrouwbaar
positief
bereikbaarheid is goed, en vragen worden altijd naar tevredenheid behandelt
negatief
eienlijk heb ik geen slechte ervaringen alleen dat ze aan de dure kant zijn,
09-11-2011 8 / 10 M. Boslooper, Barendrecht goed
positief
er wordt snel gereageerd op eventuele vragen en de declaraties worden snel afgehandeld
negatief
geen slechte ervaringen
09-11-2011 6 / 10 Anoniem, Gees
09-11-2011 9 / 10 H. van der Veer, Almere goed
positief
goede afhandeling declaraties, helder in vergoedingen eigen bijdrage
negatief
geen tot nu toe
09-11-2011 0 / 10 Groot-Fennis, Amstelveen ronduitgoed
negatief
consequent wordt de website als niet te vetrouwen -dus niet GROEN- aangegeven. Div meldingen aan de Friesland ,Nooit reactie
09-11-2011 8 / 10 JA Bakker, Drachten Een goede, betrouwbare partner in de zorg
positief
De snelheid waarmee iets geregeld wordt of uitbetaald wordt. Ook goede ervaring met wachtlijstbemiddeling! De eigenrisicosprijding van per maand betalen is ook een prima service.
negatief
Geen
09-11-2011 7 / 10 k.h.schuurer, wolvega tevreden
positief
aanvragen worden snel beantwoord
09-11-2011 8 / 10 Peter van Dijk, Sint Jacobiparochie betrouwbaar, en gewoon gebleven
positief
Als we de declaraties op sturen, hebben we binnen een week al de vergoeding retour.
negatief
n.v.t.
09-11-2011 7 / 10 janny gersjes, balk
09-11-2011 7 / 10 Sinkeldam, Amsterdam efficient, deskundig
positief
declaraties worden snel uitbetaald.
09-11-2011 8 / 10 Anoniem waar nodig vind i gehoor
positief
klantvriendelijke telefonische contacten
negatief
nvt
08-11-2011 8 / 10 Bas, Hoorn
08-11-2011 8 / 10 E de Vries, Beetgumermolen Ee prima verzekering
positief
De declaraties worden vlot overgemaakt
08-11-2011 5 / 10 Patrick Peperstraete, Almere niet goed
positief
weinig contact, weinig service.
negatief
Te vlug gefocused op betalingen dan service
08-11-2011 7 / 10 Henriette, Veenendaal Beetje traag maar wel correct
negatief
Te lang wachten voordat je iemand aan de telefoon krijgt. Het duurt ook vrij lang voor je bericht hebt over een ingediende declaratie. En heel jammer dat ze geen contract hebben met mijn tandarts, waardoor ik de rekeningen van de kinderen eerst zelf moet voorschieten.
08-11-2011 8 / 10 Anoniem
08-11-2011 9 / 10 Anoniem prima
positief
Makkelijk en goed contact klantenservice, goede bereikbaarheid, snelle en correcte afhandeling declaraties.
negatief
geen
08-11-2011 7 / 10 Anoniem, Harlingen geen problemen
08-11-2011 8 / 10 Huub Janssen, Malden goed
positief
menselijk en geen fabriek
negatief
een enkele keer geeft klantenservice een afwijkend antwoord tov de afhandeling in praktijk
08-11-2011 8 / 10 Jeroen, Heerhugowaard prima afspraak=afspraak
positief
service gericht
negatief
declaratie is omslachtig
08-11-2011 7 / 10 boschma, sint nicolaasga goed
positief
rekeningen worden snel betaald
negatief
vind de premie veels te hoog als dit zo door gaat is het voor modaal nederland niet te betalen meer
08-11-2011 8 / 10 G v Wijhe, Oldebroek
positief
betalen snel uit.
negatief
zijn er niet
08-11-2011 6 / 10 Suus, Geldrop Normaal
negatief
Niet altijd duidelijk wat wel / niet zelf te betalen m.b.t. eigen risico.
08-11-2011 8 / 10 H.Kurtoglu, America Tot nu toe wel heel positief te noemen.
positief
Snelle en goede informatie via telefoon en ook via e-mail en tevens ook snelle afhandeling van declaraties en fijn dat er ook een online declaratie mogelijkheid is.
negatief
Momenteel geen.
08-11-2011 7 / 10 mw. A.M. van Dasselaar, Leeuwarden Dichtbij, goed en openvizier
positief
Dat deze zo dichtbij zit en wij er naartoe kunnen als er iets mis is. Afwikkelen van zaken gaat vrij gemakkelijk en snel. Ze hebben een ombudsman. Wij hebben niet veel ervaringen gehad met de zorgverzekering.
negatief
Geen slechte ervaringen gehad. wel vind ik. Veel vergoedingen als rollators enz. kunnen wat mij betreft uit het pakket. Ik moet mijn fiets ook zelf kopen. Ouderen en gehandicapten kunnen deze vaak zelf wel kopen.
08-11-2011 8 / 10 Willem, Almere-Haven correct en duidelijk advies.
positief
speciale behandeling in overleg werd snel en vakkundig afgehandeld
negatief
n v t
08-11-2011 8 / 10 Petra Ganzevoort, Rutten goed
positief
deskundigheid bij telefonische vraag over bepaalde kosten
08-11-2011 8 / 10 van der molen, Groningen goed
positief
ze mailen altijd terug
negatief
geen
08-11-2011 8 / 10 Anoniem Goed
positief
Goede informatie, vriendelijke klantenservice, goed bereikbaar, snelle afhandeling van declaraties.
negatief
Geen simpele en begrijpbare omschrijving van de dekking.
08-11-2011 10 / 10 Anoniem Aanrader
positief
Uitstekend bereikbaar, nota snel betaald. Snelle reactie op mails.
negatief
Geen
08-11-2011 10 / 10 Anoniem bij verre de beste verzekeraar die ik ken
positief
zeer goede service, snelle betalingen, communicatieve vaardigheden agents zeer goed
negatief
nvt
08-11-2011 7 / 10 Anoniem Over het algemeen goed.
positief
Goede afhandeling declaraties.
negatief
Betaalde rekeningen nog een keer sturen.
07-11-2011 0 / 10 Anoniem geen
positief
geen ervaring
negatief
geen ervaring
07-11-2011 9 / 10 E. Wijnsma, Lemmer zeer tevreden
positief
korrekte afhandeling, geen lastige zaken meegemaakt
negatief
gee
07-11-2011 8 / 10 J.de Vries, Balk
07-11-2011 9 / 10 Anoniem
07-11-2011 5 / 10 hughan, amsterdam bij verschil van mening zeer onbuigzaam en arrogant
positief
sommige declaraties worden zonder probleem correct afgehandeld
negatief
moeizame afhandeling van sommige declaraties ,onduidelijke voorlichting en ondeskundigheid van klanten service
07-11-2011 8 / 10 Anoniem zeer tevreden
positief
nooit contact alles gaat goed
negatief
zie bovenstaande
07-11-2011 7 / 10 Kamminga, Boornbergum
07-11-2011 8 / 10 Anoniem
07-11-2011 9 / 10 oje, lemmer zeer goed
positief
de verschillen die er waren zijn prima op gelost
negatief
geen
07-11-2011 8 / 10 Pot, Sneek
29-04-2011 8 / 10 Anoniem goed tot zeer goed
positief
- snelle afhandeling ingediende declaraties. - ook al staat in de polisvoorwaarden dat een verwijsbrief vd huisarts noodzakelijk is dan worden nota's ook vergoed zonder die verwijsbrief (ze doen dus niet moeilijk) - goed pakket vergoedingen in de aanvullende verzekeringen
negatief
nog niet gehad, hopelijk ook niet in de toekomst! :-)
10-03-2011 8 / 10 Tenniglo, Suwald Is beter dan wat ik hiervoor heb gehad
positief
Je kunt naar hun hoofdkantoor en daar kun je goed met een me3dewerker praten.
negatief
Ik moest op zeker moment geld terugboeken. Ik moet nog nazoeken of dit terecht of onterecht is. Ik moet nog naar het hoofdkantoor om dit punt met hun te bespreken.
07-03-2011 8 / 10 Anoniem, lemmer tevreden
positief
binnen 10 dagen afhandeling declaraties bij vragen wordt er goede informatie gegeven
01-12-2010 8 / 10 Anoniem tot zover goed
17-11-2010 8 / 10 Anoniem
17-11-2010 7 / 10 Anoniem
17-11-2010 9 / 10 vdS, Den Haag uitstekend
positief
de klantenservice is \"klantgericht\" zij zijn zeer duidelijk met antwoorden in \"begrijpelijke\" taal zodat je niets hoeft te zoeken naar addertjes onder het gras.
17-11-2010 6 / 10 Anoniem, Amsterdam Op zich professioneel, maar dekking te veel binnen regels gezet.
positief
snelle afhandeling declaraties.
negatief
psycholoog niet dekken als hij geen lid is van een bepaalde vereniging, je kunt dan de (gediplomeerde) psycholoog van je keuze niet uitkiezen.
16-11-2010 8 / 10 Mark
16-11-2010 8 / 10 R de Haan, Apeldoorn Uitstekende zorgverzekeraar
positief
vergoedingen voor sportkeuring en goede tandartsdekking. Misschien niet geheel wat ik precies wil ivm steunziolen en bril (+8 dioptrie|)
negatief
Geen
16-11-2010 8 / 10 broersma, harlingen prima, betrouwbaar, prijs/kwaliteit prima
16-11-2010 8 / 10 MB, Lemmer
16-11-2010 6 / 10 Ismael Borg, Den Haag behulpzaam vriendelijk, snel afhandeling, duur
positief
klantvriendelijk en behulpsaam
negatief
achtr af blijkt dat je niet helder idat je alsnog moet bij betalen bij kosten van tndarts die behoorlijk hoog zijn en dat je in mun van tijd aan je limiet zit van €500 wardor je alsnog extreem bedragen moet betalen. Ik heb nu noodgedwogen met eerste kroon die ik moet krijgen van de tandarts uitgesteld tot volgend jaar omdat de totale kosten van €600,- ik maar max €150 terug krijg. dit alles omdat ik al bij controle al nodige had verbruikt.al met al komt op neer dat ondanks je verzekering bent, dat je denkt tocht goed gedekt te zijn je alsnog een hoop geld moet betalen wat ik niet kan.Gevolg dat ik nu al ruim 6 mnd een risico neem dat mijn tand waar kroon op moet niet afbreekt. Dankzij deze maatregel van de overheid in 2006 ben ik er elke jaar flink op achteruit gegaan wat betreft verplichte zorg aan verzekering, ik maak me dan ook zorgen ondanks dat ik via me werk ene kleine coliatiets korting ontvang ik straks echt me rekeningen niet meer kan betalen, Gelukkig ben ik gezon. Maar het feit dat je ook een verplicht eigen risco heb die ook enorm oploopt elke jaar nekt mij . Is finacineel domper en ik stel dan ook echt elke bezoek naar huisarts uit aangezien je zo ondanks je verzekerd bent alsnog zo fikse factuur kan krijgen. Ik durf me an niet meer aanvullend te verzekeringen, wat me ook enorm irriteert is dat als je tanden wilt verzekeren je dan eerst ook aanvullend moet bij verzekeren, wat de premie alleen mar extra hoog maakt, en e dekking van aanvullende is merendeel niet iets wat echt iets toeveogd. dit vind ik ook bij andere maatschappijen, en is echt zeer complex en ingewikkeld te deon om helder te krijgen welke verzekering wat dekt en hoe, waardoor ik veel premie betaal voor zaken die niet relevant zijn. Het is echt doo de bomen het bos niet meer zien. Dit vind ikzo ie zo een zeer kwalijke en enstige zaak. Ik werk ook in de zorg , draag veek verantwoordleijkheid maar verdein benden modaal terwijl ik wel veel risco loop omziek te kuenne worden aangezien ik met mensen werk. Mensen met een flink salaris kunnen die verhoging makklijk missen, maar de midden modaal en daaronder kunne al nauwelijks hoofd boven water houden, en dan toch verplicht zulke hoge lasten moeten hebben. Weet uit de praktijk dan ook dat er gezinnen zijn die nog slechter hebben als ik als het gaat om zorgverzekering met facturen die ze echt niet meer kunne betalen ondanks dat ze verzekerd zijn en daar al krom voor moeten liggen om die te betalen. Hoe ver gaat dit nog door. Er mag best wel een eens halt komen, directeuren van zorg verzekeraars en management verdienen meer dan genoeg , laten die maar wat inleveren ten boven oor die wat financieel zwakkere in onze maatschappij
16-11-2010 8 / 10 Twan Janssen, Helmond
positief
Geen, heb ze nog nooit contact gehad met ze.
negatief
Geen , idem.
16-11-2010 8 / 10 A.Dijkstra-Dijkstra, Anjum zeer tevreden
positief
alles goed op orde.
negatief
heb ik niet
16-11-2010 8 / 10 J. Wilke, Zwolle zonder problemen, dus goed
positief
Bereikbaarheid via (mobiele) winkels in noord Nederland.
16-11-2010 8 / 10 Geesje de Haan Goed
positief
Declaraties worden snel vergoed.
negatief
Kwam er na een jaar pas achter dat er een voordelige studentenverzekering was voor studerende zoon, dat was 2 jaar geleden geloof dat ze dit ondertussen aangepast hebben.
16-11-2010 6 / 10 Anoniem Ik ben voldoende tevreden over mijn zorgverzekering
16-11-2010 8 / 10 j.krol, dokkum
16-11-2010 7 / 10 Anoniem betrouwbaar, streekgebonden
16-11-2010 8 / 10 paasonen, amsterdam niet slecht
16-11-2010 8 / 10 Anoniem
positief
altijd goed bereikbaar en je krijgt netjes antwoord op je vragen
16-11-2010 6 / 10 Anoniem duur
16-11-2010 8 / 10 Doddema, Drachten Een fijne, menslijke, sociale verzekering waar je op kan bouwen
positief
Ik belde om te melden dat ik zonder baan kwam per 1 januari en dus uit het collectief moest, ik heb nog geen nieuw werk en ga dus achteruit in mijn inkomsten. Toen kreeg ik de aanbieding om lid te worden van bv Fryske Gea of \"de wadden vereniging en dan betalen zij het lidmaatschap en ik krijg via hun collectief de korting. Dat vond ik echt een warme douche in deze spaarzame tijden. Dus dat was een hele fijne verassing. Perfecte service, want ik had nergens om gevraagd en zo kreeg ik toch een meevaller.
negatief
Ja nou ja,....die zijn er dus ECHT niet. En ik heb toch vaak eens met bv de incasso te maken gehad. Ze zijn echt erg humaan, zolang je maar contact met ze houd.
16-11-2010 8 / 10 Rodenhuis, Drachten
16-11-2010 7 / 10 Anoniem
16-11-2010 9 / 10 Anoniem
16-11-2010 8 / 10 Anoniem functioneel
positief
telefonishce bereikbaarheid en infobus op vrijdag in het dorp
negatief
--
16-11-2010 8 / 10 Anoniem
16-11-2010 8 / 10 Anoniem
15-11-2010 7 / 10 Baukje Bangma, Workum
15-11-2010 7 / 10 A. Bruinink, Leeuwarden
15-11-2010 6 / 10 Anoniem
15-11-2010 7 / 10 M Hogeveen, Hoorn
15-11-2010 10 / 10 vermeulen, beilen prima
positief
vriendelijke en deskundige hulp en beantwoording van vragen via email en telefoon. snelle afhandeling van schriftelijke vragen.
negatief
geen
15-11-2010 8 / 10 Anoniem
15-11-2010 8 / 10 Anoniem, dokkum
15-11-2010 8 / 10 Arentz, Doetinchem GOED
positief
GEEN
negatief
GEEN
15-11-2010 8 / 10 Anoniem goed
positief
Snel antwoord bij mail vraag. Declaratie ook snel vergoed. Tot nu geen problemen bij deze zorgverzekeraar.
negatief
heb ik gelukkig nog niet gehad.
14-11-2010 8 / 10 Anoniem
14-11-2010 8 / 10 a.de ronde, groningen
14-11-2010 3 / 10 Anoniem
14-11-2010 8 / 10 Anoniem Duidelijk en vriendelijk
positief
Snelle afhandeling declaraties, vriendelijke service
negatief
Weinig vergoedingen van alternatieve geneeswijzen en brillen
13-11-2010 8 / 10 y beckers, marssum goed
13-11-2010 7 / 10 Anoniem goed
13-11-2010 7 / 10 Anoniem
13-11-2010 8 / 10 Anoniem
12-11-2010 7 / 10 Anoniem
12-11-2010 8 / 10 esther, meppel
11-11-2010 8 / 10 Anoniem
11-11-2010 8 / 10 b.spoelstra, assen goed. wellicht iets te duur
11-11-2010 4 / 10 th.de vries, dokkum zie 6b
positief
Alles is perfect ,maar dat een klant korting krijgt omdat hoiij lid is van bv. vakbond anbo of een ander clubje vind ik bestelen van van diegene die daar niet lid van zijn HEB DAAT OVER GEREAGEERD maar dat helpt dus niet EN KLANTEN OP DEZE MANIER BEVOORDDELEN NOEM IK SLECHT
negatief
Alles is perfect ,maar dat een klant korting krijgt omdat hij lid is van bv. vakbond, anbo, of een ander clubje vind ik bestelen van diegene die daar niet lid van zijn HEB DAAR OVER GEREAGEERD maar dat helpt dus niet EN KLANTEN OP DEZE MANIER BEVOORDDELEN NOEM IK SLECHTAls ik iets in een winkel koop gaat dit toch ook niet gebeuren
11-11-2010 8 / 10 Hanneke, Jubbega
11-11-2010 2 / 10 stef, sneek veel geld betalen en je krijgt niks voor terug
positief
je moet tegenwoordig bijna alles zelf betalen terwijl je al elke maand 110 euro betaald en maak je geen gebruik van is gewoon weg gegooit geld
negatief
er zijn dingen die ze niet vergoeden willen zo als rode vlekken op mijn gezicht die graag weg wil laten halen met lazer
10-11-2010 8 / 10 T. Klijnstra, Oosterwolde Redelijk goed tot goed
positief
2 operaties KNO (neus en keel ivm snurken) door De Friesland betaald, ondanks twijfel of er dekking is ivm speciale operatiemethode. Vergoedingen heel snel uitgekeerd. Vriendelijke mensen aan telefoon. Stoppen met roken behandeling dmv ProStop wordt niet uitgekeerd. De Friesland biedt mij als tegemoetkoming 8 % korting op aanvullende premie via collectief.
negatief
Heb 1 maal coulance uitkering aangevraagd voor een behandeling welke niet onder de dekking viel. Ivm geen geaccepteerde behandelwijze geen coulance uitkering. Helaas. Had meer soepelheid verwacht. Dmv ProStop behandeling gestopt met roken. Methode wordt niet erkend door De Friesland (heeft zelf 1 methode (praatgroep)). Praatgroep werkt voor mij niet denk ik. Ik vind het slechte zaak dat De Friesland niet open staat voor andere stoppen met roken methodes welke hun goede uitwerking wel bewezen hebben. Ik kon ook dit zelf betalen, € 189,--.
10-11-2010 7 / 10 Anoniem
09-11-2010 4 / 10 Anoniem
09-11-2010 8 / 10 Anoniem positief
08-11-2010 8 / 10 Anoniem
08-11-2010 7 / 10 Anoniem
08-11-2010 8 / 10 Alicia Goede verzekeraar
positief
Snelle afhandeling declaraties, vriendelijk aan telefoon en heel goed bereikbaar.
negatief
Ik heb geen slechte ervaringen met De Friesland.
08-11-2010 8 / 10 Anoniem
06-11-2010 9 / 10 Anoniem probleemloos
06-11-2010 8 / 10 Anoniem
05-11-2010 7 / 10 Anoniem
02-11-2010 9 / 10 marianne boslooper, Barendrecht
28-10-2010 6 / 10 Anoniem
28-10-2010 9 / 10 Anoniem
26-10-2010 6 / 10 Anoniem goed
positief
Nooit geen problemen met declareren, wel kritisch dus signalerend wanneer tandarts zomaar iets op factuur zet.
negatief
Te weinig vergoeding voor alternatieve zorg.
26-10-2010 10 / 10 Groot, Amstelveen
positief
snel en goed
negatief
weet niet
23-10-2010 8 / 10 Frans Kets, Mantgum
21-10-2010 7 / 10 krijtenberg, leeuwarden
18-10-2010 5 / 10 Anoniem
16-10-2010 8 / 10 Boonstra
positief
Elke rekening die ik opstuur wordt heel snel vergoed. En als ik telfonisch een vraaag heb, wordt het snel en vaardig afgehandeld
negatief
nvt
16-10-2010 4 / 10 patrick Peperstraete
positief
Geen
negatief
Geen duidelijkheid over verandereringen
15-10-2010 8 / 10 Anoniem
positief
Er werd snel gehandeld bij medische kosten die ik had in het buitenland
15-10-2010 7 / 10 t,bouma, damwoude
15-10-2010 9 / 10 Anoniem
15-10-2010 8 / 10 h.mulder, noordwolde
positief
uit bovenstaande blijkt dat ze goed zijn
negatief
niet van toepassing.
15-10-2010 7 / 10 Anoniem
15-10-2010 7 / 10 werkhoven, harlingen
14-10-2010 8 / 10 Anoniem
positief
snelle betaling en duidelijke overzichten van transacties
negatief
geen
14-10-2010 4 / 10 Anoniem
negatief
Niet nakomen van afspraken; slechte dekking (achteraf)
14-10-2010 4 / 10 J.J. Siemensma, Leeuwarden
14-10-2010 8 / 10 Anoniem
14-10-2010 7 / 10 in het veld, haaksbergen
positief
behulpzaam
negatief
veel gedoe wanneer je niet in friesland woont
14-10-2010 8 / 10 Anoniem
positief
ondersteuning bij keuze van behabdelcentra wachtlijstbemiddeling benadering klantendienst bij vragen
06-10-2010 10 / 10 sijbrandij, suameer
positief
Altijd vriendelijke afhandeling van vragen. Ook goed advies.
negatief
Heb ik gelukkig nog niet gehad
04-10-2010 8 / 10 Anoniem
03-10-2010 8 / 10 J. Biegel - HIrdes, Heerenveen
positief
raties staan altijd binnen 10 dagenop je rekening
28-09-2010 8 / 10 bosma, oldeholtpade
28-09-2010 8 / 10 Anoniem
26-09-2010 8 / 10 G B, H\'wijk
positief
Snelle uitbetaling declaraties vriendelijke klantenservice met verstand van zaken soepel met declaraties die kids betreffen;bijv oorstukjes voor een hoortoestel...worden normaal maar 1x per zoveel jaar vergoed,mijn zoon kreeg ze probleemloos vergoed omdat zijn oren \"nog in de groei waren\"
negatief
Ik vind ze te star in alternatieve geneeswijzen. Ik heb bijv veel baat bij BSR therapie,maar omdat het pas ontwikkeld is na het samenstellen van "de alternatieve lijst"wordt het niet opgenomen bij hen,ondanks dat het effect aantoonbaar is ... Voor ons de reden om na al die jaren toch eens om te kijken naar een andere zorgverzekeraar.
25-09-2010 6 / 10 visser a, wijckel
positief
het wordt altijd snel gedclareerd
negatief
weinig vergoedingen voor slechtziendheid en dylexie mijn zoon heeft plus 10 en dyslexie om de zoveel tijd moet hij een nieuwe bril. ik vindt dat hij enigzins gehandicapt is en dubbel gehandicapt voor ons omdat we alles moeten bekostigen. de bril is erg duur omdat hij een hoge en zeldzame afwijking heeft met een cylindrische afwijking
23-09-2010 7 / 10 Willem, Almere
23-09-2010 9 / 10 Anoniem
15-09-2010 8 / 10 Anoniem
14-09-2010 9 / 10 Dooper, Venlo
positief
Het complete pakket klopt. Van A_Z
negatief
Geen
10-09-2010 9 / 10 Mevr.L de Jong, Oosterhout nb
positief
je wordt telefonisch vriendelijk behandeld,en alle vragen worden duidelijk beantwoord.Alle decleraties worden netjes afgehandeld.
negatief
tot op heden heb ik die nog niet gehad.
08-09-2010 8 / 10 Anoniem
positief
De meeste medische behandelingen worden goed gedekt. Vaak is 20% eigen risico bij de meer kostbare behandelingen.
negatief
In de gevallen dat ik de Friesland telefonisch probeer te bereiken, komt het veel voor dat er een enorm lange wachtrij is om een medewerker aan de telefoon te krijgen. Het grootste nadeel is dus als ik wil weten of iets gedekt wordt door de verzekering of tot welk bedrag, dat ik dan erg lang op mijn antwoord moet wachten. Zelfs is het zo dat de medewerkers het niet weten en dat er overlegd moet worden met specialisten dat je pas na twee weken hoort of je het bedrag al dan niet geheel of gedeeltelijk terug kunt vorderen.
04-02-2010 3 / 10 alex
25-01-2010 8 / 10 J Bakker- Bron, Stiens
positief
alles wordt op een goede en deskundige manier afgehandeld
negatief
geen
31-12-2009 9 / 10 F.Renniers, Tienray
positief
Declaraties snel afgehandeld
negatief
Geen.
30-12-2009 6 / 10 Anoniem
30-12-2009 9 / 10 Anoniem
positief
Overzichten van betalingen en verrekeningen zijn duidelijk en te begrijpen.
negatief
Geen ervaringen.
30-12-2009 8 / 10 Anoniem
30-12-2009 5 / 10 Anoniem
30-12-2009 9 / 10 A.Biesterbosch, Wergea
30-12-2009 6 / 10 Anoniem
30-12-2009 8 / 10 Anoniem, alkmaar
30-12-2009 6 / 10 Anoniem
29-12-2009 7 / 10 Anoniem
29-12-2009 9 / 10 e schaap, oosthem
positief
gaat altijd goed
29-12-2009 8 / 10 Tangelder, Gaanderen
29-12-2009 8 / 10 B.Zwiers, Heerenveen
positief
vragen en (vermeende) klachten worden goed afgehandeld
negatief
geen
29-12-2009 9 / 10 Anoniem
positief
Voor me uitgezocht bij welke specialist is snel terecht kon.
negatief
Geen slechte ervaring.
29-12-2009 7 / 10 cora, julianadorp
positief
snelle afwikkeling van declaraties. goed antwoord op vragen
negatief
geen
29-12-2009 7 / 10 Anoniem
29-12-2009 8 / 10 Anoniem
29-12-2009 7 / 10 Anoniem
29-12-2009 4 / 10 Anoniem
29-12-2009 5 / 10 ankie jans, swifterbant
positief
ziekenhuis en artsen en revalideren gaat zeer goed tot op heden
negatief
ik vind dat zij te snel concluderen
25-12-2009 9 / 10 Anoniem
positief
vlotte afhandeling van declaraties
negatief
geen
24-12-2009 8 / 10 Anoniem
positief
snelle reacties / goede service
negatief
geen
23-12-2009 8 / 10 Anoniem
23-12-2009 7 / 10 Anoniem
23-12-2009 8 / 10 Anoniem
positief
kantoor in Drachten, persoonlijk kontakt. Rekeningen snel declareren.
negatief
slechte vergoeding haarwerken
22-12-2009 7 / 10 Anoniem
negatief
zeer beperkte keuzevrijheid psycholoog/therapie
22-12-2009 8 / 10 Anoniem
positief
uitstekende bereikbaarheid en serviceverlening
negatief
Jammer dat de dekking voor orthodontie per 2010 is verslechterd.
21-12-2009 8 / 10 anne van aalzum, balk
positief
vrij uitgebreide dekking. Meeste rekeningen worden door artsen en ziekenhuis gedeclareerd.
negatief
soms niet altijd even snel met uitkeren van declaraties.
20-12-2009 5 / 10 Anoniem
negatief
ik heb sinds jaar en dag de hoogste zorgverz. voor mijn gebit, na wat ellende met inkomen en dus betalingen van rekeningen ( te laat ) door een relatie breuk mijnerzijds, ben ik uit de aanv. verzekering gegooid en moet om weer terug te komen daarvoor een keuring laten doen, die 60 euro kost!!! en waar ik niet doorheen ga komen omdat mijn gebit niet goed genoeg is!! Belachelijk!!
19-12-2009 8 / 10 j feenstra, marssum
18-12-2009 10 / 10 annelies van kooten, zandvoort
positief
met alle contacten die wij hebben gehad met de Friesland hebben wij uitstekende ervaringen!! Telefoon wordt zeer snel opgenomen met uiterst bekwame dames/heren aan de telefoon.
17-12-2009 7 / 10 Brahim, Almere
positief
Al 2 jaar klant geen enkele negatieve ervaring tot nu toe.
negatief
geen
16-12-2009 9 / 10 Mollema, Assen
positief
Ik heb nauwelijks kosten maar de afspraken worden goed nagekomen dus ik ben erg tevreden
negatief
Heb ik niet
16-12-2009 8 / 10 Anoniem
15-12-2009 4 / 10 Anoniem
positief
gewoon normale hulp zoals ze overal zijn.
negatief
ze halen alle gegevens van ons gezin door elkaar, eigen risico's klopten niet meer enz. we gaan ook overstappen.
15-12-2009 8 / 10 Anoniem
15-12-2009 9 / 10 Anoniem
positief
Geen gelul, gewoon snelle service en goede bereikbaarheid. En ze lopen me niet telkens te dwingen om allerlei sportdingen te doen zoals Achmea doet.
negatief
geen
14-12-2009 8 / 10 Anoniem
14-12-2009 8 / 10 aad, Den Haag
positief
goede en snelle service, goede telefonische helpdesk, snelle uitbetaling
negatief
heb ik niet
14-12-2009 7 / 10 S.Y.Bartels, Harlingen
positief
Nog nooit problemen gehad.
14-12-2009 8 / 10 DJ Zandstra, Drachten
positief
goede (telefonische)info, bijv buitenlandreizen en vergoedingen
negatief
geen
14-12-2009 8 / 10 Anoniem
14-12-2009 7 / 10 Anoniem
13-12-2009 9 / 10 Dirk Klop, Swifterbant
positief
CORRECT EN NETJES
12-12-2009 6 / 10 R.Himmerlreich, Gorredijk
12-12-2009 8 / 10 Anoniem
11-12-2009 7 / 10 Anoniem
11-12-2009 9 / 10 José Wobbes-van der Horn, Den Horn
positief
Ik heb alleen goede ervaringen. Uitmuntend is de telefonische consult met de Friesland zorgverzekeraar.
negatief
n.v.t.
10-12-2009 8 / 10 F van der Wielen, Heukelum
08-12-2009 5 / 10 Wouter Zweers, Ane
positief
Declaraties worden rechtstreeks betaald, je hoeft niet voor te schieten.
negatief
Aanvullend tandarts extra is zeer mager.
08-12-2009 2 / 10 Anoniem
08-12-2009 8 / 10 Anoniem
08-12-2009 7 / 10 J Woussma, Kuinre
positief
DE KOSTEN TIJDENS DE VACANTIE VAN DE DOKTER WAS GEEN PROBLEEM
negatief
GEEN
08-12-2009 7 / 10 Anoniem
07-12-2009 7 / 10 Anoniem
07-12-2009 8 / 10 Anoniem
07-12-2009 7 / 10 Jan
positief
Vlotte afwikkeling declaraties
negatief
heb ik zo niet, niet de goedkoopste meer
07-12-2009 2 / 10 van de laar, Lelystad
negatief
geen vergoeding van medicijngebruik, het product is goedkoper dan het voorgeschreven medicijn dat zij wel vergoeden.Zeer star en geen coulange regelingen.
06-12-2009 6 / 10 Anoniem
positief
Ik had een vergoeding voor de taxi van mijn zoon nodig,maar de papieren werden keer op keer niet opgestuurd.
negatief
Dat de medicijnen van mijn zoon niet vergoed worden
06-12-2009 7 / 10 Anoniem
positief
geeft nooit problemen
negatief
geen
06-12-2009 6 / 10 H.M.N. van der Heijden, Rosmalen
positief
correcte afhandelingen
negatief
te duur !!!amper collectiviteiten. aanvullende moeilijk te doorgronden
06-12-2009 7 / 10 Anoniem
positief
goede klantenservice,vlotte afhandeling van n ta's
negatief
alhoewel achteraf steeds bleek dat hun polisvoorwaarden correct werden toegepast is de inhoud van de verzekering wat 'armzalig' in vergelijking tot wat ik gewend was bij bijv. IZA
06-12-2009 7 / 10 L.T. Jansma, Britsum
positief
alles gaat goed , maar wij hebben weinig contact.
negatief
geen slechte ervaring
05-12-2009 8 / 10 Anoniem
05-12-2009 6 / 10 J.M. Beertsen, Leeuwarden
positief
Snelle uitbetaling declaraties, aan telefoon goede informatie en duidelijk
negatief
vragen per email worden met standaard bericht afgehandeld, niet op individu gericht of beantwoording van specifieke vraag
05-12-2009 7 / 10 Anoniem
05-12-2009 8 / 10 J.Reitsma, Rottum
positief
Snelle afhandeling van de onkosten. Men kan zo binnen lopen voor een vraag.
05-12-2009 7 / 10 Anoniem
04-12-2009 8 / 10 Anoniem
04-12-2009 7 / 10 Anoniem
03-12-2009 9 / 10 Freek Dillingh, Nijkerk
positief
snelle afhandeling van declaraties.
negatief
Geen!
03-12-2009 7 / 10 Anoniem
02-12-2009 7 / 10 vries, wijnaldum
positief
vlotte verrekening ook als alle gegevens niet bekend zijn
02-12-2009 6 / 10 Anoniem
02-12-2009 9 / 10 a.p.oord, almelo
positief
correct aan de telefoon, sbnel email antwoord, geen gezeur over betalingen
negatief
die heb ik niet
02-12-2009 8 / 10 Kersbergen, Harlingen
02-12-2009 7 / 10 wouter jongstra, leek
02-12-2009 5 / 10 Anoniem
02-12-2009 6 / 10 Anoniem
02-12-2009 8 / 10 H.Huging, Leeuwarden
positief
Alleen maar gunstig in woord en gebaar.
negatief
GEEN
02-12-2009 7 / 10 D. de Boer, Sneek
02-12-2009 5 / 10 yvonne, leeuwarden
01-12-2009 9 / 10 Anoniem
positief
Snel aan de telefoon. Deskundig en behulpzaam. Bellen zelf terug.
negatief
Ik vroeg iets over VECOZO: ik wilde niet dat mijn aanvullende verzekeringen hierin zouden staan. Noch andere gegevens. Nu heeft de Friesland betoogd t.o. het CBP dat zij dit belangijk vinden. Maar ze vergaten (ik denk met opzet) te vermelden dat ze ook de huisarts vermelden. En dat is informatie die niet belangrijk behoort te zijn voor een verzekeraar.
01-12-2009 7 / 10 Anoniem, hallum
30-11-2009 7 / 10 Anoniem
30-11-2009 6 / 10 Anoniem
30-11-2009 8 / 10 Anoniem
29-11-2009 7 / 10 Anoniem
positief
Ben wel tevreden,
negatief
Ik zit met enorm medische probleem,Hier ben ik niet echt mee geholpen qua hulp omdat ik te horen kreeg dat een zorgverzekeraar hier zich niet mee bemoeid. Als patient zou je eigenlijk wel met medische problemen bij de zorgverzekeraar terecht moeten kunnen en klachten worden geregistreerd.En hier onderzoek voor word gedaan, Wat nu nog niet het geval blijkt te zijn . Dit zou echt een aandachtspunt voor de zorgverzekeringen moeten worden ook vanwege de hoge kosten die dit met zich mee brengt. Meer controles met betrekking tot artsen door onnodige dure bahandelingen te laten uitvoeren dit kan de zorgverzekeringen miljoenen besparen volgens mij. Veel meer controles te houden door patienten telefonisch te benaderen of behandelingen enzovoort wel correct zijn gegaan zoals het zou moeten zijn. Heb helaas zelf moeten ondervinden hoe de werkwijze in bepaalde ziekenhuizen nog veel te wensen overlaat. In kwaliteit en kwantiteit zit dus ook een groot verschil. Wij als klanten van zorgverzekeraar moeten nu nog duurdere premie's gaan betalen in 2010. Maar zouden ziekenhuizen wat gerichter gaan declareren bij de zorgverzekeraars dit de zorgverzekeraars heel wat euro,s kan besparen.En wij als klant minder premie kunnen betalen.
29-11-2009 1 / 10 C.J. Aalberts, Middenmeer
negatief
Beloven veel maar doen weinig. Kankerpatienten zijn bij deze zorgverz. zeer slecht af men doet niets zelfs als dit goedkoper is dan de behandeling die mischien wel word vergoed. Al met al een heel slechte zorgverz. mij.
29-11-2009 10 / 10 Anoniem
positief
Alles loopt gewoon op rolletjes, indienen uitbetalen, loopt prima.
29-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
Vlotte afwikkeling zonder problemen
negatief
Geen
28-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
Vriendelijk, klantenservice goed, betalen direkt uit, doen niet moeilijk met medicatie of keuze arts.
negatief
Alternatieve geneeswijze .Waren enkele jaren gel;eden erg goed met alternatieve geneeswijze en voorwaarden nu dus niet meer voor mij een rede om naar een andere zorgverlener te gaan
28-11-2009 5 / 10 Anoniem
positief
telefonisch goed bereikbaar.
negatief
Deskundigheid klantenservice
28-11-2009 8 / 10 Gerda Jasper-van der Mark, Leeuwarden
28-11-2009 5 / 10 g.s.van der veen, joure
positief
geen
negatief
te dure premies
28-11-2009 8 / 10 van Vroonhoven, Eindhoven
positief
Snelle service. Dochter van 18 kwam in aanmerking voor een studentenkorting op de aanvullende verzekering. De adviseur heeft dit telefonisch meteen in orde gemaakt waarbij we zelfs het verschil voor de maanden waarvoorvoor we teveel betaald hebben terug kregen.
28-11-2009 8 / 10 van der meer, franeker
positief
Wij zijn al jaren bij deze verzekeraar,is altijd goed bevallen,declaraties worden snel uitbetaald,ook goede service punten zoals een keer in de week een bus die route,s rijd door noord friesland, en waar je met vragen terecht kunt.
negatief
heb ik niet gehad.
28-11-2009 7 / 10 Anoniem
28-11-2009 9 / 10 Anoniem
positief
goede communucatie
negatief
geen ervaring
28-11-2009 9 / 10 Anoniem
28-11-2009 8 / 10 Anoniem
28-11-2009 7 / 10 Vredeveldt, Westervoort
positief
goed telefonisch bereikbaar, voor mij nog altijd een van de goedkooste van NL
negatief
dekking van't pakket wordt ieder jaar steeds minder.
27-11-2009 6 / 10 H.I.Monkelbaan-Jorna, Mirns.
positief
Ik ben optimaal verzekert,heb buitenk mijn premie per jaar nog veel zelf moeten betalen,dit terwijl ik weinlig bij de dokter en ook in het ziekenhuis verschijn.
negatief
De kleine mankementjes worden mij nog zelf voorgeschoteld als extra. Bovendien als je bij De Friesland verzekert bent,deze het lidmaatschap van "It Fryske Gea"met alle geneugten voor jou betaald. Dit heeft niks van doen met zorg en ziekteverz.
27-11-2009 6 / 10 Anoniem
negatief
Geen betaling van alternatieve medicijnen
27-11-2009 9 / 10 Anoniem
27-11-2009 7 / 10 P Hoekstra, De Westereen
positief
Als je belt zijn ze altijd heel vriendelijk. Ook is er in ons dorp een zorgbus waar je altijd heen kunt met al je vragen.
negatief
Tot nu toe geen slechte ervaringen gehad. De documentatie kan wel wat duidelijker.Gewoon in één boekje en niet in drie.
27-11-2009 6 / 10 Boom, Burgum
positief
Geen goede ervaringen. Zijn gezond
negatief
geen slechte ervaringen. zijn gezond
27-11-2009 9 / 10 Anoniem
27-11-2009 8 / 10 Anoniem
27-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
correcte behandeling; vriendelijk aan de telefoon; vlotte afhandeling nota 's
27-11-2009 7 / 10 H. Hofman, Ferwert
positief
Geen problemen met declaraties. Snelle verandering van polis binnen de zorgverzekering per telefoon op 31 dec.
negatief
In het verleden werd er veel langs elkaar heen gewerkt. Hoe dat nu is weet ik niet.
27-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
snelle afhandeling declaraties
negatief
geen
27-11-2009 8 / 10 Anoniem
27-11-2009 7 / 10 Helga van de Wal, Sneek
positief
Ze KUNNEN snel handelen, als het moet
negatief
Het vechten met de WMO
26-11-2009 7 / 10 Anoniem
positief
vriendelijk en behulpzaam
26-11-2009 5 / 10 r.van den born, emmeloord
positief
snelle terugboekingen van betalingen.
negatief
slechte dekkingen veel zelf betalen.
26-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
Snelle afhandeling declaraties; nauwkeuring
26-11-2009 7 / 10 Anoniem
26-11-2009 7 / 10 Anoniem
26-11-2009 8 / 10 Anoniem
26-11-2009 9 / 10 Anoniem
25-11-2009 6 / 10 kim, roosteren
negatief
Op de vraag of ik ook in belgie bij de kaakchirurg terecht kon aangezien ik op de grens woon werd enigszins aggressief gereageerd en werd op zeer onbeschofte manier verteld dat dit zeker niet kon. Vanwege dit en de hoge prijs(stijging) van de polis ga ik dan ook overstappen.
25-11-2009 9 / 10 Anoniem
positief
Gespecialiseerde kliniek voor me gezocht waar geen lange wachttijden zijn voor een consult en/of behandeling.
25-11-2009 9 / 10 Anoniem
25-11-2009 6 / 10 Y.Kooistra, Snits
positief
Benaderbaarheid van de mensen van de Fries;land is goed
negatief
De Friesland is niet goed in de integratie van de traditionele en de alternatieve geneesmethoden
25-11-2009 7 / 10 Anoniem
25-11-2009 8 / 10 Vlieger, Harlingen
positief
Fysio, goed.
negatief
steunzolen maar te klein gedeelte.
25-11-2009 7 / 10 N.N, Emmeloord
negatief
administratie en financiële kant niet altijd op orde
25-11-2009 9 / 10 Anoniem
25-11-2009 8 / 10 Anoniem
25-11-2009 8 / 10 Monique Veenstra, Stiens
25-11-2009 8 / 10 Anoniem
25-11-2009 7 / 10 Anoniem
25-11-2009 7 / 10 h.h.bruggeman, ruurlo
positief
telf. goed bereikbaar !!!! heel belangrijk.
negatief
de uitbetalingen duren mij te lang. bij afwijzing onvoldoende begrijpelijke polisredenen.
25-11-2009 9 / 10 Anoniem
positief
waarom geeft uw site een bedrag van 94 E meer aan bij de friesland dan wij nu betalen in 2010?
25-11-2009 8 / 10 Anoniem, Haarlem
negatief
ik vind het een slechte zaak dat ik daar niet in een collectieve verzekering kan en zodoende de korting van een ander betaal.
24-11-2009 9 / 10 Anoniem
24-11-2009 9 / 10 Anoniem
positief
Zoals al aangegeven ; gewoon goed en betrokken bij mij als \"klant\".
negatief
Nabelasting over 2007 omdat toen pas de rekening van het ziekenhuis werd ontvangen. Ik heb zelf bij hun aangedrongen om ziekenhuizen toch meer te sommeren rekeningen eerder in te sturen !
24-11-2009 7 / 10 Anoniem
24-11-2009 6 / 10 Meijering, Zeiejrveld
positief
Snelle afhandeling declaraties
negatief
Lang niet alles wordt vergoed of gedeeltelijk
24-11-2009 8 / 10 Weddzinga, G.A., oosterwolde
positief
het loopt gewoon \"vanzelf \", dat geeft dus een veilig gevoel
negatief
die heb ik niet
24-11-2009 7 / 10 Anoniem
positief
Declaraties worden erg snel afgehandeld
negatief
Alle speciale acties zijn in Groningen of Friesland
24-11-2009 8 / 10 j.visser, wolvega
positief
vlekkeloze afhandeling van zaken.
negatief
absoluut geen slechte ervaringen.
24-11-2009 8 / 10 jeanet, tytsjerk
negatief
nog geen slechte ervaringen meegemaakt
24-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
Ruime vergoedingen. Ook van medictie die \"normaliter\" niet vergoed wordt voor ons zoontje.
24-11-2009 7 / 10 Anoniem
positief
goede afhandeling rekeningen Correct aan de telefoon en via de mail.
negatief
nog niet meegemaakt
24-11-2009 8 / 10 de Jong, Dokkum
positief
alleen maar goede dingen
negatief
geen slechte dingen mee gemaakt
24-11-2009 9 / 10 Anoniem
24-11-2009 7 / 10 Pablo Vargas Koch, Rotterdam
24-11-2009 8 / 10 h de boer, drachten
positief
Zonder problemen alle kosten van mijn hartoperatie betaald en de verdere gevolgen daarvan.
negatief
nvt
24-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
Snelle uitbetaling declaraties.
negatief
Geen
24-11-2009 8 / 10 H.M.N. van der Heijden, Rosmalen
positief
accuraat en correct reagerend
negatief
dekkingen net iets te kort of teveel
24-11-2009 8 / 10 w.van berlo, leeuwarden
24-11-2009 7 / 10 Jan van Heesch, Nijmegen
positief
Ik maak weinig gebruik van pakketmogelijkheden, maar de paar keer, dat ik telefonisch contact had waren naar tevredenheid qua klantenhulp. Ook de declaraties worden zoals beloofd binnen 6 dagen netjes afgewerkt.
negatief
Geen
24-11-2009 5 / 10 R.Stein, Leeuwarden
negatief
veranderende medicijnen voor diabetis erg lastig, want de goedkoopste moet worden genomen waardoor ik het vermoeden heb dat er afspraken met de farmaceutisch bedrijf zijn gemaakt.
24-11-2009 9 / 10 van straaten, montfoort
24-11-2009 7 / 10 Anoniem
positief
declaraties altijd snel en doeltreffend afgehandeld. vaak bereikbaar en als er teruggebeld moet worden door de verazekering laat dat zich niet lang op zich wachten.
negatief
probleem met vergoeding voor maagzuur remmers. ook na een onderzoek in het ziekenhuis. jammer van de verloren tijd. uiteindelijk zijn ze akkoord gegaan met de duurdere medicatie tegen maagzuur.
24-11-2009 9 / 10 Eversen, M., Burgum
positief
Omdat ik in Friesland woon, hoef ik nooit een rekening voor te schieten. En elke behandelaar weet precies waar ik recht op heb: ik hoef dus nooit \"toestemming\" te vragen voor zorg waar ik behoefte aan heb.
negatief
De overzichten van rekeningen voor de eigen bijdrage, en verrekening van betaalde bijdragen zijn erg onduidelijk.
23-11-2009 7 / 10 Anoniem
negatief
heel erg jammer dat er niet vergoedingen worden gegeven aan meer beroepenvernigingen bijv. de NFG
23-11-2009 6 / 10 Anoniem
positief
via de tel. zijn ze vriendeliojk
negatief
m ischien betaal ik wel te veel
23-11-2009 8 / 10 Anoniem
23-11-2009 8 / 10 Anoniem
23-11-2009 8 / 10 Anoniem
23-11-2009 8 / 10 jelke nijboer, wijnjewoude
23-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
mooi voorbeeld: even problemen met de tussentijdse overstap van dochter naar aanvullend student. Daarna geweldig geregeld
negatief
Werkelijk geen!
23-11-2009 7 / 10 Anoniem
positief
redelijk goedkoop en vrij uitgebreid aanvullend pakket \"zorg\" en beetje korting als gepensioneerd medisch specialist
negatief
soms wat traag
23-11-2009 8 / 10 A Nieuw, zuid holland
positief
snelle betalingen declaratie `s goede bereikbaarheid en service
negatief
geen
23-11-2009 8 / 10 Anoniem
23-11-2009 7 / 10 M. Sterk, Leeuwarden
positief
Altijd antwoord op mijn vragen via de website
negatief
Onduidelijkheid over hoogte premies aanvullende verzekeringen en dekkingen.
22-11-2009 9 / 10 A.Schalij, Nieuwegein
positief
Gelukkig heb ik bijna nooit wat,maar afgelopen maart brak ik m'n enkel op 2 plaatsen, ben naar de SEH gegaan en vandaar uit, ben ik 2 weken later geopereerd, daarna fysio aan huis gehad, nogmaals een operatie en verder (op mijn eigen risco na dan) geen rekening gezien, alle hulp en zorg gehad die nodig was. Loop, werk en sport inmiddels weer!
negatief
Heb ik gelukkig niet.
22-11-2009 7 / 10 Anoniem
22-11-2009 8 / 10 A.M.Bunicich, Hollum
positief
na een ongeluk is alles netjes betaalt (ziekenhuis, fisio ed. )
21-11-2009 8 / 10 janny, scharnegoutum
21-11-2009 8 / 10 Anoniem
21-11-2009 8 / 10 Anoniem
21-11-2009 8 / 10 Verkaik, Doesburg
positief
Goed bereikbaar, kundig, behulpzaam
20-11-2009 7 / 10 schoenmaker, alkmaar
positief
goede afhandeling van declaraties
20-11-2009 8 / 10 Anoniem
20-11-2009 6 / 10 Anoniem
positief
Als ik de declaratie inlever krijg ik heel snel mijn geld terug. Zeker in verhouding tot vorige verzekeraars
negatief
Als ik gebruik maak van acupuncturisten (en andere alternatieven), dan gebeurt het heel vaak dat men vindt dat ze niet voldoende zijn opgeleid. Alle andere verzekeraars vergoeden deze hulpverleners wel. Om deze reden ga ik nu kijken of ik in ieder geval de aanvullende verzekering kan wijzigen.
19-11-2009 10 / 10 Anoniem
positief
Nota's worden op de dag van indienen al verwerkt.
19-11-2009 7 / 10 Jellie, deventer
19-11-2009 9 / 10 Anoniem
negatief
geen
19-11-2009 7 / 10 Anoniem
19-11-2009 7 / 10 Jos Leertouwer, Harlingen
negatief
Lange wachttijden tijdens het verkrijgen van een antwoordm, na het stellen van je vraag
19-11-2009 8 / 10 M. Sterk, Leeuwarden
negatief
Men geeft bij de jaarlijkse nieuwe info geen goed prijsoverzicht van de aanvullende verzekeringen.
18-11-2009 6 / 10 J. Nicolai, Blokzijl
positief
Declaraties worden altijd snel verwerkt.
negatief
Vergoeding aanvullend voor alternatieve geneeswijzen vind ik slecht.
18-11-2009 9 / 10 Anoniem
18-11-2009 8 / 10 b.veltman, makkum frl
18-11-2009 6 / 10 Anoniem
17-11-2009 8 / 10 paulusma, heerenveen
17-11-2009 7 / 10 Anoniem
17-11-2009 6 / 10 Anoniem
negatief
Niet alle Acupuncturisten worden vergoed.
17-11-2009 8 / 10 Pettinga, Groningen
17-11-2009 8 / 10 Anoniem
16-11-2009 8 / 10 Anoniem
16-11-2009 6 / 10 s van der veer, rijs
negatief
dat ik b.v sterilisatie op doktersadvies zelf moet betalen en anders 1 jaar extra duur verekerd moet zijn vind ik belachelijk.
16-11-2009 8 / 10 Anoniem
16-11-2009 9 / 10 Irene van Milaan, Apeldoorn
positief
Uitgebreide dekking, prima klantenservice, flexibel meedenkend.
16-11-2009 8 / 10 Anoniem
16-11-2009 9 / 10 Anoniem
positief
Alles is duidelijk en als klant heb je inbreng in de servicegerichtheid. Lijnen lijken kort.
15-11-2009 8 / 10 Dirk Lont, Blokker
15-11-2009 9 / 10 Anoniem
positief
Korte wachttijd
15-11-2009 8 / 10 Janny, Wolvega
positief
problemen zijn gauw opgelost
negatief
niet gehad
15-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
goede informatie in specifieke vragen
negatief
geen
15-11-2009 8 / 10 Anoniem
14-11-2009 8 / 10 eelkema, dokkum
14-11-2009 8 / 10 Anoniem
14-11-2009 8 / 10 Anoniem
13-11-2009 9 / 10 amm de boer, groningen
positief
Snelle afhandeling nota's. Ruime vergoeding alternatieve geneeswijzien.
13-11-2009 7 / 10 Anoniem
12-11-2009 4 / 10 Anoniem
12-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
Snelle en correcte wijze van beantwoorden van vragen.
negatief
Geen
12-11-2009 6 / 10 Anoniem
12-11-2009 7 / 10 J.G. v.d. Veen, Suwâld
12-11-2009 6 / 10 broersma, harlingen
12-11-2009 6 / 10 Anja
positief
Declaraties worden vrij snel afgehandeld.
negatief
Het gebruikte eigen risico word 1 keer in de 3 maanden afgeschreven. Ik gebruik medicijnen en dit gaat dus van mijn eigen risico af maar wel 1 keer in de 3 maanden hierdoor ben ik dan in 1 keer bijna 200 euro kwijt, want dat komt natuurlijk bovenop mijn maandelijkse bedrag en dit gebeurd dus een aantal keer in het jaar, totdat mijn eigen risico volledig gebruikt is, als ze dit nu gewoon 1 keer in de maand af zouden schrijven net als het maandelijkse bedrag zou ik niet zoveel geld ineens kwijt zijn.
12-11-2009 7 / 10 Anoniem
negatief
uitzoeken of gedeclareerde nota terecht was, werd weinig aandacht aan besteed, terwijl ookdit een manier is om de zorg lager in prijs te houden/maken
12-11-2009 9 / 10 Anoniem
12-11-2009 7 / 10 Anoniem
negatief
Declaraties terugstorten duurt langer dan staat aangegeven. Nota eigen risico is onduidelijk
12-11-2009 9 / 10 W.H. de Leeuw, Rijnsburg
positief
Goede afhandeling zonder rompslomp
negatief
Heb geen slechte ervaringen
11-11-2009 5 / 10 g.s. van der veen, joure
positief
declaraties worden goed afgehandeld.
negatief
prijzen voor de ziekenfondsverzekering rijzen de pan uit,word er wel rekening gehouden met wao-ers en bijstandsgerechtigden?.De friesland houd hier zeker geen rekening mee en verhoogd zn premies absurd ieder jaar,waar moet dit heen? Zo word er om gevraagd dat je straks onverzekerd rondloopt!!!!!
11-11-2009 8 / 10 Anoniem
11-11-2009 7 / 10 Anoniem
11-11-2009 8 / 10 Anoniem
11-11-2009 6 / 10 Anoniem
positief
Vriendelijke behandeling in kantoor. Kantoor in woonplaats.
negatief
De dekking van de zorgverzekering is erg uitgedunt. Dit geeft mij een erg naar gevoel.
11-11-2009 7 / 10 Anoniem
11-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
geen bijzonderheden
negatief
fys.therapie blijkt in 2010 niet meer volledig te worden vergoed in AV Zorg aanvullend pakket
11-11-2009 7 / 10 Siemensma, Leeuwarden
positief
Nota's die ter declaratie aangeboden worden zijn merendeels binnen 14 dagen vergoed.
negatief
Bij een ongeval in het buitenland moest ik met spoed (ziekenauto) naar een kliniek. De arts was bang dat de enorme bloeduitstorting op mijn heup een gevolg was van een slagaderlijke bloeding die mogelijk operatief hersteld moest worden. Na röntgen foto's en controle kon ik, na het betalen van een paar duizend gulden, gelukkig weer naar het hotel. Toen mijn vrouw na de vakantie de nota's wilde declareren werd haar door de baliemedewerkster verteld dat deze nota niet vergoed zouden gaan worden omdat de alarmcentrale niet vooraf geinformeerd was. Mijn vrouw barstte hierop in tranen uit. Een vakantie naar de knoppen en dan ook nog financieel naar de knoppen, om het zomaar even uit te drukken was voor mijn vrouw te veel. Ze kwam dan ook totaal overstuur Later bleek dat deze baliemedewerkster het totaal bij het verkeerde eind had. Het informeren van de alarmcentrale was pas nodig wanneer er inderdaad sprake was van een opname en operatie.
11-11-2009 8 / 10 J Hoekstra, De Westereen
positief
deze zijn heel goed te noemem,er zijn nooit geen problemen
11-11-2009 8 / 10 s. binnema, winsum gn
11-11-2009 8 / 10 nn, Drachten
positief
na een fout die na veel getouwtrek werd hersteld, kreeg ik onverwachts een bosje bloemen
11-11-2009 8 / 10 JP, Leeuwarden
11-11-2009 8 / 10 TWAN JANSSEN, HELMOND
11-11-2009 7 / 10 Anoniem
positief
contactpunt in de stad.
negatief
Zomaar gegevens veranderen van jaarpremie naar maandpremie overgezet
11-11-2009 7 / 10 Menno van der Werf, Almere
positief
snelle afwikkeling declaraties
negatief
minimale vergoeding voor brilleglazen.
11-11-2009 9 / 10 h r van kammen, drachten
11-11-2009 8 / 10 H Dijkstra, Harkema
positief
de friesland is altijd een goede zorgverzekeraar geweest duur is het en blijft het maar overstappen heeft geen zin goedkoop is mestal duurkoop
11-11-2009 7 / 10 Anoniem
11-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
Snel met het uitbetalen van declaraties, als de aanmeldingsprocedure eenmaal is afgerond ( km vergoeding voor het hele jaar )
negatief
Voordat de bovenstaande procedure is doorlopen en er toestemming is verleend ben je soms wel even een tijdje verder.
11-11-2009 9 / 10 Anoniem
positief
rekeningen worden correct en snel afgehandeld
11-11-2009 7 / 10 Anoniem
positief
Goede afwikkeling van declaraties en informatie,heb nog geen probleem gehad
negatief
geen
10-11-2009 4 / 10 evertmeulenbelt, haulerwyk
positief
goed
10-11-2009 9 / 10 M. Hendriks, Kollumerzwaag
10-11-2009 7 / 10 olof, leeuwarden
positief
snelle uitbetaling, goede telefonische bereikbaarheid.
negatief
slechte dekking tandverzekering,
10-11-2009 6 / 10 hilly meijer, drachten
positief
afhandelen declaraties
negatief
deskundigheid klantenservice
10-11-2009 7 / 10 Anoniem
09-11-2009 6 / 10 Anoniem
09-11-2009 8 / 10 Anoniem
08-11-2009 9 / 10 Anoniem
07-11-2009 8 / 10 H.Bouma, Heerenveen
07-11-2009 9 / 10 Anoniem
positief
Dit jaar geen vragen gehad, dus alles helder en duidelijk
06-11-2009 10 / 10 Anoniem
06-11-2009 6 / 10 velthuis, almere
positief
Weinig ervaring krijg bijna niets vergoed
negatief
Weinig ervaring krijg bijna niets vergoed
06-11-2009 9 / 10 s khouja, Breda
06-11-2009 8 / 10 Anoniem
06-11-2009 6 / 10 Anoniem
06-11-2009 9 / 10 Jan, Leeuwarden
positief
Enkele keren een vraag gemaild. Prompt de volgende dag een antwoord via de mail.
negatief
geen
06-11-2009 5 / 10 S.Y.Bartels, Harlingen
06-11-2009 7 / 10 Anoniem
positief
Alle vergoedingen worden automatisch en keurig afgehandeld.
06-11-2009 9 / 10 h wiersma, sneek
positief
altijd correct
negatief
geen
05-11-2009 9 / 10 R van den Burg, Hilversum
negatief
Geen.
05-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
snelle en correcte afhandeling van declaraties
negatief
nog niet meegemaakt
05-11-2009 8 / 10 Anoniem
05-11-2009 10 / 10 Anoniem
05-11-2009 7 / 10 r.lap, drachten
05-11-2009 9 / 10 Anoniem
positief
Heel goed bereikbaar snelle afhandeling
negatief
geen
05-11-2009 6 / 10 Anoniem
05-11-2009 10 / 10 Anoniem
positief
Onze zoon was ernstig ziek; een experimentele behandeling was de enige mogelijkheid. De Friesland werkte hier aan mee en heeft dit dure medicijn dat speciaal gemaakt werd volledig betaald! Helaas is onze zoon vlak voor zijn tweede verjaardag alsnog overleden, maar de resultaten die we hebben behaald met het medicijn kunnen in de toekomst toch van belang zijn. Zelfs de specialisten waren diep onder de indruk van zorgverzekering de Friesland! En zeg eerlijk als je belt om te vragen hoe het met vergoedingen zit voor dure onderzoeken en je legt uit dat je kindje een terminale ziekte heeft dan is het wel erg fijn als men zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken en dat ze je veel sterkte wensen met het verwerken van zulk gruwelijk nieuws!
negatief
Geen
05-11-2009 7 / 10 Anoniem
05-11-2009 7 / 10 Anoniem
05-11-2009 8 / 10 Anoniem
05-11-2009 6 / 10 dieks, ruurlo
positief
telefonis goed bereikbaar, ondanks de telf.computer snel bij de juiste persoon.
negatief
afhandeling/betaling van de door mij betaalde rekening duurt te lang.
05-11-2009 9 / 10 Leo Vis, Bolsward
positief
Belangrijkste is dat declaraties binnen een paar dagen worden uitbetaald.
negatief
Geen.
05-11-2009 6 / 10 Anoniem
04-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
Snelle en correcte afhandeling declaraties en persoonlijke aanpak
negatief
Dekking van het pakket is wat beperkt
04-11-2009 9 / 10 Rhemrev, Rijswijk
positief
Gelukkig, hoeven wij tot op heden niet zo heel veel gebruik te maken van onze zorgverzekering. Wat natuurlijk het allerbeste is. Verder als we ze wel nodig hebben wordt alles netjes geregeld. En het allerbelangrijkste, vindt ik dat jezelf mag kiezen naar welke ziekenhuis en/of dokter je wilt. Ik vindt het echt zo'n onzin dat een verzeraar waarvoor je heel veel geld betaalt even gaat bepalen door wie jij je moet laten behandelen, omdat zij daar zo nodig een contract mee hebben.
04-11-2009 7 / 10 nynke, grou
positief
vlotte afhandeling declaraties, bij vragen duidelijk antwoord en/of later reactie (bij eventuele navraag)
04-11-2009 7 / 10 Anoniem
positief
snelle uitbetaling, goede telefonische informatievoorziening.
negatief
eigenrisicodeclaraties slecht te achterhalen/verwoord op declaratiebrief. inhoud zorgpakket/vergoedingen niet afgestemd op wat nederlanders gemiddeld nodig zijn of genruiken (waar ik vergoedingen voor nodig ben wordt niet of nauwelijks vergoed)
04-11-2009 9 / 10 G.Lap, Franeker
positief
Snelle vergoedingen heldere communicatie
negatief
nvt
04-11-2009 8 / 10 R.Graafsma, Sneek
positief
Vriendelijke en snelle afhandeling
negatief
Kan niet een opnoemen
04-11-2009 8 / 10 Anoniem
04-11-2009 9 / 10 Anoniem
04-11-2009 8 / 10 peter feddema, burum
positief
he nooit rolemen gehda 1 telfoontje en alles werdt geregeld
negatief
geen slechte ervaring
04-11-2009 9 / 10 Groot, Amstelveen
positief
alles binnen een week duidelijk declaraties snel en correct afgewerkt
negatief
heb ik echt niet; nou ja aanvullende tandverzekering erg duur
04-11-2009 8 / 10 Anoniem
04-11-2009 7 / 10 Anoniem
positief
korrecht
negatief
geen
03-11-2009 8 / 10 C.M. van Straaten, Tuitjenhorn
positief
voordelig en juiste zorg op maat. Ik weet alleen niet als er een gezinslid in het ziekenhuis raakt, hoe dan de zorg is. Maar tot nu toe perfect.
negatief
Het is nooit geheel duidelijk tot welk bedrag we het zelf moeten betalen en wat de verzekering betaalt. Wij moeten dus maar afwachten wat we moeten betalen. Men kan in principe alles met ons doen!
02-11-2009 10 / 10 Anoniem
01-11-2009 8 / 10 Anoniem
01-11-2009 7 / 10 vos, leeuwarden
positief
afhandeling goed.en goede info persoonlijk aan de balie en netjes
negatief
geen,nog niet
31-10-2009 7 / 10 H. Tretmans, Heerenveen
negatief
Tip voor deze enquête: vraag 2 niet met alle onderwerpen is praktijk ervaring, die mogelijkheid kun je nu niet kiezen
30-10-2009 7 / 10 Anoniem
30-10-2009 8 / 10 Hofman, Groningen
positief
declaraties worden op tijd uitbetaald
negatief
geen slechte ervaring
29-10-2009 7 / 10 Anoniem
29-10-2009 8 / 10 venema, dokkum
29-10-2009 7 / 10 Anoniem
29-10-2009 8 / 10 Anoniem
29-10-2009 7 / 10 rink.lap, drachten
positief
correct, beleefd,binnen 5dagen antwoord als men het aan de balie niet kan geven.
negatief
geen
29-10-2009 6 / 10 angela vlek, Den Bosch
positief
echt een fries bedrijf ,onpersoonlijk
29-10-2009 8 / 10 W.Pot
positief
Contact beperkt tot vergoeding medicijnen.Hier mede geen enkel probleem.
negatief
Geen
29-10-2009 8 / 10 Anoniem
positief
snelle afhandeling nota s
29-10-2009 8 / 10 Anoniem
positief
Rekeningen worden altijd snel uitbetaald
29-10-2009 8 / 10 G.H.B. Hoogendijk, Luxwoude
positief
Snelle en soepele afwikkeling van declaraties
29-10-2009 7 / 10 Anoniem
29-10-2009 8 / 10 Anoniem
28-10-2009 8 / 10 Anoniem
positief
niet nodig gehad
negatief
geen
28-10-2009 8 / 10 Nien, Drachten
28-10-2009 9 / 10 Anoniem
positief
ik heb totaal geen problemen
28-10-2009 8 / 10 C .Sas, Damwoude
28-10-2009 7 / 10 Anoniem
28-10-2009 7 / 10 Anoniem
positief
Tandartsverzekering is goedkoop. Zeer vriendelijk aan de telefoon.
negatief
Verandering van inhoud van het pakket, voor mij persoonlijk podologie; werkt bij mij preventief tegen rugpijn maar wordt nu niet meer vergoed. Enorme papierwinkel, soms paar maanden nadat je bij apotheek bent geweest maar er staat niet op waar het voor was. Moeilijk te herinneren waar het ook al weer voor was.
28-10-2009 8 / 10 b van wieren, drachten
28-10-2009 8 / 10 Anoniem
positief
Zeer klantvriendelijk, goede en duidelijke informatie, geen mislijdende praatjes, geen reclame.
negatief
Geen
28-10-2009 10 / 10 Rossenaar, Utrecht
positief
de klanten service is super ze helpen je op de juiste wijze
negatief
heb ik niet
28-10-2009 7 / 10 Anoniem
28-10-2009 8 / 10 Anoniem
28-10-2009 7 / 10 Anoniem
28-10-2009 6 / 10 R.Hofman, Emmen
28-10-2009 9 / 10 Anoniem
28-10-2009 8 / 10 Anoniem
28-10-2009 9 / 10 Hetty, Harderwijk
positief
Geen call-center, maar een gewoonnummer, waar je naartoe kan bellen. Dat hoeft overigens niet al te vaak, want alles is duidelijk en ik heb nog niet mmegemaakt dat er fouten werden gemaakt bij adreswijziingen e.d. (Bij Agis gingen dit soort dingen altijd mis en moest je ook steeds bellen hierover)
22-10-2009 9 / 10 E.L. van Looy, Haarlem
22-10-2009 8 / 10 Anoniem
22-10-2009 8 / 10 j.feenstra, marssum
21-10-2009 8 / 10 Anoniem
21-10-2009 7 / 10 Anoniem
21-10-2009 8 / 10 Anoniem
21-10-2009 7 / 10 Anoniem
21-10-2009 7 / 10 K. Hiemstra, Wijnjewoude
positief
Vlotte afhandeling declaraties
negatief
Slechte afhandeling collectiviteitenkorting.
21-10-2009 8 / 10 Anoniem
21-10-2009 8 / 10 S. Gonggrijp, Midlum
21-10-2009 7 / 10 Anoniem
21-10-2009 8 / 10 japke bonsma, buitenpost
positief
snelle declaratie elke week zorg auto in dorp pppook voor inleveren van decl.en gratis deskundig advies
negatief
geen homeopatische middelen in zorgpakket extra verzekeringen te duur
21-10-2009 8 / 10 mevr. F.Noordenbos, Leeuwarden
positief
de prijs verhouding en zorg vind ik goed
21-10-2009 6 / 10 Anoniem
positief
de declaraties worden redelijk snel verwerkt
negatief
lang niet overal met instellingen een overeenkomst aangegaan. In het algemeen enorm duur.
21-10-2009 8 / 10 Erik Lammers, Wormer
positief
telefonisch stipt vriendelijk en komen de afspraak na.
negatief
geen
01-01-1970 7 / 10 Anoniem