Avéro Achmea Waardering
Direct
afsluiten

Zorgverzekeraar Avéro Achmea | Zorgverzekering 2017

Hier vind je alle informatie over de zorgverzekering van Avéro Achmea. Zoek je informatie over de premie, kortingen of dekking van Avéro Achmea? Wil je weten hoeveel een bepaalde zorgverzekering in 2017 kost of met welke ziekenhuis Avéro Achmea afspraken heeft gemaakt? Hieronder vind je een overzicht van al deze belangrijke informatie en meer. Je kunt ook vrijblijvend een offerte bij deze zorgverzekeraar aanvragen.

Klik op "meer informatie" voor uitgebreidere informatie van een overwerp.

Zorgpremie basisverzekering
Vergelijk zorgverzekeringen
Zorg Plan Natura (natura) €1406 / per jaar Vraag aan
Zorg Plan Restitutie (restitutie) €1461 / per jaar Vraag aan
Meer informatie
Polis
Soort Naam zorgverzekering  
Basisverzekering Zorg Plan Natura Vraag aan
Aanvullende verzekering Intro Vraag aan
Tandartsverzekering T Start Vraag aan
Meer polissen
Ziekenhuis
Universitair Medisch Centrum Groningen
Isala Klinieken, locatie Sophia
Isala Klinieken, locatie Weezenlanden
Meer ziekenhuizen

Beoordelingen

Avéro Achmea is beoordeeld door 659 mensen. De gemiddelde beoordeling is een 7 . Dit schreven andere bezoekers:

17-12-2012 7 / 10 vlaarkamp, koog aan de zaan
negatief
premies zijn te hoog
03-12-2012 7 / 10 Anoniem
positief
correcte afhandeling en informatie
negatief
nvt
23-11-2012 7 / 10 Anoniem
19-11-2012 7 / 10 J.M. Willemsen, Putten
17-11-2012 7 / 10 Anoniem
positief
weinig ervaring; ik declareer zelden. Wel een declaratie gedaan die formeel buiten de indieningsperiode viel. Is desondanks uitbetaald.
11-11-2012 8 / 10 Anoniem
negatief
De vergoeding voor tandarts rekening werd lager terwijl het tarief van de tandarts niet veranderd was.
11-11-2012 6 / 10 Anoniem
10-11-2012 8 / 10 Vulink, Neede
positief
Geen problemen declaraties
negatief
Geen
09-11-2012 7 / 10 Anoniem
09-11-2012 7 / 10 nicolet oudhuis-domburg, hensbroek
09-11-2012 7 / 10 B de Vor , Vinkeveen
09-11-2012 8 / 10 H.A.van den Bosch, Woerden
positief
Gelukkig heel weinig nodig maar als ik belt krijgen we een correct antwoord
08-11-2012 7 / 10 an slijk, terneuzen
08-11-2012 8 / 10 ., .
positief
.
negatief
.
08-11-2012 7 / 10 w van bussel, deurne
positief
geeft goed advies en is bereikbaarn.v.t.
negatief
n.v.t.
08-11-2012 8 / 10 Anoniem
08-11-2012 8 / 10 De jong, Kampen
positief
Krijg vergoedingen vlot uitbetaald, hoef normaal niets voor te schieten. Welachteraf nog bijbetalen.
negatief
Afrekeningen slecht, je kunt vaak niet zien waarvoor je moet bijbetalen. Mijn man moest geopereerd worden, toen we naar de chirurg gingen, kon hij gelijk 3 dagen later geholpen worden. Omdat we geen gebruik maakten van de zorgbemiddelaar ( waarvoor?) kregen we ons eigen risico niet terug! Wanneer we de zorgbemiddelaar ingeschakeld hadden wel. Dit kostte ons 135 euro, omdat ze niets voor ons hoefden te doen!!
08-11-2012 7 / 10 s. anstadt, amsterdam
08-11-2012 8 / 10 Anoniem
08-11-2012 7 / 10 geraads , tegelen
positief
geen problemen met IAK alles wordt netjes afgehandeld en betaald.
negatief
minpunt is dat op het einde van het jaar je eigen risico in een keer moet betalen en dat vind ik veel in een keer.
08-11-2012 8 / 10 Mevr.de Koster, Terneuzen
positief
Geen
negatief
Geen
08-11-2012 8 / 10 Lammers, Leende
positief
snel, betrouwbaar en een goede dekking van ADHD medicatie
negatief
Geen
07-11-2012 8 / 10 blommaert, terneuzen
negatief
heb ik niet
07-11-2012 7 / 10 Anoniem
positief
de declaraties worden snel uitbetaald en aangifte kan via de website.
negatief
nvt
07-11-2012 8 / 10 wp verhoeven, oisterwijk
07-11-2012 8 / 10 l.siepelinga, hilversum
positief
correct en een goede dienstverlening
negatief
geen
07-11-2012 8 / 10 nvt, nvt
positief
vergoedt de originele geneesmiddelen
negatief
nvt
07-11-2012 8 / 10 Broekhuizen, Soest
positief
Duidelijke communicatie
negatief
geen
07-11-2012 8 / 10 stef, boxmeer
positief
Gelukkig alleen te maken met standaardzaken als medicijngebruik, bezoek specialist.
negatief
nvt
07-11-2012 7 / 10 Sipkema, Apeldoorn
positief
geen bijzonder goede. niets bijzonders eigenlijk
negatief
gezeur over medicijn vergoedingen
07-11-2012 8 / 10 AK, Beilen
07-11-2012 7 / 10 RRR, Den Haag
positief
automatische verwerking gaat prima
negatief
zie vaak de bomen door het bos niet meer, tussenpersonen, soorten verzekeringen, uitzonderingen
07-11-2012 9 / 10 J.Wienese, Meerssen
positief
Na 3 jaar door de diverse specialisten naar elkaar door gestuurd te zijn heb ik de klantenservise van Achmea ingeschakeld die zorgde binnen een week voor een afspraak bij een andere specialist die me binnen 1 week opereerde aan de knie waarbij ik s ávonds het ziekenhuis weer lopend kon verlaten
negatief
Een declaratie voor een acupunktuurist werd in 1e instantie niet vergoed, maan na telefoontje werd de nota opnieuw in behandeling genomen en alsnog vergoed.
07-11-2012 6 / 10 P.Huisman, Axel
positief
Deskundigheid balie medewerksters (telefonisch) laat te wensen over
negatief
Schrappen declaraties die wel degelijk in het pakketr zitten. Komt daarna wel goed maar kosten eindeloos telefoneren enz.
07-11-2012 7 / 10 Anoniem
07-11-2012 8 / 10 Anoniem
07-11-2012 8 / 10 w.p.j.seip, dinteloord
positief
beantwoord geheel aan mijn gestelde verwachtingen . Ben collectief via werkgever hier verzekerd
negatief
geen
07-11-2012 7 / 10 Anoniem
07-11-2012 5 / 10 renate, amstelveen
07-11-2012 7 / 10 T.haan, Zwijndrecht
positief
Altijd een goed en correct overzicht.
07-11-2012 7 / 10 Anoniem
positief
Alles wordt automatisch zonder tussenkomst geregeld met een goed overzicht en verantwoording
07-11-2012 6 / 10 Anoniem
07-11-2012 6 / 10 Rob Oosterhof, Zeewolde
negatief
Minimaal 3 declaraties ten onrechte niet gehonoreerd met een totaal waarde van 300 euro. Pas na telefonische reclamatie werd er alsnog uitgekeerd.
06-11-2012 8 / 10 Deenen, Vught
06-11-2012 6 / 10 Arie Ribbens, Volendam
positief
Goedkoop
negatief
Weinig infochannels op website
06-11-2012 9 / 10 Anoniem, Rotterdam
positief
Mijn gehele tandartskosten worden vergoed door de verzekeraar. Dat komt mede omdat ik een studentenpakket heb.
negatief
Het wordt niet direct betaald. Eerst komt er een brief van Fa-med naar mij met een acceptgiro. Daarna moet ik een declaratieformulier en de acceptgiro naar mijn verzekeraar sturen.
06-11-2012 6 / 10 Anoniem
06-11-2012 8 / 10 Anoniem
06-11-2012 10 / 10 HAM Brouwer, Tilburg
positief
Ik ben zeer tevreden met mijn zorgverekering omdat die heel uitgebreid is en iknooit ergens moeite mee heb
negatief
Ik heb geen negatieve ervaringen
06-11-2012 5 / 10 Anoniem
negatief
Bureaucratisch, onduidelijk over vergoedingen, onnodig extra zorg vragend ( verklaringen arts naast recept om vergoeding te kunnen krijgen waarvoor dekking is).
06-11-2012 9 / 10 Anoniem
positief
Correcte afhandeling van de lopende zaken
06-11-2012 6 / 10 Anoniem
negatief
te vaak dezelfde klacht gebeurt ieder jaar
06-11-2012 8 / 10 Anoniem
positief
Zoals ik hierboven heb aangegeven, reageert de zorgverlener snel op vragen zowel telefonisch als per e-mail. Dokumenten voor bv een visum buitenland, zijn binnen 24 uur aanwezig. Uitbetalingen snel overeenkomstig de polis. Indien er een \"probleem\"is dan wordt het ook snel geregeld en wordt erbij gezegd, hoe lang het gaat duren.
negatief
geen
06-11-2012 10 / 10 Anoniem
06-11-2012 7 / 10 Anoniem
06-11-2012 7 / 10 joske, vlijmen
06-11-2012 8 / 10 wilma, tilburg
positief
alle declaraties optijd terug gekregen
negatief
een declaratie van een medich onderzoek geen wat minder vlot omdat ik die naar min oude verzeraar had gestuurd dus werd niet gedeclareerd omdat bij hernieuwde opsturing er geen originele verwijzing bijzat. Een mailtje gestuurde dat mijn oude verzekering ook achmea was dus dat die voor hen makkelijk op te vragen was. Geen antwoord gehad maar na 4 dagn stond spontaan het geld op de rekening. dus eigenlijk een slechte ervaring met een goed tintje
06-11-2012 8 / 10 G.C. van,t Wout Jongejan, Schagen
positief
heb tot nog toe weinig problemen gehad. vrij snelle uitbetaling van declaraties.
negatief
Geen
06-11-2012 7 / 10 R. Mandala, Voorburg
positief
Dekking aanvullende verzekering beter dan overige verzekeringmaatschappijen.
negatief
Terugbetaling nota\'s duurt te lang.
06-11-2012 7 / 10 Anoniem
positief
duidelijklheid omtrent de terugkoppeling van de gedeclareerde zaken.
negatief
verwachting rond dekking was hoger dan de werkelijkheid
06-11-2012 7 / 10 Anoniem
06-11-2012 4 / 10 Anoniem
negatief
uitbetaling duurt te lang, geen nieuwe declaratie formulieren mee sturen (zelf copieëren).
06-11-2012 8 / 10 Anoniem
positief
To-the-point en korte lijnen. ook als je zelf een fout hebt gemaakt, wordt niet moeilijk gedaan als overduidelijk is dat de situatie reeel is en wordt de declaratie snel betaald.
06-11-2012 9 / 10 eric veerman, volendam
06-11-2012 7 / 10 Dolf Polder, Hoorn
positief
Goede adviesen bij te lang wachttijd specialist. Goede uitleg betaalde kosten
negatief
Voor bijna alles moet jezelf ook nog wat betalen
06-11-2012 6 / 10 Anoniem
positief
Geen ervaringen welke eruit springen
negatief
Discussie over declaratie en wel/niet effect op eigen risico
06-11-2012 6 / 10 Anoniem
06-11-2012 7 / 10 Anoniem
positief
De vlotte uitbetaling van de nota\'s
negatief
Het feit ieder jaar de vergoedingen uit de aanvullende verzekering omlaag gaat (sommige gehalveerd) terwijl de premie wel omhoog gaat vind ik zeer slecht.
06-11-2012 7 / 10 Anoniem
positief
Ik heb tot nog toe alleen met de zorgverzekeraar te maken voor mijn declaraties
negatief
n.v.t.
06-11-2012 10 / 10 H Volmer, Oldenzaal
06-11-2012 8 / 10 Anoniem
positief
nvt
negatief
nvt
06-11-2012 4 / 10 R.van Marle, Assendelft
06-11-2012 7 / 10 Daan, Alkmaar
positief
Goede informatie voorzieningen via de site, mail en post. Nette afhandeling van declaraties.
negatief
Nog steeds te duur
06-11-2012 7 / 10 Anoniem
06-11-2012 8 / 10 bettina bakker, zutphen
06-11-2012 8 / 10 Anoniem
06-11-2012 8 / 10 Anoniem
06-11-2012 10 / 10 Anoniem
05-11-2012 7 / 10 Anoniem
05-11-2012 7 / 10 Anoniem
30-10-2012 9 / 10 M. Vaandering Winters, IJsselmuiden
positief
Alles waar je recht op hebt wordt direct afgehandeld. Ik heb verder geen klachten en mijn man is chronisch ziek.
30-10-2012 3 / 10 Anoniem
negatief
Aanvullend verzekerde zaken worden van eigen risico afgehaald waardoor je toch niet vergoed krijgt. Alle regels worden in het voordeel vd verzekeraar gedraaid en toegepast.
29-10-2012 8 / 10 Anoniem
29-10-2012 7 / 10 C. Strous, Breda
positief
Snelle afhandeling in een overzichtelijk overzicht
negatief
Nvt
28-10-2012 9 / 10 Anoniem
28-10-2012 8 / 10 Anoniem
positief
Heb gelukkig niet zo vaak met ze te maken.
negatief
Een jaar na dato hebben ze nog een declaratie gedaan, die uiteindelijk ten koste ging van mijn eigen risico.
27-10-2012 7 / 10 Wezel, Krommenie
positief
Voornamelijk correcte afhandeling
negatief
Nog geen (digitaal) overzicht persoonlijke ziektekosten en vergoedingen.
27-10-2012 6 / 10 Anoniem
positief
Ik heb er weinig mee te maken,gelukkig.
negatief
Ze laten je wachten als je een verzoek in dient Ze wachten tot ze antwoord krijgen van de tegen partij,die nooit
26-10-2012 7 / 10 Nee, Hengelo
positief
Heb niet teveel te maken met de verzekeraar
negatief
Vergoedingen te laag
26-10-2012 8 / 10 Anoniem
positief
Tweemaal per jaar worden declaraties tandarts vlot betaald.
negatief
Geen
26-10-2012 8 / 10 Anoniem
26-10-2012 9 / 10 krieger, rotterdam
positief
als ik wat wil weten dan wordt het telf goed uitgelegd
26-10-2012 7 / 10 P.J., Amsterdam
positief
Zeer kundige en vriendelijke klantenservice. Communicatief sterk.
negatief
Inhoud pakket en prijs: steeds meer betalen voor steeds minder dekking.
26-10-2012 8 / 10 Anoniem
26-10-2012 5 / 10 Rutten, Gendt
positief
Als ze iets moeten betalen gebeurd dat op een nette manier
negatief
Waar ik mij steets meer over erger is dat er steets meer uit het paket gehaald wordt. We betalen steets meer premie maar krijgen er steets minder voor terug wij zijn gewoon een melk koe geworden het is gewoon een schande.
26-10-2012 7 / 10 T Gerats, Krimpen aan den IJssel
26-10-2012 7 / 10 Anoniem
26-10-2012 8 / 10 L.Deurloo, Nieuw Vossemeer
26-10-2012 5 / 10 E. Steenbergen, Son
positief
Snelle communicatie
negatief
prijs/kwaliteit
26-10-2012 8 / 10 B.de Vroed, Ridderkerk
26-10-2012 10 / 10 Anoniem
positief
Tijdens telefonisch contact is er deskundigheid aanwezig bij een vraag. Als degene het niet zeker weet vraagt hij/zij het aan de achterban. Ze denken met je mee als je vraagt over een keuze die je moet maken.
negatief
nvt
26-10-2012 6 / 10 jan westbroek
26-10-2012 9 / 10 Anoniem
25-10-2012 7 / 10 Anoniem
25-10-2012 3 / 10 geen naam, blaricum
positief
de slechte cijfers betreft de administratieve afhandeling van Turien en co
negatief
dubbele berekening. klacht aan directie verdwijnt in gesloten enveloppe in archief. komt afspraken niet goed na. administratief een duinbak
25-10-2012 5 / 10 laagland
25-10-2012 6 / 10 U mag mijn naam onder geen beding tonen, Daarom haal ik het e mail adres weg!!!!
positief
Het pakket is compleet
negatief
Men incasseert zonder toestemming eigen risico Men rommelt met declaraties.. ondoorzichtig De tandartsvergoeding klopt niet// ik krijg minder omdat mijn tandarts teveel zou berekenen....hopelijk is dit over volgend jaar Ik betaal ook voor dingen die ik nooit gebruik(zwangerschap bijvoorb)
25-10-2012 6 / 10 hopman , nistelrode
positief
Proberen onder elke vergoeding uit te komen.veel medicijnen worden niet meer vergoed.
25-10-2012 8 / 10 Anoniem
25-10-2012 8 / 10 F.Huitema, Wormer
positief
Alles wordt vergoed zoals ze ook in de polis hebben staan
negatief
Geen slechte ervaringen
25-11-2011 8 / 10 D. Hogemann, Noordwijkerhout goed
positief
snelle afhandeling, goede bereikbaarheid.
negatief
n.v.t.
22-11-2011 6 / 10 Anoniem wijziging in polis zeer problematiesch
13-11-2011 7 / 10 koepcke, apeldoorn redelijk tot goed
positief
afspraken in het verleden gemaakt worden nagekomen
negatief
er wordt veel moeite gedaan om declaraties af te wijzen en besteden daar veel aandacht aan met een gevoel van triomf
13-11-2011 8 / 10 Gil, venlo iet te duur
12-11-2011 7 / 10 Brussaard, Zeeland prima
positief
Nooit problemen gehad.
negatief
m.v.t.
11-11-2011 8 / 10 Miep, Dronten goed
positief
omdat ik zelf gekozen heb voor een heel goed aanvullend pakket wordt bijna alles vergoed
negatief
helaas wordt dit aanvullende pakket ieder jaar in verhouding niet reel veel duurder
10-11-2011 8 / 10 G.C. van ,t Wout, Schagen Goed
positief
Heb niet zo erg vaak met ze te maken gehad. Maar declaratie,s worden zeer snel over gemaakt, meestal binnen een week.
negatief
Geen
09-11-2011 8 / 10 Anoniem probleemloos
09-11-2011 8 / 10 piet, rotterdam
09-11-2011 7 / 10 L.Verheij, Urk GOED
positief
GOEDE AFHANDELING
negatief
GEEN
09-11-2011 9 / 10 G. Smit, Genemuiden goed
positief
goed
09-11-2011 6 / 10 Anoniem
09-11-2011 10 / 10 Anoniem zeer betrouwbaar en deskundig\\
positief
als ik bel, duurt het maar even voordta ik de desbetreffende afdeling/persoon aan de lijn heb. Ik krijg duidelijk begrijpbare antwoorden en adviezen. Bij het qafsluiten van de verzekering gaven zij mij een zeer positief advies, zelfs adviseerd ze mij om bepaalde aanvulolingen niet te nemen omdat die op mij niet van toepassing zijn.
09-11-2011 0 / 10 Anoniem
09-11-2011 7 / 10 Thomas Bleij, Utrecht
09-11-2011 4 / 10 Anoniem
09-11-2011 8 / 10 Eikholt, Groesbeek goed
positief
ik heb nog nooi problemen gehad, als ik iets niet zeker weet van een vergoeding neem ik persoonlijk contact met ze op om misverstanden te voorkomen.
negatief
tot nu toch nog geen slechte ervaringen
08-11-2011 8 / 10 j.ossebaar, purmerend
positief
Dekking vanuit de aanvulling
negatief
ortodontetische behandeling tot max €500,00 per VERZEKERDE.
08-11-2011 8 / 10 J Bonthuis, Zwolle betrouwbaar Goede dekking tegen een redelijke prijs
positief
Je komt niet voor verrassingen te staan
negatief
Geen
08-11-2011 7 / 10 Dijkgraaf, Rotterdam tot nu toe goed
positief
loopt gewoon op rolletjes
negatief
geen
08-11-2011 9 / 10 Hans, Amersfoort Een goed bereikbare en prettig communicerende partij.
positief
Snelle en efficiente uitbetaling van declaraties. Daarbij is het niet nodig een declaratieformulier in te vullen, maar volstaat het om het relatienummer op de rekening te vermelden. Daarnaast zijn ze alert geweest op een onjuiste declaratie van mijn tandarts, wat 20 euro onterechte kosten heeft gescheeld. Ook het eenvoudig via e-farma regelen van medicijnen is makkelijk.
negatief
De enige slechte ervaring is dat het uiteindelijk tot half februari 2011 heeft geduurd voordat we de polis ontvingen, terwijl we begin december 2010 al hadden aangemeld.
08-11-2011 7 / 10 Anoniem Prima prijs kwaliteit
08-11-2011 3 / 10 J de Boer, Langezwaag slecht
positief
Deze heb ik niet
negatief
Mijn ervaringen zijn slecht
08-11-2011 10 / 10 HM TOL, VOLENDAM geen klagen
positief
TOP
08-11-2011 6 / 10 Anoniem nvt
positief
nvt
negatief
nvt
08-11-2011 7 / 10 R. Mandala, Voorburg 7
positief
nota's worden redelijk snel vergoed. Dit is ook van toepassing op buitenlandse nota's. In vergelijking met andere maatschappijen is het vergoedingen pakket bij het aanvullende pakket beter.
negatief
Vergoeding voor alternatieve medicijnen/supplementen is net als bij alle andere maatschappijen zeer minimaal.
08-11-2011 8 / 10 Nico, Sint Anthonis Positief, snelle reacties
positief
snelle afhandeling van facturen.
negatief
NVT
08-11-2011 8 / 10 Bert, Den Haag snel en aduquate afhandelingen
positief
Ze helpen en beantwoorden de vragen goed
08-11-2011 9 / 10 Ben, Bennekom Prima
positief
Goede dekking declaraties snel betaald
negatief
Geen
08-11-2011 8 / 10 E den Uyl, Maarssen fijn bedrijf
positief
Alles word altijd netje optijd betaald ,en afgehandeld
negatief
Geen
07-11-2011 5 / 10 Anoniem matig
positief
geen
negatief
slechte info over taxivervoer
07-11-2011 8 / 10 Anoniem Prima geregeld en duidelijk georganiseerd
positief
Ik heb eigenlijk nooit problemen met mijn zorgverzekeraar. Alles wordt altijd prima betaald en meestal zie ik er zelf geen rekeningen van, wat natuurlijk ontzettend handig is. Ik heb zelf wel een erg uitgebreide verzekering, omdat mijn gezondheid helaas nogal te wensen overlaat. Dus ik ben verzekerd voor erg veel dingen. Mijn uitgebreide pakket dekt dus ook bijna alles. Het declareren van rekeningen van de tandarts gaat ook goed.
negatief
Ik heb eigenlijk helemaal geen slechte ervaringen met mijn zorgverzekeraar. Alles wordt prima geregeld. Het enige nadeel is, dat de verzekering erg duur is, maar ja dat is tegenwoordig iedere zorgverzekeraar, daar ontkom je niet meer aan.
07-11-2011 7 / 10 Anoniem Geen klachten.
positief
Declaratie bril volgens afspraak.
07-11-2011 7 / 10 Joyce Peters, Velserbroek
07-11-2011 9 / 10 Anoniem
07-11-2011 3 / 10 Anoniem ik stap over naar andere zorgverzekeraar
positief
Klantenservice reageert netjes.
negatief
De declaratie van lenzen werd afgedaan als 'daglenzen' terwijl het bedrag op de factuur duidelijk aangaf dat het om definitieve lenzen ging. Daar moet ik dan weer achteraan omdat ik zeer uitgebreid verzekerd ben voor lenzen 1x p/3jr. Het komt dan wel goed, maar ik vind het onzorgvuldig. Verder heb ikde indruk dat zorgverzekeraars met achterdocht naar hun klanten kijken, alsof ze enaaid worden door hun klanten.
07-11-2011 6 / 10 C. Sipkema, Apeldoorn men doet bijzonder goed zijn best om zo min mogelijk uit te keren
positief
Avero is redelijk snel in het uitkeren van de declaraties (als deze gehonoreerd worden tenminste)
negatief
huisartsen bezoek in Frankrijk, de huisarts schrijft een antibiotica voor en deze stond niet op de Nederlandse medicijnen lijst Hierna heb ik een uitgebreide klacht bij het overkoepelend klachtenorgaan Achmea neergelegd. Hierna werd de declaratie betaald d.w.z. van mijn eigen risico afgetrokken
07-11-2011 7 / 10 Michele, Nieuwerkerk aan den IJssel
positief
Snelle verwerking declaraties.
negatief
Heb ik niet
07-11-2011 7 / 10 J van den Berg, Tilburg gemengde gevoelens
positief
Ik heb zelden iets te declareren, gelukkig maar
negatief
Het pakket dat ik heb vergoed alternatieve geneeswijzen echter. de twee hoogste pakketten vergoeden weliswaar iets meer per behandeling maar 7 therapiewijzen minder. Deze worden wel in de goedkopere pakketten vergoed. Een rare en misleidende constructie die nergens aangegeven wordt. Nadat ik contact heb opgenomen en om uitleg vroeg vertelde de dame mij dat ze alleen de beste zorg, door hen geselecteerd, vergoeden. Erg vreemd dat dat dan niet voor de goedkopere pakketten dient. Ik heb een klacht ingediend en drie personen hierover gesproken. Uiteindelijk is uit coulance het bedrag van € 90, -- vergoed. Het enige dat ik dat jaar heb ingediend. Ik begrijp dat dit ene geval niet representatief is voor Alvero Achmea maar ik vind het consumenten bedrog.
07-11-2011 8 / 10 F. Brouwer, Lienden klantgericht, snel en duidelijk.
positief
vlotte afhandeling nota's.
negatief
geen
07-11-2011 5 / 10 Anoniem moeizaam
positief
Uitgebreid pakket tegen een goede premie
negatief
medewerkers zijn niet goed op de hoogte
20-04-2011 5 / 10 Anoniem
08-12-2010 3 / 10 Anoniem
negatief
overstap kwam zeer moeilijk op gang hierdoor vervelende ervaringen met acceptgiro's hierdoor zeer onbehoorlijk te woord gestaan. uiteindelijk toch een brief met excuses ontvangen
30-11-2010 1 / 10 Anoniem
negatief
Teveel om op te schrijven.
17-11-2010 8 / 10 mw. B.Mooij-Jol, Assendlft weinig kontakt mee gehad
17-11-2010 7 / 10 Anoniem
17-11-2010 8 / 10 Ria, Apeldoorn prima, jammer dat het zo duur is
16-11-2010 7 / 10 S.F. Baale, Spijkenisse Goede en duidelijke verzekeraar
positief
Snelle afhandeling declaraties. Vriendelijk te woord gestaan.
negatief
Geen.
16-11-2010 6 / 10 Anoniem Dit is een vervelend onderzoek. Ik raad zorgkiezer.nl bij niemand aan. Laat mij eerst zorg kiezen!!!
positief
Dit is een vervelend onderzoek. Ik raad zorgkiezer.nl bij niemand aan. Laat mij eerst zorg kiezen!!!
negatief
Dit is een vervelend onderzoek. Ik raad zorgkiezer.nl bij niemand aan. Laat mij eerst zorg kiezen!!!
16-11-2010 4 / 10 Anoniem
16-11-2010 9 / 10 A.M.Frauenfelder, Heusden
16-11-2010 7 / 10 Anoniem
16-11-2010 6 / 10 m gehlen, roermond noodzakelijk kwaad
positief
tandarts rekening snel en goed afgehandeld
negatief
verwijskaart vergeten op te sturen bij declaratie huidtherapeut. Geen vergoeding, wel voor verzekerd
16-11-2010 2 / 10 Daan, Nederhorst Staan absoluut niet aan de zijde van de klant
positief
geen enkele, hmmm, nou ja, ze betalen de declaraties wel op tijd, maar als ze er een dubbeltje op kunnen inhouden doen ze het direct
negatief
Uitgebreider dan dat we verzekerd zijn bestaat er niet. en nog krijg je te horen: dat valt niet onder de dekking. Terwijl we met 3 personen voor 350 euro per maand verzekerd zijn en 2 x per jaar een declaratie insturen.
16-11-2010 9 / 10 Anoniem
16-11-2010 8 / 10 Anoniem, axel correct
positief
zoals het loopt ben ik tevreden. Niet echt enige opmerking.
negatief
N.V.T.
16-11-2010 7 / 10 Anoniem
16-11-2010 6 / 10 Anoniem
16-11-2010 7 / 10 L de Vries, Ommen
16-11-2010 5 / 10 Faber, Duiven slecgt
negatief
Zeer vaak worden nota´s ten onrechte afgewezen omdat ze niet juist beoordeeld worden, staat de factuur op mijn naam wijzen ze hem af op het pakket van mijn partner, deze heeft namelijk alleen een basis verzekering,
16-11-2010 8 / 10 F.Huitema, Wormer Nooit geen problemen
16-11-2010 7 / 10 Anoniem
15-11-2010 8 / 10 Anoniem goede maar dure (zelfs collectief) verzekering
15-11-2010 7 / 10 peter, H.I.Ambacht minimale ervaring ermee,
positief
Telefonisch goed te woord gestaan. deskundig
negatief
Begin november 2010 pas afrekening van het eigen risico van 2009 ontvangen !
15-11-2010 8 / 10 Anoniem
15-11-2010 6 / 10 Anoniem
15-11-2010 7 / 10 Esther, De Meern
14-11-2010 8 / 10 Anoniem niet veel gebruik van gemaakt gelukkig
negatief
alternatieve geneeswijzen lang niet altijd vergoed
14-11-2010 9 / 10 Anoniem prima verzekering
positief
Ik heb prima ervaringen, dus loop ook niet weg voor luttele euro's, zoals heel veel mensen wel doen.
14-11-2010 7 / 10 Anoniem
14-11-2010 7 / 10 Fred, Wormerveer goed
positief
Gedeclareerde bedragen vrij snel op je rekening
negatief
In extra pakket te veel dingen waar ik niet voor verzekerd wil zijn
14-11-2010 6 / 10 Ria van den Berg, Anna Paulowna
negatief
Werk bij een assurantiekantoor, zie heel veel slechte ervaringen bij klanten van ons bij Avero, zelf heb ik gelukkig dat nog niet meegemaakt
14-11-2010 7 / 10 Gina Bak, Volendam goed- toegankelijk-
positief
geen problemen alles wordt keurig vergoed of afgehandeld
negatief
te duur
14-11-2010 7 / 10 langers, weert
14-11-2010 6 / 10 Anoniem
14-11-2010 7 / 10 Anoniem
positief
Duidelijk informatie
negatief
Soms wat lange wachttijden aan de telefoon
14-11-2010 6 / 10 Anoniem
negatief
te lang wachten op vergoeding nota's
13-11-2010 7 / 10 Anoniem
negatief
In het begin werden de tandartskosten van de kinderen (onder de 18 jaar) niet vergoed omdat wij geen tandartsverzekering hebben. Later is dit prima opgelost.
13-11-2010 8 / 10 I Kobes, Helmond
13-11-2010 7 / 10 Anoniem
13-11-2010 7 / 10 Anoniem
13-11-2010 7 / 10 Anoniem
negatief
Verrekening eigen risico 2008 en 2009 pas in 2010???
12-11-2010 4 / 10 Anoniem denk niet aan de mensen
negatief
heel veel slechte ervaringen, te veel om op te noemen, daarom is nu de maat vol en ben ik op zoek naar een andere
10-11-2010 1 / 10 l e kuipers, taalte
negatief
belofte dat alternatief verzekerd was bleek onjuist alle rekeningen die we stuurden werden als niet vergoed aangemerkt terwijl we een behandeling hadden die wel vergoed had moeten worden volgen omschrijvingen maar we kregen steeds nul. we waren slect verzekerd
09-11-2010 6 / 10 Anoniem Kan op diverse punten klantvriendelijker
positief
Uitgebreide vergoedingen in het aanvullende pakket
negatief
Sterilisatie wel vergoed in uitgebreid pakket, maar weer niet in ieder ziekenhuis terwijl het ziekenhuis waar we heen wilden wel gecontracteerd is. Moeten dus behoorlijk aantal kilometers verder weg. Bovendien moet behandeling zelf voorgeschoten worden. Avero Achmea vroeg ons om declaratiecode van het ziekenhuis, terwijl de medewerker van het ziekenhuis ons zei dat dit eigenlijk door het ziekenfonds nagevraagd wordt en het niet normaal is dit door de patient te laten doen. Eigen risico van beide partners worden gewoon bijelkaar opgeteld en niet gesplitst verrekend.
09-11-2010 7 / 10 ruten009, Twello prettig
positief
snelle behandeling nota's
negatief
slechte uitleg eigenrisico,s zorg
09-11-2010 7 / 10 Anoniem
negatief
na dat iedereen collectief is lid geworden, de vrgoeding voor brillen veranderen van een keer per jaar naar een keer in de drie jaar.
09-11-2010 6 / 10 lodewikus, oosterhout
08-11-2010 8 / 10 Anoniem
08-11-2010 8 / 10 Anoniem
positief
gelukkig vrij gezond, zodat niet al teveel gebruik gemaakt hoeft te worden van de zorgverzekeraar. ik weet niet hoe het zo zijn of gaan bij ernstige ziektes
08-11-2010 6 / 10 Anoniem
07-11-2010 7 / 10 eric veerman, volendam
07-11-2010 8 / 10 Schutte, Schagen
06-11-2010 6 / 10 Anoniem
06-11-2010 5 / 10 Anoniem
05-11-2010 2 / 10 Anoniem
05-11-2010 7 / 10 Anoniem
04-11-2010 5 / 10 Anoniem
04-11-2010 9 / 10 J Kolk, Zwolle avero achmea kan ik aanbevelen bij ander mensen
positief
rekeningen worden op tijd voldaan, contact zowel telefonisch als per mail is prima
negatief
geen slechte ervaring
04-11-2010 9 / 10 Anoniem gewoon goed
03-11-2010 7 / 10 R. Meerveld Over het algemeen positief
positief
Snelle afhandeling bij vragen en vergoedingen.
negatief
Onduidelijk wanneer het te vergoeden bedrag door zorgverzekering is bereikt en wanneer je zelf medicatie/zorg moet gaan bekostigen.
03-11-2010 9 / 10 Anoniem
03-11-2010 3 / 10 Anoniem
03-11-2010 7 / 10 Anoniem
02-11-2010 7 / 10 Anoniem
02-11-2010 6 / 10 Anoniem, Duiven
31-10-2010 7 / 10 Anoniem
29-10-2010 2 / 10 H.de Vries, IJsselmuiden verre van goed
negatief
ondanks dezelfde polisvoorwaarden, wordt het ene jaar wel vergoed en het andere jaar niet. ondanks precies dezelfde polis, krijgt de ene verzekerde wel vergoed en den andere niet. 'k hou het maar even summier.
29-10-2010 8 / 10 Anoniem
26-10-2010 6 / 10 j.verhees, rijen geen ervaring
positief
ik heb geen enkel gezondheidsprobleem m.a.w. tot heden toe heb ik de laaste 10 jaar geen beroep hoeven te doen op de zorgverzekering , daardoor ook geen kontact met de zorgverzekeraar. vorige vraag antwoord tel niet
negatief
zie vorige omschrijving
20-10-2010 3 / 10 G. Bouwmeester, Amsterdam
negatief
Gedurende het loopjaar 2010 werd zonder opgave van redenen de dekking van de verzekering veranderd: Rekeningen werden opeens geweigerd terwijl deze eerder wel werden vergoed. De verzekeraar was telefonisch heel slecht bereikbaar.
20-10-2010 9 / 10 Anoniem
18-10-2010 7 / 10 Anoniem
18-10-2010 6 / 10 Anoniem
17-10-2010 7 / 10 Anoniem
negatief
Voor brillen en gehoorapparaten te beperkte dekking.
17-10-2010 6 / 10 Anoniem
negatief
We hebben een uitgebreid pakket gekozen op hun advies, mede ivm de beugels van onze dochters. In de drie jaar dat we klant zijn zijn iedere keer de regelingen in ons nadeel bijgesteld en is de premie fors omhoog gegaan (25 procent in drie jaar). Een aantal administratieve fouten meegemaakt waar we steeds zelf achteraan moeten. Nu blijkt ook de podoloog niet verzekerd, gek genoeg niet voor mijn man wel voor mij. De podoloog was niet aangesloten bij de eea vereniging, en dat terwijl we het jaar ervoor hadden gevraagd of de kosten via deze therepeut zouden zijn gedekt (anders hadden we een andere gekozen).
16-10-2010 6 / 10 Anoniem
15-10-2010 7 / 10 terstall, lelystad
14-10-2010 6 / 10 dennis verdaasdonk, Breda
14-10-2010 7 / 10 Anoniem
positief
chiropractor wordt volledig vergoed
negatief
eigen risico wordt bij eerste declaratie (die vaak zonder mijn medeweten automatisch gaat) meteen afgehouden, zodat ik meteen een betalingsverzoek krijg, terwijl ze weten dat er nog meer declaraties komen.
14-10-2010 6 / 10 V van Loon, Haaren
positief
Erg veel extra goede eigenschappen zijn er niet. Voor de prijs mogen zo ook wel wat doen
negatief
Dekking van een aantal zaken zijn niet goed beschreven en gevn irritaties
14-10-2010 7 / 10 M. Lamper, Apeldoorn
14-10-2010 5 / 10 Anoniem
14-10-2010 7 / 10 Anoniem
14-10-2010 5 / 10 Anoniem
negatief
ik ben Diabeet en m'n Januvia werd niet vergoed omdat ik op voorschrift van de specialist tijdelijk moest stoppen met metformine. regels zijn regels stelde men en dit terwijl het goedkoper werd voor de verzekering. erg klant onvriendelijk en onbegrijpelijk!
13-10-2010 6 / 10 Anoniem, Zaamslag
positief
Tandarts werd vergoed nav een eenzijdig ongeval. Dit kwam niet uit de tandartsverzekering.
negatief
Ik moest zelf wijzen op de vergoeding ingeval van eenzijdig ongeval. Niet alle kosten werden vergoed.
11-10-2010 7 / 10 Anoniem
08-10-2010 4 / 10 misker, amsterdam
positief
weten altijd op tijd hun geld van de rekening af te schrijven
negatief
bijv kindertherapie (geregistreerd volgens voorgeschreven lijst) wordt niet vergoed voor de 2 hoogste verzekerings vormen wel voor de laagtste???? In het schip voor €545,-- Voorgeschreven labratoriumonderzoek door huisarts 3x wegens ernstige problemen kosten €167,50 vergoed wordt €2,50 zelf "even" bij betalen €165,00 en dit soort grappen ieder jaar weer. Mijn vrouw heeft bij menzis niet van dit soort problemen en betaald een stuk minder premie
30-09-2010 8 / 10 Anoniem
28-09-2010 8 / 10 vredeveld, almelo
positief
Snelle betaling en afhandeling
negatief
Tot nog toe niet.
23-09-2010 10 / 10 H M TOL, VOLENDAM
positief
Geen klachten
negatief
Geen klachten
22-09-2010 7 / 10 Anoniem
positief
Altijd heel vriendelijk om een declaratieoverzicht goed uit te leggen.
negatief
De declaratienota's zijn soms wat onoverzichtelijk, vooral als er verrekent wordt met het eigen risico.
21-09-2010 2 / 10 Anoniem
positief
Koffie met koekje.
negatief
Slappe thee.
10-09-2010 9 / 10 Hesterman, Diemen
21-01-2010 6 / 10 Anoniem
positief
Er is sprake van een goede bereikbaarheid en een redelijk vlotte afwikkeling van de declaraties
negatief
de dedeskundigheid van de betrokken medewerkers is opervlakkig en er wordt nog wel eens door verbonden
20-01-2010 8 / 10 Anoniem
positief
Zeer vlotte afhandeling van declaraties, 5 werkdagen is geen uitzondering. Goed contact mogelijk.
negatief
Eenmalig een discussiepunt, werd binnen een week opgelost.
30-12-2009 7 / 10 L. Spek, Wehl
positief
Krijg op mijn vragen per email binnen redelijke tijd duidelijk antwoord.
negatief
Vergoeding bril/glazen is achteruitgegaan. Reden voor mij andere zorgverzekeraar te zoeken.
30-12-2009 8 / 10 Anoniem
positief
zorgvuldige afhandeling van de declaraties en ook nog eens snel
30-12-2009 7 / 10 Anoniem
30-12-2009 8 / 10 Jan Vogelaar, Zonnemaire
positief
Komt alle verplichtingen vlot na
negatief
Sommige dekkingen worden wat minder komend jaar
30-12-2009 7 / 10 kralendonk, zwolle
positief
snelle afhandeling declaraties
negatief
ivm tweeling regelmatig verwarring ivm declaraties
30-12-2009 5 / 10 Anoniem
30-12-2009 9 / 10 W.K.Loevens, Zaanstad
29-12-2009 5 / 10 Anoniem
positief
Groot grijs gebied
negatief
geen afdoende keuzepakketten
29-12-2009 8 / 10 Anoniem
negatief
Geen
29-12-2009 5 / 10 Anoniem
negatief
Geen inzicht in kosten betaald uit eigen risico doordat alle nota's direct naar zorgvezekeraar gaan en ik (klant) die niet te zien krijgt. Hierdoor is er ook geen controle mogelijk of de nota's betrekking hebben op werkelijk geleverde diensten.
29-12-2009 5 / 10 Anoniem
29-12-2009 8 / 10 F.H, Wormer
positief
Snelle afhandeling declaraties.
negatief
nvt
29-12-2009 9 / 10 Anoniem
29-12-2009 7 / 10 H. Ottens, Ridderkerk
positief
Wij hebben weinig ervaring met onze zorgverlener, dan zijn er ook weinig klachten. Algemene indruk is ruim voldoende. Wel hoge premie.
negatief
De premie vonden wij aan de hoge kant in vergelijking met andere zorgverleners. Daarom zijn we overgestapt.
28-12-2009 7 / 10 Anoniem
28-12-2009 6 / 10 r.d. de vries, amsterdam
positief
weinig bijzonderheden
negatief
fouten in het premieberekenen en slechte bereikbaarheid van de med. adviseur
27-12-2009 7 / 10 Anoniem
26-12-2009 5 / 10 Anoniem, Arnemuiden
negatief
naar ook later blijkt (en ook erkend door avero) ten onrechte vordering bij incassoburo naar ook later blijkt (en ook erkend door avero) ten onrechte vergoeding aanvankelijk niet uitbetaald
25-12-2009 8 / 10 Anoniem
25-12-2009 9 / 10 Anoniem
25-12-2009 7 / 10 Anoniem
24-12-2009 7 / 10 Anoniem
positief
Snelle schade-afhandeling
negatief
Geen
23-12-2009 6 / 10 Remy Beentjes, Heemskerk
positief
Declaraties worden binnen drie werkdagen betaald.
negatief
Onduidelijkheid van facturen
23-12-2009 6 / 10 Anoniem
positief
afhandeling normale declaraties
negatief
afhandeling bijzondere declaraties o.a. buitenland
23-12-2009 5 / 10 Anoniem
negatief
zijn nog bezig achterstallige betaling van 208 te voldoen omdat bij overgaan naar nieuwe werkgever gegevens niet goed zijn doorgekomen. Krijgen regelmatig nota's waarvan niet meer bekend is waar deze van waren.
23-12-2009 8 / 10 Anoniem
22-12-2009 7 / 10 Cathy, Venray
positief
veel rechtstreekse betaling aan zorgverleners,waarvan ik ook een overzicht krijg. Goede overzichtelijke voorlichting.
negatief
vergoeding brilleglazen matig
22-12-2009 7 / 10 mw. Wisman, Rotterdam
positief
ik kreeg een goede tip hoe ik het ziekenvervoer kon regelen voor mezelf.
negatief
de dieetmiddelen voor mijn dochter werden niet vergoed (nutridrink). ook al heeft ze een half jaar in het ziekenhuis gelegen en kreeg ze het daar wel te drinken.
21-12-2009 7 / 10 joztil, uithoorn
21-12-2009 7 / 10 Anoniem
negatief
Zonder toestemming schrijven ze heel vlot ziektekosten van je rekening af. Ze houden zich niet zo goed aan telefonische afspraken.
20-12-2009 6 / 10 Anoniem
negatief
Slechte communicatie, foutief polis veranderen, geld van de verkeerde rekening halen, terugstorten van declaraties op verkeerde rekekening, duurt eindeloos voor er een beslissing wordt genomen, weinig vergoeding
20-12-2009 6 / 10 Adri KoK, Maarssen
positief
Goede afwikkeling van declaraties.
negatief
Geen slechter ervaringen opgedaan tot dusver
20-12-2009 6 / 10 petalo, andijk
17-12-2009 6 / 10 Anoniem
17-12-2009 8 / 10 Anoniem
positief
hoog servicelevel
negatief
declaraties soms wat omslachtig
16-12-2009 3 / 10 Anoniem
positief
dure verzekering. collectief afgesloten op vertrouwen dat hij voordelig zou zijn
negatief
na lange tijd nog naverrekeningen
15-12-2009 7 / 10 Anoniem
negatief
Nauwelijks vergoeding voor brillen en lenzen terwijl zaken die ik niet nodig heb wel vergoed worden
15-12-2009 7 / 10 Michiel v Houdt, Amsterdam
15-12-2009 7 / 10 Mirella van Klaveren, Azewijn
positief
Alles verloopt via tussenpersoon, dus geen rechtstreekse klachten over Avero Achmea.
negatief
Geen slechte ervaringen, wel vrij duur.
15-12-2009 8 / 10 Anoniem
15-12-2009 7 / 10 Anoniem
15-12-2009 7 / 10 GHuurdeman, Kapen
negatief
b.v brilleglazen in het eerste jaar elke jaar dekking nu elk 3 jaar Zo ook ineens beperkte dekking haptotherapie e.d. duurste aanvullend.
15-12-2009 9 / 10 Anoniem
positief
Bel op vrijdag voor zorgbemiddeling, wordt dezelfde dafg teruggebeld met informatie over de mogelijkheden. Informatie is duidelijk en deskundig!
14-12-2009 8 / 10 Soentjens Peter, Sittard
negatief
Vaak wat onduidelijke brieven i.v.m afwikkeling nota's en of eigen risico etc. ook blijkt uit de nota vaak niet de behandel- of verstrekdatum.
14-12-2009 1 / 10 Anoniem
negatief
na 3.5 jaar een naheffing (fout hun kant) nog bij mij declareren!!!!
14-12-2009 8 / 10 N. Jongejan, IJmuiden
14-12-2009 8 / 10 Staal, Eemdijk
14-12-2009 7 / 10 Anoniem
positief
Nog geen ervaringen
negatief
Nog geen ervaringen
14-12-2009 7 / 10 Anoniem
14-12-2009 6 / 10 wilma, amsterdam
positief
vragen over declaraties worden snel behandeld
negatief
als er iets mis gaat met betalingen komt het niet meer goed
14-12-2009 8 / 10 W.J. Kooijman, Monster
positief
goede snelle afwikkeling declaraties, goede voorlichting bij vragen over dekking
negatief
geen
14-12-2009 6 / 10 Anoniem
14-12-2009 8 / 10 Anoniem
14-12-2009 6 / 10 Anoniem
14-12-2009 7 / 10 e van stelten, Dedemsvaart
negatief
Transport van buitenland naar nederland na ongeval was slecht geregeld.
14-12-2009 7 / 10 E.J. kint, Den Haag
13-12-2009 7 / 10 Anoniem
13-12-2009 8 / 10 Anoniem
12-12-2009 7 / 10 Anoniem
12-12-2009 7 / 10 Anoniem
positief
Handelt declarlaties duidelijk af.
negatief
Geen slelchte ervaring, maar de vcergoeding voor bril enz. is binnen het jaar weer teruggedraaid...
12-12-2009 6 / 10 B de Reu, Hoek
positief
Het nakomen van voorwaarden i.v m.transport over de grens.
negatief
Belofte dat men een 50 + of seniorenpolis zou starten per 2010 werd niet nagekomen.
11-12-2009 6 / 10 Anoniem
positief
Declaraties worden redelijk snel uitbetaald
negatief
Veel fouten start verzekering. Eerste polisbladen bevatten steeds andere fouten.
11-12-2009 8 / 10 Anoniem
11-12-2009 6 / 10 Anoniem
11-12-2009 8 / 10 L.Verhappen, Geldrop
positief
zie vraag 2 Verzekerd via Academica
negatief
geen
11-12-2009 7 / 10 Anoniem
11-12-2009 6 / 10 Anoniem
negatief
administratie is nog weleens in de war. Verkeerde aanbieding, verkeerd telefoonnummer en verkeerde werkgever.
11-12-2009 7 / 10 pslechtenhorst, bunschoten
11-12-2009 8 / 10 Anoniem
11-12-2009 7 / 10 Anoniem
positief
correcte afhandeling ingediende rekeningen
negatief
soms wat "pietluttig" over "speciale" rekeningen - vaak moet je terug naar de specialist die extra info moet verschaffen voordat een verzoek tot vergoeding gehonoreerd wordt.
11-12-2009 7 / 10 Anoniem
11-12-2009 2 / 10 Anoniem
negatief
Telefonisch wordt er medegedeeld dat het verzekerd is en bij het indienen van declaraties trekken ze zich terug en wordt er niets uitbetaald. Dan wordt er verteld dat ze niets kunnen vinden van het gesprek en leggen het probleem bij klant neer.
11-12-2009 7 / 10 Anoniem
10-12-2009 7 / 10 Nina Skalleberg, Vlaardingen
positief
prijs ok en service aardig
negatief
lang wachttijd
10-12-2009 1 / 10 sjoerd, bolsward
negatief
dekt geen orthologie
10-12-2009 6 / 10 Anoniem
positief
Geen ervaring met het nakomen van afspraken, klantenservice.
negatief
Premie stijgt, dekking daalt.
10-12-2009 6 / 10 p.a.m. stehmann, voorburg
positief
reacties zijn redelijk binnen de tijd.
negatief
vergoedingen - hoe raar ook - zijn vaak verschillend voor eenzelfde behandeling
10-12-2009 6 / 10 M. van Dijk, Purmerend
09-12-2009 6 / 10 Anoniem
09-12-2009 5 / 10 Anoniem
09-12-2009 5 / 10 van de graaf, zennewijnen
09-12-2009 7 / 10 Anoniem
08-12-2009 6 / 10 Anoniem
positief
Correcte afhandeling.
negatief
Hoge premie.
08-12-2009 6 / 10 Anoniem
08-12-2009 7 / 10 Anoniem
08-12-2009 6 / 10 Anoniem
07-12-2009 8 / 10 Anoniem
positief
Correcte afhandeling declararties
negatief
Prijs - dekking verhouding
07-12-2009 6 / 10 Anoniem
07-12-2009 6 / 10 Geerke van der Haar, Genemuiden
positief
Snelle afhandeling. Goed te bereiken.
negatief
Hoogste verzering en dan is er nog zoveel wat niet vergoed wordt. Als je belt krijg je soms iemand aan de telefoon die er weinig van af weet en alleen de regeltjes opdreunt.
07-12-2009 4 / 10 Rob, Zeeland
negatief
ik heb de indruk dat zij steeds minder vergoeding aan alternatieve behandelingen en dat zij tussentijds hun polissen en uitbetalingen hebben gewijzigd.
07-12-2009 7 / 10 c.j.persoon
07-12-2009 7 / 10 C. Zuurveld, Amersfoort
07-12-2009 8 / 10 Anoniem
06-12-2009 8 / 10 J.Tammeling, Apeldoorn
positief
vlotte afwerking via Dominass
06-12-2009 6 / 10 Fanta Ed, Alphen aan den Rijn
positief
duidelijk en eerlijk
negatief
Declaraties via de post tot 2 keer toe niet onvangen of verwerken.
06-12-2009 8 / 10 Anoniem
06-12-2009 8 / 10 T.Sterrenburg, Vlaardingen
negatief
Afhandeling van declaraties duurt soms lang. Tandartsnota's worden niet rechtstreeks aan zorgverlener voldaan.
06-12-2009 7 / 10 k van den Eijkhof, Velserbroek
06-12-2009 8 / 10 Anoniem
05-12-2009 8 / 10 A.F. DE BOER, NIJMEGEN
positief
GOED
negatief
GEEN
05-12-2009 8 / 10 Dick Roest, Montfoort
positief
De rekeningen worden vlot betaald. Bij telefonisch contact wordt duidelijk, correct en deskundig gereageerd op de vragen.
negatief
De website is onoverzichtelijk (ik ben verzekerd via National Academic)
05-12-2009 8 / 10 h.a. barnhoorn, borculo
positief
tot nu toe wordt alles zeer correct en op tijd afgehandeld. Men denkt ook mee in situaties
04-12-2009 7 / 10 Anoniem
04-12-2009 6 / 10 jeroen Bakker, Avenhorn
negatief
Erg duur
04-12-2009 6 / 10 Anoniem
positief
snelle uitbetaling goedgekeurde declaratie
negatief
warrig in voorwaarden alternatieve vergoedingen
03-12-2009 8 / 10 Anoniem
03-12-2009 8 / 10 Gadellaa, Kranenburg
positief
Alles wordt correct afgehandeld. Wanneer vragen meteen antwoord of ze bellen snel terug.
negatief
Eigenlijk geen enkele. Alleen en dat geldt voor elke verzekering, wordt het achterlijk duur. En zeker voor de minder bedeelden vind ik dit een kwalijke zaak en we krijgen in ons eens zo'n goede zorgstaat het zelfde gedonder als de meeste landen; goede zorg voor de goed bedeelden. Kwalijke zaak. Zelfs ik die niet echt te klagen heb begint het een zware last te vinden. Vandaar ook mijn lagere beoordeling wbt prijs kwaliteit, maar dit is dus niet uitsluitend gericht op National academic
03-12-2009 7 / 10 Anoniem
03-12-2009 7 / 10 Anoniem
03-12-2009 8 / 10 Anoniem
positief
telefonisch hebben zij snel alle gegevens paraat en geven direct uitsluitsel. (Onlangs begreep ik de vergoeding voor chiropractie niet)
03-12-2009 8 / 10 Anoniem
03-12-2009 5 / 10 Anoniem
positief
Zaken worden keurig afgerond!
negatief
Dekking is matig.
03-12-2009 7 / 10 Anoniem, Nieuw Vennep
02-12-2009 5 / 10 I. Missu, zaamslag
negatief
veel haken en ogen bij het bepalen van vergoedingen
02-12-2009 7 / 10 Lisette, Zwolle
02-12-2009 6 / 10 g.berghoef, nijmegen
02-12-2009 8 / 10 Anonym, Zoetermeer
positief
Nooit gezeur over declaraties, altijd tijdig terugbetalen.
02-12-2009 7 / 10 Anoniem
02-12-2009 8 / 10 Anoniem
02-12-2009 8 / 10 de Jong, Ijsselmuiden
positief
ingestuurde nota's worden altijd vlot uitbetaald
negatief
Geen slechte ervaringen
02-12-2009 5 / 10 Anoniem
01-12-2009 7 / 10 anoniem, beuningen
positief
goed bereikbaar
negatief
niet altijd dezelfde informatie
01-12-2009 7 / 10 Anoniem
01-12-2009 7 / 10 Anoniem
01-12-2009 3 / 10 Anoniem
01-12-2009 7 / 10 Anoniem
positief
Snelle uitbetaling vergoedingen
negatief
n/a
01-12-2009 7 / 10 Anoniem
01-12-2009 7 / 10 Anoniem
30-11-2009 8 / 10 P.Eversdijk, Dordrecht
30-11-2009 7 / 10 Anoniem, hellevoetsluis
positief
bijna geen kosten, geen vragen, dus ook weinig contact met verzekeraar
negatief
idem als boven
30-11-2009 5 / 10 Anoniem
30-11-2009 5 / 10 ron van leeven, blokker
negatief
ik ben zo,n ca 15 jaar bij avero verzekerd, dit was altijd geen goedkope maar wel een verzekering die vell dekte.bijvoorbeeld mijn lenzen werden volledig vergoed. dat is sinds de zorgverzekeringswet zeer verslechterd.
30-11-2009 7 / 10 Anoniem
positief
Declaraties zijn altijd netjes en snel afgehandeld.
negatief
Ze konden me geen vergelijk geven tussen andere Ahcmea verzekeringen. Ondanks dat eea toegezegd was.
30-11-2009 5 / 10 F.Ozyar, Zaandam
30-11-2009 7 / 10 Antoinette, Hoofddorp
negatief
Begin dit jaar heb ik mij opgegeven voor een tandartsverzekering. Door administratieve fout duurde dat te lang, waardoor de verzekering in plaats van 2009 pas in 2010 ingaat.
29-11-2009 8 / 10 Danny, Rotterdam
positief
mijn email werd binnen 2 dagen beantwoord, mijn tandarts-declaraties worden sinds 2009 automaitsch betaald, ik was een keer per ongeluk 1 maand te laat met betalen van een declaratie (ik had een eigen risico van 500) en heb geen aanmaingsbrief ontvangen.
29-11-2009 8 / 10 Soentjens, Sittard
positief
Heldere informatie bij telefonische vragen
negatief
Soms wat onduidelijke nota's
29-11-2009 8 / 10 J.Wienese, Meerssen
positief
Bemidddeling bij operatie vlot ,en zeer goed binnnen de mogelijkheden Ruim verzekert in kosten zoals reumazwemmen wat ik nergens vond of met veperking
negatief
Geen
28-11-2009 2 / 10 Hans, Capelle
positief
Ze incasseren altijd op tijd hun premie.(-:
negatief
Administratieve chaos. Onbeschofte behandeling. Zeer trage uitbetaling. Bereikbaarheid kan m.i. niet slechter. Bijna altijd discussie over vergoeding, hoewel het vlgs. de polis wel gedekt is. De vlag gaat uit als ik er weg ben.
28-11-2009 6 / 10 Anoniem
28-11-2009 5 / 10 Anoniem
negatief
dekking voor orthodontie uit polis gehaald terwijl behandeling lopende was. Geen vergoeding meer betaald
28-11-2009 7 / 10 Anoniem
28-11-2009 7 / 10 Anoniem
28-11-2009 7 / 10 Anoniem
28-11-2009 7 / 10 Anoniem
28-11-2009 8 / 10 Anoniem
28-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
Alles werd probleemloos vergoed, telefonische vragen werden naar behoren beantwoord.
negatief
Eigenlijk heb ik geen slechte ervaring. Alleen ik moet mijn dekkingspakket beter samestellen, maar dat is mijn probleem
28-11-2009 3 / 10 Koken, Margraten
positief
Goede bereikbaarheid; correcte afhandeling
negatief
Minder vergoed dan aanvankelijk verwacht.Prijs- kwaliteitsverhouding is zoek.
28-11-2009 4 / 10 Anoniem
negatief
Bij navraag over declaraties word je van het kastje naar de muur gestuurd, stukken raken zoek, lange wachttijden etc.
28-11-2009 7 / 10 j.mouws, zundert
28-11-2009 5 / 10 M. Jansen, Hapert
positief
geen bijzondere goede ervaring
negatief
geen vergoeding voor psoriasis behandeling welke een goed resultaat bied en waarvan de kosten velemalen lager zijn dan de regulieren behandeling.
27-11-2009 8 / 10 Anoniem
27-11-2009 7 / 10 django groenendijk, edam
positief
tot nu toe totaal geen problemen gehad omtrent declaraties etc.
negatief
nadeel : regelmatig een rekening met daarop "apothekerskosten" ook al heb ik geen medicatie gehad etc.... kunnen hem niet verklaren bij achmea
27-11-2009 7 / 10 J.Veldpaus, Helmond
positief
declaraties worden binnen 14 dagen uitbetaald
negatief
geen
27-11-2009 8 / 10 W. de Reus, Rotterdam
positief
rekeningen worden snel betaald. apart verzoek voor een rekening gedaan en deze is gehonoreerd,ze waren direct niet verplicht om te betalen.
negatief
Heb ik niet
27-11-2009 9 / 10 Anoniem
27-11-2009 5 / 10 Anoniem
negatief
Klantonvriendelijke houding bij afwikkeling declaraties. Langs elkaar heen werken diverse afdelingen.
27-11-2009 7 / 10 Anoniem
27-11-2009 7 / 10 Terluin, Monnickendam
27-11-2009 9 / 10 Peter, Waalwijk
positief
o.a. uitmuntend advies en vergoeding mbt tandimplantaten.
negatief
Nog geen
27-11-2009 5 / 10 Anoniem
27-11-2009 7 / 10 j.van Meel, Roosendaal
positief
Snelle betaling
27-11-2009 7 / 10 Anoniem
27-11-2009 7 / 10 Anoniem
negatief
slordige afwijzingen
27-11-2009 6 / 10 hartman, almelo
27-11-2009 5 / 10 Anoniem
27-11-2009 8 / 10 Ekkelenkamp, Dalfsen
positief
duidelijk in declaratie
negatief
geen
26-11-2009 8 / 10 Jan Beerdsen, Barnevedl
26-11-2009 7 / 10 Anoniem
26-11-2009 7 / 10 Anoniem
26-11-2009 5 / 10 mah moons
positief
redelijk snelle afhandeling
negatief
onduidelijke declaratieverwerking
26-11-2009 8 / 10 M. Bijlstra, Buitenpost
positief
netjes te woord gestaan, duidelijke correspondentie, afspraken worden nagekomen.
negatief
Heb ik niet
26-11-2009 8 / 10 Eddy, Hengelo
positief
Geen problemen met decladeren
negatief
geen
26-11-2009 8 / 10 Anoniem
26-11-2009 5 / 10 smit, pesse
26-11-2009 6 / 10 de lange, wormerveer
negatief
krijg iedere keer toch bog rekeningen die volgens ons niet kloppen ,maar als je belt krijg je geen normaal antwoord
26-11-2009 7 / 10 Ververgaard, Steijl
positief
klacht over nota-afhandeling werd zeer correct afgehandeld
negatief
geen slechte ervaring
26-11-2009 6 / 10 Bo, rijnwoude
positief
zijn er niet
negatief
star, geen inlevingsgevoel
26-11-2009 7 / 10 Bert Oebeles, Wormerveer
negatief
Na een ongeluk lang moeten wachten op uitleg en m oilijk heden met de betaling van de fysio
26-11-2009 7 / 10 Anoniem
25-11-2009 8 / 10 Anoniem, heerlen
positief
goede afhandeling en ruime vergoedingen
negatief
geen, alleen de prijs is best wel hoog
25-11-2009 8 / 10 Harry
positief
snelle afhandeling declaraties, goede bereikbaarheid per telfoon
negatief
probleem met tussentijdse vervanging brilleglazen op medische indicatie, te veel verschillende contactpersonenen en veel bellen. uiteindelijk wel vergoed.
25-11-2009 8 / 10 heino, zaandam
negatief
geen
25-11-2009 7 / 10 W. Bakker, Neede
positief
rekeningen zonder problemen snel betaald voor zover binnen dekking
negatief
communicatie over waarom wel/niet binnen dekking kan duidelijker
25-11-2009 6 / 10 d.slager, purmerend
negatief
geven verschillende uitleggen en zijn niet goed op de hoogte van wat er wel of niet vergoed wordt.
25-11-2009 7 / 10 Anoniem
positief
dat deze verzekeraar diabetes type 2 ook de bloedglucosegehate meter + teststrips vergoed
25-11-2009 4 / 10 Anoniem
positief
declaraties op tijd vergoed
negatief
regelmatig geen dekking, wel meest uitgebreid verzekering afgesloten. Afgelopen jaren weining declaraties in hoeven dienen, maar de declaraties die we indienen vallen vaak niet onder de dekking bv brillen.
25-11-2009 6 / 10 Anoniem
25-11-2009 6 / 10 Anoniem
25-11-2009 7 / 10 Anoniem
negatief
slechte communicatie, foutief afgehandelde declaraties, niet nagekomen van te voren afgesproken vergoedingen via intermediair
25-11-2009 7 / 10 Anoniem
25-11-2009 8 / 10 Holshuizen, Purmerend
positief
snelle betaling, duidelijke overzichten
negatief
geen
25-11-2009 7 / 10 TJ, Heerhugowaard
positief
snelle afhandeling declaraties
negatief
Soms wordt er zomaar opeens iets niet vergoed wat voorheen wel zo was, en dan moet je er steeds weer zelf om bellen
25-11-2009 7 / 10 Anoniem
24-11-2009 8 / 10 J.Schopman, Heemskerk
24-11-2009 7 / 10 Anoniem
24-11-2009 6 / 10 wijthoef, amsterdam
negatief
we hadden via het werk van mijn man een collectieve verzekering, hij is van werkgever veranderd. zonder eerst even contact op te nemen met ons hebben zij niet alleen de collectieve verzekering beeindigd maar de gehele verzekering. erg slordig 1 telefoontje had een hoop ergenis bespaard
24-11-2009 6 / 10 Anoniem
positief
goede uitleg bij vragen per telefoon
negatief
premie gaat wel omhoog maar dekkingen nemen drastisch af.
24-11-2009 5 / 10 Anoniem
24-11-2009 7 / 10 Anoniem, Arnhem
24-11-2009 8 / 10 J.C.Schoen
24-11-2009 6 / 10 van Sollingen, renkum
positief
brede dekking bijv. voor beugels voor kinderen (orthodontist)
negatief
tegenvallende vergoeding alternatieve geneeswijzen en medicijnen
24-11-2009 7 / 10 kooij, lunteren
24-11-2009 7 / 10 G.D.M. Langedijk, Heiloo
positief
Duidelijk, snel en naar tevredenheid
negatief
niet. Wellicht premiekosten.
24-11-2009 7 / 10 paula, vianen
24-11-2009 7 / 10 Anoniem
24-11-2009 7 / 10 kalverla -Haan, Zutphen
positief
goede en snelle afhandelingen van klachten.
negatief
geen
24-11-2009 8 / 10 Anoniem
24-11-2009 7 / 10 Anoniem
positief
goede afhandeling
24-11-2009 8 / 10 J.Tol, Volendam
positief
Nog nooit problemen gehad bij deze zorgverzekeraar, ik hoop dat dit zo blijft.
negatief
Zie boven.
24-11-2009 7 / 10 Klein, Helmond
24-11-2009 1 / 10 Familie H.R. Veldmijer, Zaandijk
positief
Moet daar te lang over nadenken, kan geen 1 bedenken sinds de laatste 3 jaar!
negatief
Decl. uitbetalingen van mij en mijn man worden omgewisseld, ondanks dat cm-hoog het relatienr op de behandelnota vermeld wordt. Dit terwijl we beiden eigen relatienrs hebben deze steevast vermelden en beiden verschillende polissen hebben en dus met verschillende soorten vergoedingen. Bedragen die niet onder eigen bijdrage vallen, maar puur in de aanvullende verzekg zitten worden foutief meegerekend op overzichten. Verzoeken om fouten in overzichten uit te zoeken duren eindeloos lang, en de rectificaties blijvend fout! Beloftes om terug te bellen worden niet nagekomen; Kennis is nagenoeg nihil bij helpdesk medewerkers, lezen klakkeloos wat in hun scherm staat en dan vaak ook nog eens vanaf verkeerde relatienrs. Bedragen worden foutief vermeld op overzichten met de mededeling dat deze zullen worden verrekend en vervolgens vraagt Avero of we deze bedragen willen terugbetalen. Nota's van 6-maandse overwinteringen in 3e wereldlanden weigerde Avero in 1e instantie te vergoeden met als reden: "Nota was met de hands geschreven en dus niet legaal" Dit, terwijl de artsen en specialisten in kwestie, alles hadden bestempeld plus visitekaartjes vastgehecht met daarop al hun gegevens vermeld. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
24-11-2009 7 / 10 roos, Den Helder.
positief
snelle afhandeling, declaratie
negatief
extra zaken in de polis , waar je geen gebruik van kan maken, contributie sportschool,niet aan gesloten bij de zorgvezekeraar.
24-11-2009 7 / 10 Anoniem
24-11-2009 5 / 10 Anoniem
negatief
telefonisch toestemming eerstelijnspsychologie..later toch rekening. Klacht ingediend, hebben ze het later alsnog verrkend met mijn eigen risico. Kosten apotheek die opgevoerd waren, klopten niet (hoger dan in werkelijkheid)
24-11-2009 7 / 10 herman, oostzaan
positief
komt afspraken na
negatief
geen
24-11-2009 7 / 10 w konijn, boskoop
positief
Snelle afhandeling declaraties
negatief
Nauwelijks vergoeden dietist
24-11-2009 4 / 10 Anoniem
negatief
Dekking wordt voor mijn gevoel steeds minder, terwijl de prijs gelijk blijft.
24-11-2009 6 / 10 susanna, velsen
positief
als je telefonisch contact met ze opneemt doen ze hun best , om het op te lossen
negatief
Declaraties komen vaak niet aan, je moet meestal nabellen, uitbetaling duurt meestal 4 tot 6 weken veel te lang, en medewerkers kunnen niet vertellen hoe lang het wel zou duren
24-11-2009 5 / 10 Anoniem
negatief
achteraf blijkt dat er minder vergoed wordt.
24-11-2009 8 / 10 Hutsefruts, Genemuiden
positief
Directe afwikkeling ingediende nota's
24-11-2009 5 / 10 j.p.veerman, aalsmeer
positief
uitkeringen verlopen vrij redelijk
negatief
bij schriftelijke vragen,krijg ik nooit antwoord.bij klachten wel,maar worden niet altijd opgelost.
24-11-2009 8 / 10 J.C de Weerrdt, Den Helder
24-11-2009 7 / 10 Anoniem
24-11-2009 8 / 10 C.van Buuren, Rotterdam
24-11-2009 7 / 10 gp.verkuijl, ede
23-11-2009 7 / 10 Carla, Voorschoten
negatief
onrust over declatie, 2 jaar wel, dan wordt het afgewezen en vervolgens weer uitbetaald en in 2009 ineens niet meer uitbetaald.
23-11-2009 3 / 10 Claessens, Kerkrade
negatief
Te vaak blijkt dat kosten niet gedekt zijn.
23-11-2009 7 / 10 Anoniem
23-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
snelle afhandeling declaraties
negatief
nog geen negatieve ervaring gehad
23-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
snel betalen
negatief
geen
23-11-2009 8 / 10 Verhaar Th.H., Warmond
positief
Prettig is dat alternatieve geneeswijzen vergoed worden.
negatief
nog geen slechte ervaringen gehad
23-11-2009 8 / 10 Jan, Laren NH
positief
Goede dekking fysiotherapie en orthodontie
23-11-2009 6 / 10 Anoniem
23-11-2009 6 / 10 Anoniem
23-11-2009 7 / 10 Anoniem
23-11-2009 6 / 10 Anoniem
positief
ruime dekking
negatief
Kosten aan apotheek werden voorheen direkt betaald nu moeten wij dit eerst voorschieten. Ook moesten wij tot 3 keer toe een doktersverklaring vragen voor de zelfde medicijnen (een van redenen was dat zij het niet meer konden vinden).
23-11-2009 4 / 10 van de Graaf, Zennewijnen
23-11-2009 6 / 10 tmj.tol, volendam
positief
na veel vieren en vijven zien ze toch dat ze er naast zitten
negatief
je komt niet voor vergoeding in aanmerking,alles moet je in werking stellen om gelijk te krijgen,wat verzekering toch moet weten
23-11-2009 7 / 10 Anoniem
23-11-2009 8 / 10 Anoniem, boxmeer
positief
Eigenlijk merk ik niks van mijn zorgverzekeraar en dat is m.i. een goed teken.
23-11-2009 4 / 10 A.c. de Bont, Steenbergen N.Br.
23-11-2009 5 / 10 Anoniem
23-11-2009 9 / 10 Jan Dijkstra, Warns
positief
contacten zeer direct met gelijk antwoord. Geen wachttijden en dure 09nrs.
23-11-2009 8 / 10 S. van Doorn, Zaandam
positief
slechts ervaring met afhandeling van declaraties, en dat is prima.
negatief
Duur
23-11-2009 7 / 10 Anoniem
23-11-2009 6 / 10 Anoniem, Steenbergen
positief
Goede deking
negatief
afrekening niet eransparant
23-11-2009 7 / 10 Anoniem
23-11-2009 7 / 10 r de loor, Maaseik-belgie
23-11-2009 6 / 10 Anoniem
23-11-2009 6 / 10 Henk, Ezelrijk
positief
snelle afhandeling ingediende facturen
negatief
onduidelijke inhouding, als kosten, direct gedeclareerd door zorgverlener, terug moesten worden betaald vanwege o.a. eigen risico
23-11-2009 7 / 10 Carlo de Groene, Terneuzen
23-11-2009 8 / 10 Anoniem
23-11-2009 2 / 10 Anoniem
23-11-2009 8 / 10 F. Houwert, 1077 MN Amsterdam
23-11-2009 9 / 10 Anoniem
positief
altijd correcte afhandeling
negatief
geen
23-11-2009 5 / 10 Anoniem
22-11-2009 6 / 10 Anoniem
negatief
Eerste jaar wel goed, maar elk jaar minder dekking tegen een hogere prijs
21-11-2009 5 / 10 lies, oostzaan
negatief
veel betalen weinig declaraties die vergoed worden
21-11-2009 7 / 10 Anoniem
positief
Snelle afhandeling declaraties. Fysio en alternatieve geneeswijze vergoed
negatief
Klantenservice telefonisch doorgegeven dat voet reflex vergoed zou worden na een aantal behandeling bleek het toch niet vergoed te worden.
21-11-2009 5 / 10 Anoniem
21-11-2009 8 / 10 Anoniem
20-11-2009 8 / 10 Marga Rammelaar, De Bilt
positief
rekening osteophaat op naam van dochter mee gekregen, osteophaat op vakantie wij 2 mnd. weg, gemaild naar avero. rekening wordt gelijk op mijn naam vergoed. top!!
20-11-2009 4 / 10 Femke Nannes, Haarlem
positief
snelle schriftelijke correspondentie
negatief
onduidelijke correspondentie; uit een afwijzing blijkt niet waarom iets niet vergoed wordt. 2x een bedrag moeten betalen welke een verrekening was maar men kon mij niet vertellen waarvan/ waarover. verder is mij telefonisch verteld dat het budget bril/ lenzen met één nota benut moest worden. oftewel: ik zou voor drie jaar lenzen moeten aanschaffen om het volledige budget te kunnen benutten. heel vreemd. daarom wil ik gaan kijken of ik kan overstappen en een verzekering vinden die lenzen beter vergoed.
19-11-2009 5 / 10 beckand, cadzand
negatief
declaraties kloppen niet. fouten informaties aan de telefoon
19-11-2009 6 / 10 Anoniem
19-11-2009 8 / 10 serge, weert
18-11-2009 8 / 10 H. Peelen, Doetinchem
positief
Binnen 24 uur een goede reactie op per mail gestelde vraag.
negatief
nvt
18-11-2009 8 / 10 W.J. Kooijman, Monster
positief
snelle reactie op vragen over wel of niet declarabele kosten, goede vergoeding van medicijnen voor ADHD
negatief
bereikbaarheid en claim afwikkeling was eerst een probleem maar gaat nu goed.
18-11-2009 8 / 10 G Blom, Enkhuizen
18-11-2009 7 / 10 Anoniem
18-11-2009 1 / 10 Anoniem
positief
Helaas bij deze zorgverzekeraar slechts zeer slechte ervaringen
negatief
Administratie is niet op orde. Bij navraag blijken diverse afspraken, nota's, declaraties niet terug te vinden. Tot op heden geen enkele behandeling ondergaan die voor uitkering in aanmerking kwam. Post wordt in veelvoud verstuurd. Ontvang geen kostenoverzichten, slechts nota's waarvan de herkomst bij verzekeraar niet kan worden gespecificeerd.Als de nota's al in het systeem voorkomen!
17-11-2009 6 / 10 Anoniem
17-11-2009 8 / 10 Anoniem
17-11-2009 5 / 10 Ozcan, Den Haag
negatief
Pakket omschrijving was niet duidelijk.
17-11-2009 7 / 10 Anoniem
17-11-2009 8 / 10 W.U.Kerssies, Breda
positief
Hen eigenlijk alleen maar goede ervaringen.
negatief
Heb geen slechte ervaringen
17-11-2009 6 / 10 anita, almere
negatief
duurt alng voordat je, je geld terug krijgt en als jezelf iets moet betalen moet het wel binnen 14 dagen.
17-11-2009 7 / 10 J.L.M. Ketelaars, Roosendaal
positief
Grote flexibiliteit m.b.t zorgverlening in het buitenland
negatief
Onoverzichtelijk deklaratie systeem
17-11-2009 7 / 10 Anoniem
17-11-2009 4 / 10 Anoniem
positief
totaal geen
negatief
avéro kleedt haar pakketten elk jaar verder uit en de premies verhogen ze maar. ze betalen eerst de declaraties uit en dan ontvang je een schrijven dat ze teveel uitbetaald hebben en dat je dat direct weer moet terug betalen. waardeloze maatschappij op dit moment.
16-11-2009 6 / 10 Dita, Ane
16-11-2009 5 / 10 W.A. Donk, Gorinchem
positief
volledige vergoeding bij duurste pakket aanvullen (royaal)
negatief
slechte dekking bij basis en start
15-11-2009 6 / 10 Anoniem
15-11-2009 4 / 10 Anoniem
negatief
Ik ben via Turien en Co verzekert bij Avero Achmea,Ik heb het duurste aanvullende pakket,(totaal € 158,00)maar volgens hun voorwaarden zou ik meer vergoed moeten krijgen dan ze daadwerkelijk uitkeren.
15-11-2009 7 / 10 Anoniem
15-11-2009 9 / 10 Anoniem
positief
reageren altijd snel
negatief
geen
15-11-2009 8 / 10 A.H.K. Ramak, Nijmegen
positief
snelle betaling - juiste afhandeling
negatief
geen
15-11-2009 8 / 10 Susanne, Zoetermeer
positief
Snelle afhandeling van declaraties
negatief
niet echt een hele slechte ervaring. Maar er is een keer een klein foutje gemaakt met de declaratie, die daarin tegen ook weer snel is rechtgezet. Verder is zijn ze vrij duur.
14-11-2009 6 / 10 Anoniem
positief
redelijke snelle afwikkeling,
negatief
Geen goede uitleg wat wel en niet in het pakket valt
14-11-2009 5 / 10 Anoniem
14-11-2009 8 / 10 Anoniem
negatief
0900 nummer
13-11-2009 7 / 10 Scholten, Zaandam
positief
Normaal geen problemen
negatief
Heb ik niet
13-11-2009 8 / 10 Anoniem
13-11-2009 3 / 10 Majca, Schagen
negatief
Steeds nieuwe afspraken (redenen) bedenken om geen vergoeding voor fysiotherapie te hoeven geven.
13-11-2009 8 / 10 Anoniem
13-11-2009 8 / 10 Anoniem
12-11-2009 7 / 10 J.J. Weissenbach, Loosdrecht
positief
Over het algemeen tevreden
negatief
Geen slechte arvaringen
12-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
Mijn contact verloopt via de tussenpersoon Dominass Assurantiën. Zij helpen me voorbeeldig. Nooit problemen gehad met de afhandeling.
negatief
Niet gehad.
12-11-2009 8 / 10 Anoniem
11-11-2009 7 / 10 Anoniem
positief
relatief snelle vergoeding van declaraties uit aanvullende verzekering.
negatief
na een klacht over niet toekennen van vergoeding uit aanvullende verzekering de toezegging gekregen dat de vergoeding wel zal plaatsvinden en ook voor de rest van het jaar. Vergoeding van de al ingediende declaratie is alsnog vergoed, maar bij nieuwe declaratie vond opnieuw vergoeding niet vanzelf plaats. Dus opnieuw een klacht ingediend over iets waar al eerder een klacht over was ingediend en waarover al toezeggingen over vergoeding waren gedaan.
11-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
geen
negatief
geen
11-11-2009 6 / 10 Anoniem
11-11-2009 8 / 10 wimhol, bilthoven
positief
snelle afwikkeling snel antwoorden op vragen
negatief
geen
11-11-2009 7 / 10 Anoniem
11-11-2009 4 / 10 Anoniem
positief
Snel afhandelen van declaraties
11-11-2009 7 / 10 F.L.Bartels, Papendrecht
11-11-2009 6 / 10 W.Blom, Heiloo
positief
gaat redelijk
negatief
ik wacht al maanden op antwoord op een onjuiste declaratie gevonden op mijn eigen risicospecificatie.Ander persoon zit op mijn risicospecificatie
11-11-2009 7 / 10 Anoniem
positief
Perfect behandeld met zorgbemiddeling en nazorg
11-11-2009 7 / 10 Gerard van Beek, Hoeven
negatief
Duurt soms een beetje lang voordat je de kosten van ingediende rekeningen terugkrijgt. Avero is een vrij dure verzekering en de keuze uit de pakketten is niet voldoende. Ik hoef geen kraamhulp meer bv.
11-11-2009 4 / 10 j. westenbroek, blaricum
negatief
admin.kantoor turien buitengewoon slechte administratie
11-11-2009 5 / 10 Anoniem
positief
de laatste 2 jaar een stuk minder, daarvoor tevreden.
negatief
voor de oudere onder ons is het vaak moeilijk te begrijpen wat er in de voorwaarden staat, ten opzichte van voorheen zijn er veel dingen verandert in levering van medische bijval en medicijnen
10-11-2009 8 / 10 Anoniem
10-11-2009 8 / 10 A.Khalil, Enkhuizen
positief
Avero Achmea zoeken dingen voor je uit en als het lang duurt dan bellen ze keurig terug.
09-11-2009 5 / 10 Anoniem
positief
zeer snelle vergoeding van gemaakte kosten
negatief
zeer onduidelijke nota's aangaande eigen bijdragen die betaald moeten worden bij inschakeling van medische hulp. Moet altijd voor uitleggebeld worden.
09-11-2009 5 / 10 Anoniem
negatief
We hebben het een na hoogste aanvullende pakket. Maar alternative therapie in de vorm van chiatsu wordt niet vergoed.
09-11-2009 8 / 10 Anoniem
08-11-2009 7 / 10 Anoniem
negatief
ondanks de hoge kosten voor deze verzekering moet ik de weinige keren dat ik gebruik maak, toch behoorlijk veel zelf betalen.
08-11-2009 6 / 10 Anoniem
negatief
slechte ervaring met vergoeding van mijn osteopaat.Dit valt niet onder alternatief en niet onder fisiotherapie
07-11-2009 6 / 10 Anoniem
positief
Redelijk snelle terugbetaling
negatief
Er werd om een motivatie van huisarts gevraagd vanwege doorverwijzing, net of deze niet kundig genoeg is. Duur, denk ik
07-11-2009 6 / 10 R. vd Voort, Rotterdam
negatief
De zeer conservatieve houding tov alternatieve psycholosigsche hulpverlening (counselling). Ik heb aan deze hulp veel meer dan de hulp van de in mijn ogen veel duurdere reguliere GGZ.
07-11-2009 6 / 10 Anoniem
negatief
Declaraties duren vrij lang en onduidelijk is hoe eigen risco wordt verwerkt/overzichten zijn niet duidelijk.
06-11-2009 6 / 10 Anoniem
06-11-2009 7 / 10 Ineke, Heerlen
06-11-2009 7 / 10 Anoniem
05-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
helder en duidelijk
05-11-2009 8 / 10 Lex van Essen, Rotterdam
05-11-2009 9 / 10 Anoniem
05-11-2009 7 / 10 Jacobus Meijboom, Vlissingen
positief
Vlotte afwerking rekeningen knieoperatie idem afwerking betaling haarstuk
negatief
nvt
05-11-2009 6 / 10 marion, purmerend
negatief
Lezen brieven met klachten niet goed en reageren niet adequaat.
05-11-2009 7 / 10 E de Boer-v.d.Meer, Ermelo
05-11-2009 7 / 10 Anoniem
positief
eerste jaar goede prijs kwaliteit verhouding
negatief
tweede jaar veel vergoedingen versoberd
05-11-2009 6 / 10 p.m. tol, Volendam
positief
ik vwacht dat ze elke keer een nota sturen. Ze sturen meteen een grote nota. Ik heb liever dat ze het een beetje verspreiden.
negatief
zie boven
05-11-2009 7 / 10 Anoniem
05-11-2009 6 / 10 de Reu, Hoek
positief
grensoverschrijdende verzekering,zodat we gemakkelijk in België naar spacialisten kunnen.
negatief
Ondanks belofte voorjaar 2009 zullen we tot 2011 moeten wachten op een 55+ polis Povere dekking brillen en gehoorapparatuur. Tandartsdekking duurder dan de betaalde kosten.
05-11-2009 7 / 10 Anoniem
05-11-2009 7 / 10 Arzu, zaandam
positief
snelle afhandeling declaraties. Korte wachtijd via telefoon, beleefd en behulpzaam
negatief
nog niet gehad
05-11-2009 6 / 10 van de Poll, Vlissingen
04-11-2009 6 / 10 Anoniem
negatief
communicatie en declaraties gaan via turien & co die dit bot en zeer zakelijk behandelen.
04-11-2009 9 / 10 Anoniem
04-11-2009 5 / 10 Anoniem
negatief
ben een half jaar bezig geweest om verkeerde facturatie voor premie ongedaan gemaakt te krijgen. Steeds dreigde de verzekeraar mijn verzekering op te schorten ondanks het feit dat ik aan mijn betalingsverplichting had voldaan. Maar er was een administratieve fout gemaakt. Het is dan onmogelijk om de juiste mensen aan de lijn te krijgen en op brieven wordt gewoon niet gereageerd. Je staat als verzekerde machteloos.
04-11-2009 8 / 10 Lauke, Rotterdam
positief
Bij alle telefonische gesprekken vond ik dat er goed geluisterd werd en kreeg ik duidelijke antwoorden op mijn vragen.
04-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
Snelle afhandeling declaraties. Ruime vergoeding osteopathie.
negatief
Frontoffice die niets inhoudelijks mag zeggen.
04-11-2009 5 / 10 Anoniem
04-11-2009 9 / 10 Anoniem
positief
Nog nooit iets gehad met niet-voldane rekeningen of declaraties die niet afgehandeld werden.
04-11-2009 8 / 10 Anoniem
04-11-2009 7 / 10 Anoniem
positief
Snelle afhandeling declaraties.
negatief
Shiatsu werd niet vergoed, was lastig om dit helder te krijgen
04-11-2009 7 / 10 Anoniem
positief
alle afspraken komen ze na
negatief
declaratie zoek
04-11-2009 6 / 10 patricia van gerven, purmerend
positief
dat ze wel proberen uit tezoeken wat er mogelijk is voor je en waar en daar dan wel duidelijk antwoord op geven
negatief
dat ik vindt dat de overzichten van de eigen bijdrage overzichten heel onduidelijk zijn en er weinig van snap
04-11-2009 5 / 10 M. van Breugel, Lisse
positief
Duidelijke informatie en polis. Voor veel zaken verzekerd.
negatief
Slechte afhandeling declaraties. Geen informatie wat en waarom. Ondeskundig of niet ingeligd personeel aan de telefoon
04-11-2009 8 / 10 du Cloo, spijkenisse
04-11-2009 4 / 10 Tamara, Aalsmeer
positief
duidelijke website
negatief
- telefonische medewerkers weten niet van de hoed en de rand; ze hebben vaak geen idee waar ze het over hebben. - als het deze medewerkers te lastig wordt, hangen ze de telefoon gewoon op (niet 1x gebeurd, maar echt vaker) - declaraties, 1x een correct uitkeringsbericht in 1 jaar, verder moest ik er iedere keer zelf achteraan. LANG LEVE WESTEINDER ADVIESGROEP IN AALSMEER!!!!! Mijn tussenpersoon trok zich mij leed wel aan en nam het goed voor me op en heeft ervoor gezorgd dat ik er zelf geen slapeloze nachten van heb gehad.
04-11-2009 6 / 10 Anoniem
negatief
het duurt vrij lang voor de declaraties betaald worden.
04-11-2009 8 / 10 Anoniem
positief
Afhandeling declaraties Nakomen afspraken
negatief
geen
04-11-2009 9 / 10 Anoniem
04-11-2009 8 / 10 J.J.Tuijp, Volendam
positief
Ben opgenomen geweest in Mexico na trombose. alles werd keurig vergoed. Zelfs de valuta verandering werd in ons voordeel aan ons overgemaakt.
04-11-2009 9 / 10 P.Visser, Mook
positief
Vragen per telefoon gesteld,worden altijd juist en deskundig beantwoord.
04-11-2009 7 / 10 Anoniem
04-11-2009 2 / 10 Anoniem, Bussum
negatief
Declaraties worden vaak niet uitgekeerd of maar half. Zelfs de meest uitgebreide dekking is nog niet voldoende om basiskosten (tandarts, kronen etc) vergoed te krijgen. Avero vindt dan dat de tandarts te hoge rekeningen stuurd.
02-11-2009 6 / 10 Anoniem
02-11-2009 5 / 10 Cools, Groningen
negatief
dat je bij diabetisch ieder jaar weer een nieuwe aanvraag moet indienen voor pedicure zorg
02-11-2009 7 / 10 Anoniem
positief
Declaraties OK, ook als het om bonnetjes uit 2006 gaat.
negatief
Geen bemiddeling toen ik plotseling een rolstoel nodig had en het groene kruis in mijn woonplaats er geen voorradig had.
01-11-2009 5 / 10 Anoniem
30-10-2009 6 / 10 Anoniem
30-10-2009 8 / 10 G Uilenberg, Aalsmeer
positief
nadat ik had gekuurd voor reuma, heb ik de behandelingen die ik had gehad in het buitenland gedeclareerd en na div brieven heb ik de behandelingen vergoed gekregen wel met een index maar toch ik was hier heel erg blij mee.
negatief
geen
30-10-2009 8 / 10 niperis f g, purmerend
positief
snelle afwikkeling van declaraties
negatief
geen!!
30-10-2009 6 / 10 Anoniem
positief
Nog niet nodig gehad, vergoedingen goed geregeld.
negatief
Recentelijk geweigerd bij apotheek omdat ik niet in het systeem van de verzekeraar stond.
30-10-2009 6 / 10 Anoniem, Terneuzen
negatief
Avero Achmea had eerst een eenvoudig systeem om de declaraties in te dienen. Nu moet je op elke factuur van jezelf die je indient ook nog zelf diverse klantgegevens invullen. Een tijdrovend karwei erbij naast de ruim €250,- die je elke maand betaald voor die paar dingetjes die je uiteindelijk maar gedeeltelijk vergoed krijgt per jaar.
30-10-2009 5 / 10 J. de Jonge, Genemuiden
positief
Declaraties worden op juiste wijze uitgevoerd.
negatief
Wikkelen vragen niet of niet op tijd af, zoals je mag verwachten van een zorgverlener.
30-10-2009 9 / 10 J.C.van der Hoorn, Assendelft
positief
korrect
negatief
geen
30-10-2009 8 / 10 Anoniem
30-10-2009 5 / 10 Anoniem
positief
Heb ik niet.
negatief
De meste nota's worden geweigerd en pas na tussenkomst van de werkgever alsnog uitbetaald.
30-10-2009 6 / 10 Anoniem
positief
declaraties redelijk afgehandeld toesturen fakturen betalingen hunnerzijds i.v.m 150 eigen risico onverwachts en laat
30-10-2009 7 / 10 Anoniem
29-10-2009 8 / 10 Anoniem
29-10-2009 9 / 10 Yvonne van Lingen, Den Haag
positief
Wat heel erg belangrijk is voor de verzekerde is dat de nota's snel betaald worden en daar krijgen ze een dikke tien voor.
negatief
Dat de klantenservice vaak de kennis niet hebben om vragen te beantwoorden
29-10-2009 7 / 10 Anoniem
29-10-2009 7 / 10 Anoniem
29-10-2009 7 / 10 Oudkerk Pool, Edam
29-10-2009 7 / 10 Anoniem
29-10-2009 7 / 10 Anoniem
29-10-2009 6 / 10 Anoniem
29-10-2009 8 / 10 Anoniem
negatief
schriftelijke communicatie
28-10-2009 8 / 10 Frans bekkers, Puth
positief
correct en consequent
negatief
Er is niet medegedeeld dat het contract voor collectieve verzekering niet meer geldt na pensionering. Gevolg is dat wij 10% teveel betaald hebben na pensionering in februari. Reden om nu over te stappen naar een andere verzekering.
28-10-2009 7 / 10 Anoniem
28-10-2009 7 / 10 Anoniem
28-10-2009 7 / 10 Anoniem, Zoetermeer
positief
Tot nu toe wordt alles netjes betaald.
negatief
Geen direct slechte ervaring.Wel erg hoge premie welke ieder jaar fors stijgt en ieder jaar worden er bestaande vergoedingen geschrapt.
28-10-2009 6 / 10 Leo Poppelaars, Etten-Leur
positief
alles en iedereen heeft plussen en minnen
negatief
alles en iedereen heeft plusen en minnen
28-10-2009 7 / 10 Anoniem
28-10-2009 8 / 10 Rensen, Rheden
positief
goede ervaringen!
28-10-2009 6 / 10 Anoniem
28-10-2009 9 / 10 Anoniem
28-10-2009 7 / 10 Anoniem
negatief
reageert niet o emails
28-10-2009 4 / 10 Anoniem
positief
Het meest uitgebreide pakket geeft een redelijke dekking
negatief
Slechte kennis over de dekking bij de medewerkers van de schadeafdeling
28-10-2009 7 / 10 Anoniem
positief
Correcte afhandeling van declaraties
28-10-2009 7 / 10 Anoniem
28-10-2009 7 / 10 Anoniem
28-10-2009 8 / 10 Gil, venlo
28-10-2009 7 / 10 den Uyl, Maarssen
28-10-2009 5 / 10 Floris, Amsterdam
24-10-2009 7 / 10 Anoniem
24-10-2009 7 / 10 Anoniem
22-10-2009 7 / 10 Anoniem
22-10-2009 8 / 10 Anoniem
positief
nooit een probleem
negatief
geen
22-10-2009 7 / 10 Anoniem
21-10-2009 9 / 10 Nico Mul, Groesbeek
positief
Bij overschakeling naar nieuw systeem van declaraties duidelijke info en bij telefonische navraag van de afwikkeling snel en duidelijk geholpen.
21-10-2009 8 / 10 peter cornips, echt
21-10-2009 9 / 10 E.Kleverwal, Klarenbeek
negatief
Hebbeb geen slechte evaring gehad met de zorgverzekeraar
21-10-2009 7 / 10 M. de Looper, huizen
21-10-2009 8 / 10 Rob Berendsen, Hilversum
positief
Er valt eigenlijk weinig negatiefs te vertellen over mijn zorgverzekeraar kosten technisch regelen zij alles keurig binnen de geldende regels.
negatief
Ik heb nog geen klachten of negatieve ervaringen met mijn zorgverzekeraar.
21-10-2009 7 / 10 Anoniem
21-10-2009 8 / 10 Anoniem
21-10-2009 5 / 10 B Kanis, Almere
negatief
homeopathie eruit gehaald, maar ik kan niet meer weg door chronische ziekte